• cameleon

IVF Västerås 2014

Bergamott83: Det blev inget telefonsamtal, jag försov mig över deras sjukt tidiga telefontid. Det gjorde inte så mycket för jag fick en kallelse i postlådan samma dag, den 10 nov skall vi träffa Johan igen. Antar att han då kommer förklara läget lite och skicka iväg en remiss till op.

Jag är faktiskt grymt besviken på vilken tid det hela tar! Ni borde ha fått varit på ert infomöte och jag borde vid det här laget redan varit på op. Det känns som om vi aldrig kommer komma igång.

(Jag har råkat fippla bort aviseringen för denna tråd, så jag ser inte dom nya inläggen, måste gå in i tråden för att kolla om den uppdaterats. Någon som vet hur jag skall göra för att få igång det igen?)

• cameleon
    Bergamott83 skrev 2014-11-05 09:56:04 följande:
    Jag tror man klickar i stjärnan där uppe eller följ tråden. Jag har tryckt i följ tråden så kommer det bara  upp. Jag hoppas du hittar tillbaka hit. Jag har saknat dig. Det finns även ett litet ljul som man kan trycka på om man vill och ställa in saker där uppe på mörkgrå raden

Jag är fortfarande dunderförkyld men i morse vaknade jag 7:40 och ringde. De ringde och sa att de inte glömt bort oss. Vi får komma antingen i december eller i januari. Jag sa att vi åker bort i mitten av januari till efter julafton. Vi ska till sambons familj och fira jul. Då sa de att de har juluppehåll och ledigt till efter 13 helgen. När sjutton är trettonhelgen?
    Så du och jag kanske hamnar i samma grupp då?
    Jag gjorde ingenting men helst plötsligt så var det en röd prick efter ditt inlägg, skönt. Jobbigt att behöva klicka sig in i tråden för att se om den blivit uppdaterad.

Jag googlade och den 6 januari är det trettondedag jul, det är en tisdag...

Jag tror inte att någon operation blir aktuell för min del förrän i början av nästa år, så lång tid som allt tagit hittills så kommer ju knappast en optid dyka upp före jul.

Jag skall fråga Johan på måndag om vi kan få ställa oss i kö nu eller om vi måste vänta till efter operationen. Jag tror inte att vi får göra det, för skulle det visa sig att cystan är typ cancer eller nått då blir det ju inte ens tal om IVF.
    Men jag hoppas att vi hamnar i samma grupp! Jag är inte aktiv i andra trådar, skriver bara i denna och det är superkul att vi hittade varandra. Jag saknar användaren IVF, hon skrev i början av tråden. Undrar hur det är med henne.

• cameleon

Kul att höra ifrån dig igen IVF.

Det går sakta men säkert framåt för min del. Den 27 november skall jag operera bort cystan, känns så skönt att äntligen ha fått en operationstid så jag får det hela ur världen och gå vidare.

Träffade Johan nu i veckan och nästa steg är infomöte men jag har inte fått någon tid än, han trodde det skulle bli i januari för min del.

• cameleon

Första gången vi var där var den 2 september.
    Jag fattar inte heller hur dom räknar :(

• cameleon
    kaatriin skrev 2014-11-25 09:25:47 följande:
    Vi testade redan i lördags kväll samt söndag morgon och de var positivt!! :) så vi lyckades!! Är i v1 + 6 idag :) så underbart skönt!! :)
    Åh, tusen grattiskramar!!

Jag hoppas verkligen att det kommer funka för mig med. Jag är positiv eftersom jag faktiskt varit gravid tidigare så då borde det gå :)
  • cameleon

Hej alla fina tjejer!

Jag heter Theresé och det är jag som har startat tråden, det känns därför lite extra tråkigt att berätta att jag nu kommer att lämna den.

För drygt en vecka sedan opererade jag bort en stor tvillingcysta på ena äggstocken som hittades under IVF-utredningen. Allt gick bra och jag börjar mer eller mindre kunna röra mig ordentligt (fy fan vad ont jag har haft, finns inte ord för det!).
    Nästa steg är informationsmötet/gruppträffen om IVF, antagligen blir det i januari nästa år för att strax efter det sätta igång!

Jag har kommit fram till att jag inte är en "forummänniska", jag är inte bra på att dela med mig av det allra privata. Samtidigt som jag är superglad åt alla som berättar att dom plussat, vill jag inte känna press, för det gör jag. Det blir en press att veta att någon alltid ligger steget före och en massa tankar kommer, det är därför jag lämnar tråden för att enbart fokusera på min egen situation.

Hepe, jag är väldigt ledsen för er skull, hoppas verkligen att ni blir föräldrar på ett eller annat sätt Hjärta.

Lycka till alla ni som kämpar för att bli föräldrar :)

• cameleon

Jag hoppar in här igen för det är så jävla tråkigt att inte vara aktiv längre..!

Den 29 januari var vi på gruppmötet i Västerås och 4 dagar senare besök hos Johan och Åsa. Ett Vul gjordes och allt såg bra ut. Det blev korta protokollet för min del. Efter mötet fick vi gå till apoteket och hämta ut alla mediciner och sedan komma tillbaka till Åsa som visade hur jag skulle sticka mig. Det gick riktigt bra!

Nu inväntar jag mens (som borde komma när som helst) och då tar jag första sprutan.

Bergamott83: Vad roligt att du äntligen är igång!

• cameleon

Jag dricker kaffe för fulla muggar men samma dag jag skall börja spruta så skall jag dra ner rejält på det. Max en kopp kaffe om dagen.. 

• cameleon

Första sprutan tagen nyss!
    Nästa vecka väntar blodprov för att se om Puregondosen bör höjas/sänkas och senare i veckan VUL.

Hur går det för er andra? Den enda jag vet som är igång är Bergamott83.

Svar på tråden IVF Västerås 2014