• Bergamott83

IVF Västerås 2014

cameleon skrev 2015-02-15 21:09:19 följande:
    Jag har sprutat i 3 dagar nu men känner ingenting överhuvudtaget. Bara imorgon kvar med endast Puregon, sedan blir det Orgalutran också, då kanske det blir annorlunda.. Men vad vet jag, detta är ju första gången.

Fast en sak kom jag på. Idag vaknade jag upp med två jättestora munsår, ett på varje läpp! Undrar om det har någonting att göra med injektionerna..
    Åh urs för munsår det är så jobbigt att ha. hoppas det går över fort. 

Anonym (C) skrev 2015-02-16 07:02:34 följande:
    Vid mina 2 försök så fick jag blödning på spraydag 10.  Båda gångerna började jag med sprutorna på spraydag 14. 
    Säkert mycket olika från person till person. 
    Så du fick spraydag 10. Vad bra då vet jag. Då kanske jag också får det. Jag började den 10e med sprayen och borde få mens den 20e alltså.
    Kiyara skrev 2015-02-15 20:57:44 följande:

Hej Började med suprecur den 31jan och forfarande ingen blödning, känns jävligt surt då jag har haft det jobbigt under tiden av alla biverkningar är rädd att jag inte får börja med sprutan på onsdag... Efter hur lång tid fick ni mensen??? Längtade verkligen till vecka 10 :(

Nämen! Åh vad jobbigt. Hur går det för dig? Får du börja med sprutan? Jag har ju precis eller ja på tisdag är det 7 dagar med sprayen så jag har inte fått min mens än och kan inte tipsa dig. Men hoppas det går vägen. Tänk om 2 veckor är det vecka 10!

• Bergamott83
    cameleon skrev 2015-02-17 12:52:28 följande:
    Var till ferten i morse och lämnade blodprov, visade sig att jag hade för högt värde. Min tid för VUL på fredag avbokades och istället skall jag dit imorgon på en extrakoll. Puregondosen sänkes till 100 IU. (hade 125 från början).

Ikväll börjar jag med Orgalutranen :)
    Vad betyder det då? att det går fortare än de tror?
    Kiyara skrev 2015-02-16 08:59:15 följande:

Äntligen inatt så kom den efterlängtade mensen... Ligger här med vetekudde då jag vågar inte ta smärtstillande...alltså på dag 16 blev d för mig, vilket dom tyckte va vanligt så på onsdag börjar jag med sprutan. Hur går det för er andra??? kan inte fatta det att d e snart. Ett tips gå med ofrivillig barnslöshet gruppen på fejan helt underbara människor och stöd. Kraaaaam

Härligt tänk att man kan bli glad över tanten.
    Anonym (C) skrev 2015-02-17 05:20:41 följande:
    Inget som säger att du från mens på dag 10, men jag vet många som får runt dag 10 till 12. Som jag skrev innan så är det såklart olika från person till person. 
    Ja, det är ju sant. Allt skiljer sig åt.

Idag har jag gått 7 dagar på sprayen. Har huvudvärk och är folkilsken.
    Hur är ni andra i humöret då?

• Bergamott83

Andje: Tyvärr jag hoppade direkt på IVF så jag vet inte. Men det kanske är så när man går på pergotime

Själv har jag hela känslostormar just nu. Idag är jag deppig. Jag har det jobbigt med en kollega som ja inte beter sig helt enkelt. Jag menar vi är två i det här och det är säkert mitt fel med men inte bara. Sedan har jag varit föbannad hela helgen. Men idag, idag är jag riktigt ledsen. 
    Nu är nog hormonerna avstängda ordentligt i alla fall.

• Bergamott83

Jag går på långa protokollet och sprayar för fullt. Mensen brukar komma den 10 men månaden innan spraystart kom den inte fören den 20 e.

Jag började spraya den 10e och idag är det den 25 e och fortfarande ingen mens. Ska jag ringa till kliniken och berätta det för dem? Tänk om inte mensen kommer vad gör man då?

• Bergamott83

Det är No-show på mensen än så länge. No show! Min spray är ju ändå förskjuten en vecka redan skulle ha äggplocket vecka 11 men det blev 12. Så då hoppas jag att det går bra ändå.

Jag har bara lite kvar i sprayen och det känns som att det inte sprutar in lika mycket i näsan ska jag byta då även om den räcker ett litet tag til?

• Bergamott83
    cameleon skrev 2015-02-27 16:23:26 följande:

Nu är jag äntligen ruvare.

En till mig och 8 till frysen :)

Du är gravid till motsatsen är bevisad!
  • Bergamott83

Hej nu har jag börjat med sprutorna och det var så mycket lättare än vad jag trodde. Tänk snart är vecka 12 här

• Bergamott83
    ivf2014 skrev 2015-03-06 14:43:40 följande:

Vad kul! Vad hur många enheter ska du ta?

Är du på sprut dag 1?

Jag ska ta 150 enheter och är på sprutdag 4 idag. Det går bra
  • Bergamott83

På fredag ska jag på ultraljud och nästa vecka är det uppsala. jag är så peppad.SÅ peppad. Hoppas allting det går bra allting. 

• Bergamott83

MamaC

Mama C skrev 2015-03-13 18:47:38 följande:

Om du vill kan du joina vår grupp "Västmanländska hönor", en sluten grupp som vi bildade efter att en tråd blev för stor :) 

Det är så galet många trådar överallt, så man tappar kollen :P 

Får jag också joina. Det vore så skoj!

Jag blir så glad att det fungerar för dig och att du har bebis i magen.
Svar på tråden IVF Västerås 2014