IVF Västerås 2014
Fast en sak kom jag på. Idag vaknade jag upp med två jättestora munsår, ett på varje läpp! Undrar om det har någonting att göra med injektionerna..
Hej Började med suprecur den 31jan och forfarande ingen blödning, känns jävligt surt då jag har haft det jobbigt under tiden av alla biverkningar är rädd att jag inte får börja med sprutan på onsdag... Efter hur lång tid fick ni mensen??? Längtade verkligen till vecka 10 :(
Äntligen inatt så kom den efterlängtade mensen... Ligger här med vetekudde då jag vågar inte ta smärtstillande...alltså på dag 16 blev d för mig, vilket dom tyckte va vanligt så på onsdag börjar jag med sprutan. Hur går det för er andra??? kan inte fatta det att d e snart. Ett tips gå med ofrivillig barnslöshet gruppen på fejan helt underbara människor och stöd. Kraaaaam
Hej!
Jag tänkte hoppa med i den här tråden
Jag och min sambo ska på gruppinformation för IVF om några veckor. Vi har provat med Pergotime sedan augusti utan något resultat. Jag har läst en del här på Familjeliv och tänkte att det kanske kan vara kul att skriva med andra i samma situation.
Jag har förstått att man kan få olika lång behandling inför IVF (vissa får nässpray, andra inte). Vad är det som avgör vilken behandling man får?
Det gick bra på dagens läkarbesök. Gjorde ett vul och jag hade ganska många äggblåsor i varierande storlekar.
Blir ytterligare ett vul på fredag för att kolla hur mycket dom växt till sig.
Som läget är nu blir det ägglossningsspruta i helgen och äggplock på måndag.
Är det Uppsala som gäller för äggplock?
Själv har jag tid för VUL imorgon för att se resultatet av tredje trippeldosen Pergotime. Igår visade det 2, möjligtvis 3 äggblåsor på gång. De andra trippeldoserna jag tagit har gett 1 och 2 ägg, varav det ena äggen bara försvann till nästa VUL. Någon som varit med om det, att en äggblåsa bara går upp i rök?
I natt började min mens, bestämde sig för att sega sig lite. Så imorgon börjat'r vi :) Hur går det för er som kört sprutorna ett par dagar? Hur mår ni?
Nu har jag varit på mitt tredje vul. Aningens för många äggblåsor har jag. Väntar på samtal från Uppsala med förhoppningsvis goda nyheter om äggplock på måndag.
Visar blodproverna dåliga/fel värden (vet inte vad det är för värden dom kollar) så blir det tillbaka till Johan i Västerås på måndag och endast Orgalutransprutor fram till dess.
Jag hoppas så klart på äggplock :)
Om det blir avbrutet räknas det inte som ett försök. Efter ett återförande räknas det som ett försök.
Jag antar att jag ligger i riskzonen för överstimulering, det är nog det blodprovet visar..
Men om det inte blir äggplock på måndag så kommer vi inte avbryta försöket utan under helgen endast spruta med Orgalutran och tillbaka till ferten på måndag och kolla läget och fortsatt planering.
Resten av dina frågor kan jag tyvärr inte svara på..