Inlägg från: Madicken01 |Visa alla inlägg
  • Madicken01

Bf Maj 2015

Hej!

Jag hoppar gärna in här. Fick plus i fredags :) så nu går man runt i och mest bara flinar.

Det är tredje barnet och bf i slutet av maj.

Bor i Göteborg och är 33år.

• Madicken01
    Bullen11 skrev 2014-09-22 21:12:47 följande:

Välkommen till alla nya! Nu börjar vi bli ett rejält gäng :)

Gick in i v.7 idag. Mitt värsta symptom är ömma bröst, de har vuxit och gör såååå ont bara jag stöter emot dem lite grann - värst vid bröstvårtorna. Ibland gör det liksom ont att ligga på sidan för de kommer i kläm :P Och de är inte stora så är inte alls van vid att de är ivägen på det här sättet :P 

Min växtvärk har minskat lite men det känns nästan skönt, det var så extremt mkt förut att jag blev orolig pga det... nu är den inte lika ihållande och kommer och går lite. Ibland känns det även som träningsvärk i hela magen, antar att det är musklerna som förbereder sig för delning? 

Mår lite illa då och då, men för mig funkar det att äta... och idag kom den extrema hungern, skulle kunna äta hela kvällarna! :)

Ni som har barn sedan innan, upplever ni också starkare symptom innan första barnet?? Kan inte komma ihåg att det var så här starkt i början med sonen... 

Annars väntar vi med spänning på VUL nästa fredag! :D

Är bara i v.5 men än så länge precis som jag minns förra graviditeten. Endast defusa symptom med lite molande och lite yrsel. Tror illamåendet kom i typ v.7 eller 8 sist!? Men det var hanterbart så jag hoppas det blir liknande denna gången.

Lite osäker på när att runga mvc, är det lika bra att ringa eller ska man avvakta nån vecka?
  • Madicken01
    MiWe skrev 2014-09-26 07:00:19 följande:

Hej alla :)

Är just nu på 5+2, så BF beräknat till 26 maj.

Bor utanför Göteborg. Ska på inskrivning 10 oktober. :)

Just nu bara olidligt nojjig för MA, men har massor av symptom så ser mest fram emot VUL som vi har tid för 21 okt.

Hej!

Då har vi bf nästan samtidigt :).

Jag tänkte ringa på måndag och boka tid för inskrivning.

Ja, MA är onekligen svårt att låta bli att tänka på, vill bara att tiden skall gå!

Kul att ha ett vul inbokat! Fick du be om det eller fick ni det automatiskt?
  • Madicken01

Inskrivning på MVC i morgon! Känns lite mer på riktigt helt plötsligt :)

Inga påtagliga symptom än mer än lite yrsel till och från och lite molande värk som kommer och går. Märkligt hur man på ett sätt önskar mer symptom samtidigt som man är tacksam över att få må bra. Lite spänningar i brösten kunde man ju önska men illamåendet får gärna hålla sig borta så att det går bra att jobba utan att behöva berätta.

Hur mår ni andra?

• Madicken01
    K82 skrev 2014-09-29 10:00:08 följande:

Vilken vecka är du i? Har inskrivning på fredag och kommer då att ha gått in i v 8 (7+2). Imorn ska jag till gyn och kolla om allt ser bra ut efter myom-operationen. Så nojig men längtar massa. Hoppas allt ser bra ut. Kommer få ett vul antagligen.

Om det var mig du frågade så är jag i v.6 så ganska tidig inskrivning. Har aldrig haft inskrivning så tidigt. Hoppas det går bra hos Gyn i morgon!!
  • Madicken01
    MammaMia91 skrev 2014-09-29 16:45:34 följande:

Det är många som snackar om inskrivning redan, jag har fått 2 tider, nu på onsdag, hälsosamtal och så den 28 oktober, inskrivning, då kommer jag vara i vecka 13 (12+0). Går in i vecka 9 (8+0) imorgon.

Det jag funderar på, är ni säkra på att det är inskrivning? Har ni haft hälsosamtal eller ni hoppar över det?

Då jag ringde sa hon att jag fick tid för inskrivning. Sist var det inskrivning och hälsosamtal samtidigt, detta är dock en ny MVC så här vet jag inte hur de gör.
  • Madicken01

Då vart man inskriven hos MVC. Bokade in tid för tidigt UL, för KUB-prover och KUB-UL. Nu får oktober gärna gå fort :)

• Madicken01
    K82 skrev 2014-09-30 18:38:04 följande:

Har nu fått se det lilla livet. Hjärtat tickade på bra. 1 cm mätte hon det till. Känns skönt att få ha sett det så tidigt. Nu kan jag luta mig tillbaka och njuta. Allt såg bra ut efter operationen. Kommer dock bli ett inplanerat kejsarsnitt eftersom dom öppnade upp livmodern så stort. Vill inte riskera att det brister under en vaginal förlossning.

• Madicken01

[quote=74086778][quote-nick]Madicken01 skrev 2014-09-30 20:20:32 följande:[/quote-nick][/quote]

Va härligt! Njut njut njut :)

Svar på tråden Bf Maj 2015