• cameleon

IVF Västerås 2014

ivf2014 skrev 2015-03-06 11:55:14 följande:
    Usch fy fan säger jag bara om äggplock. Det var inte simpelt eller smärtfritt
    Nej eller hur!
    Är så glad att jag har många ägg i frysen så jag förhoppningsvis aldrig behöver genomlida ett till äggplock.

Berätta, hur gick det för dig? (jag har tänkt på dig hela förmiddagen, haha..)
  • cameleon

Idag fick jag papper från Uppsala, att mina nedfrusna ägg får ligga i frysen till år 2020. Det står ingenting om någon kostnad. Om jag skulle bli gravid nu på första försöket, då måste vi väl börja betala för att ha dom i frysen?

Kommer ihåg att Åsa tog upp detta på gruppmötet men jag kommer inte riktigt ihåg hur det var..
    Någon som kan upplysa mig?

• cameleon
    ivf2014 skrev 2015-03-06 14:32:00 följande:
    Googla lite. Fick fram 2år- 5000:- sen om det stämmer eller inte har jag svårt att svara på..
    I Uppsala?
    Jag googlade också men hittade inget.

Tack :)
  • cameleon
    ivf2014 skrev 2015-03-06 14:41:56 följande:

Nej något Nordic ivf typ..?

Jaha, jaja skit samma.

Hur mår du nu efter plocket då?
    Skapligt trist att läkaren frågade om du tagit sprutan rätt och att äggen var små.. Det gör ju dig ännu mer orolig.. Tycker nog att han kunde lagt fram det på ett lite smidigare sätt.

Jag håller tummarna att dom kommer bli befruktade :)
  • cameleon
    Bergamott83 skrev 2015-03-06 14:41:49 följande:

Hej nu har jag börjat med sprutorna och det var så mycket lättare än vad jag trodde. Tänk snart är vecka 12 här

Ja, det går fort när man väl kommer igång.

Kommer du bara ta Puregon när du går på långa protokollet?
    Vilken dos har du?

• cameleon
    ivf2014 skrev 2015-03-06 14:52:00 följande:

Jo då helt ok! Ja tycker det jag med. Inte så smidigt sagt, men bara att hoppas!

Är allt ok med dig? Mådde du illa av ägglossningssprutan?

Ja, jag mådde lite illa av den. När jag var på ruvardag 5 (6) då mådde jag riktigt illa. Men nu mår jag precis som vanlig så jag vet att Pregnylen är ute ur kroppen.

Hade sjukt ömma bröst av sprutan också, och så var jag jätte kvällstrött! Jag har alltid svårt att sova, ligger vaken 2-3 timmar innan jag kan sova men med Pregnylen i kroppen så somnade jag på en gång.

Jag mår precis som vanligt nu, känner ingenting!
  • cameleon
    Andje skrev 2015-03-06 16:16:25 följande:
    Jag var på gruppinfo nu i eftermiddags och vad jag förstod så är det fritt att ha ägg i frysen i 5 år. Efter det måste man ha dispens från socialstyrelsen och det är då det börjar kosta.

Jag hoppades att du skulle svara eftersom jag visste att du skulle på mötet idag :)
    Tack för svaret!

Vad tyckte du om mötet?
    Fick ni ett datum för start?

• cameleon
    Mytime skrev 2015-03-06 19:04:18 följande:

Hur lång tid tar de från gruppinformationen till start så att säga?

För oss tog det 4 dagar bara, fram till första läkarbesöket då det bestämdes vilket protokoll det skulle bli.
    Sedan invänta mensen för att börja med sprutorna.
  • cameleon
    ivf2014 skrev 2015-03-09 11:39:12 följande:

Hej! Nu har sambon ringt att labbet och kollat hur våra ägg mår :) 4 av 7 godkända och tre är befruktade :D

Fan vad nice!
Svar på tråden IVF Västerås 2014