• Bergamott83

IVF Västerås 2014

Hörrni! Nu sätter vi snart igång här. Den 27 smäller det. Och min mens har inte kommit än haha. Den där tanten har sitt eget liv. Hon är oberäknerlig så och egensinnig. Tycker ni jag ska ringa och säga att den inte har kommit och är sen. Jag har sådan där mens som kan komma allt mellan 30-60 dagar och även vara i långa perioder? Så att någon annan får chansen att börja? Eller kan de tvinga mensen att komma? Jag tror tanten känner sig stressad och påverkas över att jag är nervös över IVFen.
    Krånglar er mens?

• Bergamott83

Jag har varit hos Ivana idag och den 10/2 ska jag börja puffa med nässprayen och jag får långa protokollet. Vecka 11 blir det uppsala.=)
    Så spännande och skönt att jag inte behövde sätta igång på en gång. 

Hur går det för er andra?

• Bergamott83
    Jag har en jättefråga. 
    Är det möjligt att skjuta IVF insemination och det en hel vecka? Jag vet att det låter jättekonstigt men den veckan vi ska ha äggplock och insemination enligt kliniken vi var hos idag den veckan har både jag och min man massor med tentor. Veckan efter och veckan innan är hur ledig som helst. Går det eller vad beror det på det som gör att man börjar? Vet någon?
  • Bergamott83
    Liii82 skrev 2015-01-27 23:39:23 följande:

Jag försöker få min läkare att skriva ut pergotime i och med att ja inte haft äl sen mitt mf i juni men han skriver bara ut andra tabletter som primolut nor o provera o vägrar skriva ut pergo o ja får inget svar varför. Nu funderar ja på o vända mig till en privat gyn. Nån som har nå tips om privat i västerås området

Kvinnoläkarna är privata och han killen där har jobbat på IVF kliniken är dessutom kopplad till Falun vet jag.
  • Bergamott83
    Anonym (Kolbäck) skrev 2015-01-27 23:51:02 följande:
    Tack då ska ja ringa dom imorgon. Känns som ja vill få igång min äl ni utano strula me massa andra tabletter som inte hjälper.
    Gör det.  Jag hann inte ringa idag och fråga om det där med att flytta fram. Tror du eller någon annan på forumet att det går?
  • Bergamott83
    Liii82 skrev 2015-01-28 10:18:10 följande:
    Ja d tror ja ska funka
    Då ska jag ringa och fråga för uppsala veckan har jag seminarium på tisdagen. Han har tenta på onsdagen och jag har tenta på fredagen. Och hur hemskt det än är så är tentor obligatoriska...
  • Bergamott83

Idag börjar jag med nässprayen och vecka 12 blir det Uppsala. Hur går det för er andra här inne?

• Bergamott83
    cameleon skrev 2015-02-10 15:08:15 följande:

Jag hoppar in här igen för det är så jävla tråkigt att inte vara aktiv längre..!

Den 29 januari var vi på gruppmötet i Västerås och 4 dagar senare besök hos Johan och Åsa. Ett Vul gjordes och allt såg bra ut. Det blev korta protokollet för min del. Efter mötet fick vi gå till apoteket och hämta ut alla mediciner och sedan komma tillbaka till Åsa som visade hur jag skulle sticka mig. Det gick riktigt bra!

Nu inväntar jag mens (som borde komma när som helst) och då tar jag första sprutan.

Bergamott83: Vad roligt att du äntligen är igång!

Åh hej du är tillbaka vad kul! Jag idag började jag med nässprayen och låter bli allt med koffein hej huvudvärk! men jag är inte hormonell än :) bara Rinnig i näsan. Det känns bra förutom att jag höll på att glömma sprayen när jag cyklade till jobbet. Fick vända hem igen. Haha ????
  • Bergamott83
    ivf2014 skrev 2015-02-14 20:34:22 följande:

Hej! Kul att du är tillbaka Cameleon! Jag börjar i veckan med puergeron! Kör kort versionen :)

Vad kul att ni båda får korta då kanske ni får åka till Uppsala samtidigt. Idag är jag svullen som en gris i magen och känner mig jättetjock. Allt sitter åt och är obekvämt. Hur blir era magar?
  • Bergamott83
    ivf2014 skrev 2015-02-14 20:34:22 följande:

Hej! Kul att du är tillbaka Cameleon! Jag börjar i veckan med puergeron! Kör kort versionen :)

Vad kul att ni båda får korta då kanske ni får åka till Uppsala samtidigt. Idag är jag svullen som en gris i magen och känner mig jättetjock. Allt sitter åt och är obekvämt. Hur blir era magar?
Svar på tråden IVF Västerås 2014