• Bergamott83

IVF Västerås 2014

Åh jösses jag spillde ut lite av pregnylen. Några droppar. Jag blev lite skärrad och ringde 1177 och fick prata med en gynakut läkare. Det var ingen fara men jag fick ta sprutan lite sent. Jag ska ringa uppsala i morgon och berätta. Hej vilken ångest jag fick. 21:00 skulle jag ta den och 22:20 tog jag den. Fy sjutton. Nästa gång får mannen blanda och ge mig sprutan så jag inte droppar ut något.

• Bergamott83

Nu har vi satt in ett litet embryo i fredags. Den 7/4 är det testdag. Hoppas det håller sig på plats nu.  

• Bergamott83
    ivf2014 skrev 2015-03-22 14:53:24 följande:

Tack! Vågar inte hoppas än...

vad kul bergamott! Har allt gått bra?

Av de nio äggen var 6 omogna. 1 bra och två behövde växa me. Så det gick bra vi fick ett insatt men det kanske inte blir något till frysen. Vilket känns tråkigt. Jag hoppas det tar sig och stannar kvar hos oss.
  • Bergamott83
    Andje skrev 2015-03-22 19:13:03 följande:

Jag sitter här med pirrande nervös mage inför äggplock imorgon. Någon som vet hur de gör i Uppsala, odlar de 2- eller 5-dagars embryon? Eller de kanske gör olika?

För mig plockade de på tisdag och satte in på fredagen
  • Bergamott83

Ni som fått blödning vilken dag kom den efter insättning? Jag har inte börjat blöda. Är bara nyfiken.

• Bergamott83

Tack för svaren. Jag ville bara veta det kan vara skönt med riktmärke även om alla är olika. Jag går o h kniper här hemma och tänker att embryo ska fastna hela tiden.

• Bergamott83
    Andje skrev 2015-03-26 19:54:57 följande:

Nu sällar jag mig till ruvarskaran! Fick ett 10-celligt mycket fint embryo insatt idag. Av de 14 ägg de tog ut befruktades 9. Jag fick tillbaka 1 och 6 st var fina nog att frysa. Så himla glad!!! Nu börjar 18 dagar av nagelbitning och berg-och-dal-bana innan jag får testa. Fick testdag på min 39-årsdag så jag vet vad jag vill ha i present

Då hoppas jag på världens bästa födelsedagspresent.
  • Bergamott83

Nu har det gått 9 dagar sedan insättningen. Jag hade en rosa flytning dag 5 tror jag det var men sedan har det inte hänt något mer. Jag har mer flytningar men inget blod. Tisdagen den 7 april ska jag testa mig. 
    Jag har lite mensvärk i ena äggstocken. eller ja, det drar typ och sticker lite. Sedan känner jag dofter starkare men det kan ju vara lutinuset. 
    Hur går det för er andra?

• Bergamott83
    ivf2014 skrev 2015-04-04 19:24:25 följande:

Hur mår du nu bergamott?

Min mena har varit väldigt riklig. Mer än vanligt. Jag har testdag på tisdag. Det blev inget till frysen. Så nu blir det att ringa och säga hej kan vi börja om från början. Jag har fortfarande ont i ena äggstocken och så är jag ledsen. Hur är det själv?

Hur mår ni andra då? Går det bra för er?
  • Bergamott83

Ja, Det känns som att den här gången var det tvärkört. Jag funderar på om jag ska gå på akupunktur. Det kanske fungerar? 
    Sedan fråga om de kan göra något annorlunda. Min mamma hade väldigt många missfall. Jag skulle haft 4 syskon. Det var bara jag som klarade mig. Så jag funderar på om man kan göra något annat för att det skulle stanna bättre. Är det några som har några tips? Det känns som att de inte var så intresserade av att veta min historia.

• Bergamott83
    cameleon skrev 2015-04-06 14:37:23 följande:
    Jag har läst att det finns något som heter embryo glue, vad det är vet jag inte riktigt men det skall iaf hjälpa embryot att fästa, vet inte när det sätts in men kanske inte om man "bara" har misslyckats en gång..

Sen har jag fått uppfattningen att man får mer hjälp och att läkarna vågar "experimentera" mer om man går privat. Men det kanske bara är jag som upplevt så när jag läser här på forumet..

Akupunktur skulle jag personligen inte testa, för mig känns det bara som lurendrejeri men vissa lovordar ju det så känner du att det kan vara rätt för dig så är det ju bara att testa :)
    Embryo glue? Du det ska jag fråga dem om. För det vore nått. Jag menar jag kan ju berätta om mamma visst jag och mamma är inte samma människa men vi delar ju hälften av vårt dna. och jag har flera andra i familjen som har väldigt svårt att få barn. så det vore nått. 
    Tack för tipset!
  • Bergamott83
    ivf2014 skrev 2015-04-06 17:29:00 följande:

Väldigt tråkigt att det inte blev något till frysen, tungt att börja om med behandlingen igen :-/ jag har också läst om embryo lim, tror att det verkligen kan funka om något. Sant akupunktur tror jag på. Jag skulle testa det! Jag menar, de kan bota migrän, vad kan de mer göra? Läste att det finns behandlingar för 250:- per besök. :)

Vart hittade du den behandlingen för det priset. För det är värt att pröva
  • Bergamott83

Klart jag ska=)

Vet ni jag ringde till Västerås för att berätta om att jag inte var gravid och så sa jag att jag fick en blödning den 31/4 och sedan slutade mensen den 5/4 och så började den igen den 9/4. För hon sa att det skulle gå en  mens emellan. Men min mens är ju så här. Fyra dagar stopp och sedan kan jag ha mens i flera månader. 
    Hon lät lite småirriterad men jag fick en ny tid i slutet av april. Alltså det var inte det jag ville . jag ville bara berätta hur min mens fungerar. Jag har ingen aning om det här är en mens emellan eller inte hur ska jag kunna veta det och jag vill ju ge min kropp de bästa förutsättningarna att klara det hära. 
    Har ni konstig mens?

• Bergamott83

Jag vill dock ha ett försök till innan sommaren så det är inte det. Jag kanske ska ringa igen till veckan men ja. Jag blev bara irriterad. Hoppas det är den andra som svarar nästa gång

• Bergamott83

Aha, då förstår jag. Vad spännande. Jag funderar på har någon pratat om embryoglue med uppsala?

Svar på tråden IVF Västerås 2014