Inlägg från: Madicken01 |Visa alla inlägg
  • Madicken01

Bf Maj 2015

Någon mer som upplever svullen mage och känsla av att magen är lite öm? Jag är i v.7.

• Madicken01
    Jordgubb90 skrev 2014-10-08 20:00:19 följande:

Min mage är extreeeemt svullen! :P Jag är i v9+3. Någon som vet varför det står att 9+3 är vecka 10 i gravidappen? Är jag inte i v9 då eller säger man 10?

Du är I v.10 men gått 9 fulla veckor och 3 dagar. :)
  • Madicken01
    Tuvalie88 skrev 2014-10-15 11:17:21 följande:

Hej! Jag har läst i tråden lite på avstånd för att invänta vul då jag inte hade någon aning om vilken vecka jag var i. Men vi fick bf 29 maj så jag hoppar gärna in här!

Jag har en son på nio månader och vi är så glada att vi lyckades med täta barn. Om nu allt går vägen!

Min förra graviditet var rena drömmen och den här är motsatsen, mår så dåligt! Kräks flera gånger varje dag och sist mådde jag inte ens illa. Tänk att det kan vara så olika.

Är det någon som äter något mot illamåendet? Hur illa måste det vara för att man ska få tabletter mot det?

Jag har också bf i slutet av maj och vår yngsta är också nio månader. Kul! Vi är också glada över att få tätt även om man ibland undrar vad man gett sig in på ;).

Jobbigt att du mår så illa!! Hoppas det släpper snart.

Vi ska på ul om tre veckor, känns som en evighet!
  • Madicken01

[quote=74177947][quote-nick]Anonym (MammaMu) skrev 2014-10-16 08:33:26 följande:[/quote-nick]Vad tidigt ni fick UL!

Vi har bf 4maj och fick UL om 7 veckor.[/

På MVC där vi går är det inte rutin med tidigt ul men önskar man det så får man det. I vårt fall skall vi göra KUB och då skall vi kolla så jag verkligen är i den veckan vi tror eftersom det är noga att tester och UL för kub-testet görs inom vissa veckor. Så drygt veckan efter första UL är det planerat att göra ul för KUB.

Jag förstår att det skiljer sig väldigt mellan olika MVC vad det gäller tidigt UL.

• Madicken01
    goaround skrev 2014-10-16 20:12:38 följande:

Jag har också en tjej på snart 9 månader, hon är född 21 januari 2014, när är era bebisar födda? 

Tuvalie88, min man ska också vara hemma minst 3 månader när majbebis kommer :) så skönt :)

3 januari :)
  • Madicken01
    Jordgubb90 skrev 2014-10-16 18:36:36 följande:

Någon som har koll på det här med föräldraledighet och föräldrapenning? 

Om man har ett fast jobb och ska vara ledig, och bara vill ta ut 3 dagar per vecka i föräldrapenning för att spara dagar... Hur funkar det? Kan man göra så eller måste man jobba de dagar man inte tar ut FP? 

Fram till barnet fyller ett år kan du ta ut hur få dagar du vill. Efter ett år måste du ta ut fem dagar i veckan eller typ jobba 2 och ta 3 fd.
  • Madicken01
    Tuvalie88 skrev 2014-10-16 14:35:59 följande:

Vad kul! Ja vi räknar med ett tufft första år när bebisen har kommit men sen tror jag att man har igen det. Förhoppningsvis kan de leka mycket tillsammans redan från att de är väldigt små. För oss blir det en väldigt bra tid att få barn då min man planerar att slå ihop föräldraledighet med semestern och på så vis vara hemma 2,5-3 månader när bebisen kommit. Det känns redan nu som en väldig lättnad

Ja vi är också inställda på en tuff första tid. Hoppas kommande bebis är lika nöjd och glad som storebror är så skall det nog gå bra. Som du skriver så tror jag oxå vi har igen det sen.
  • Madicken01
    Cykelpumpen skrev 2014-10-18 12:17:40 följande:

Tack snälla för svar. Är ganska övertygad om missfall efter den här natten med kramp och kraftigare blödningar. Hoppas kroppen reder ut allt så man slipper skrapning som du skrev. Men det är bara att försöka igen.

Lämnar tråden nu, lycka till alla andra :)

Kram på dig!
  • Madicken01
    Kissemiss skrev 2014-10-18 12:13:37 följande:

Fått tid för kub på Karolinska när jag är i vecka 14, 13+2. Har redan tagit blodprovet. Känns lite sent att göra kub då?

Nej det är inte för sent för UL för kub. UL görs någon gång mellan graviditetsvecka 11+0 och 13+6. Lycka till :)
  • Madicken01
    Jordgubb90 skrev 2014-10-18 17:22:46 följande:

Vad kostar det att göra KUB om inte landstinget i det län man bor i erbjuder gratis?

Vi betalar 1500 kr om man inte är 35år eller äldre.
  • Madicken01

Dessa tankar och rädslor!! Jag försöker verkligen hålla styr på mina tankar om missfall, vara så där klok och tänka "händer det så händer det". Men så i mellan åt smyger rädslan på lite mer. Några droppar blod då och då vid toabesök spär på tankarna. Har blödigt till och från och mina tidigare graviditeter (både tidigt och sent) som alla slutat lyckligt men ny graviditet, nya rädslor.

Har inte haft mycket graviditetssymtom och plötsligt får jag för mig för mig att de få och svaga tecken jag haft är borta. Det är svårt att känna efter något man knappt känt...

Är i v.8 (7+6)

Någon som känner igen sig? ????

• Madicken01
    Jordgubb90 skrev 2014-10-19 09:52:26 följande:

Hej! nu har inte jag haft blödningar. Men ville bara tala om att mina symptom försvann i v7 och på vul i vecka 9+4 såg allt bra ut :)

Tack för ditt svar! Det är främst det här med symptomen som oroar mig. Ska på UL om tre veckor... Känns som en evighet.
  • Madicken01
    snuttan87 skrev 2014-10-23 20:32:20 följande:

Jättekul för er som fått se era små!

Själv har jag en väldans oro som jag hoppas någon kan hjälpa mig med. Jag har fått tillbaka mina ömma bröst, min mensvärks liknande känsla OCH en liten blödning! något jag bör oroa mig för??

Den där oron kan ju göra en galen. Positivt att du har gravsymp! En blödning behöver inte vara någon fara. Jag har haft blödningar i mina två tidigare graviditeter, både tidigt och sent i graviditeten. Och det har gått bra.

Denna graviditeten har jag återigen blödningar så ja, jag förstår verkligen din oro! Ena dagen glädje jag över graviditet och nästa förbereder jag mig för missfall. Suck! Har UL inbokat nästa tisdag... Många långa dagar tills dess.

Hoppas det går bra för dig! Uppdatera gärna!
  • Madicken01
    snuttan87 skrev 2014-10-24 11:19:59 följande:

Ja det är sjukt jobbigt! O bm hade inget lugnande att säga så nu är jag på väg till akuten för att kolla. Jobbigt o vet inte vad jag ska tro!

Blöder du fortfarande?
  • Madicken01
    snuttan87 skrev 2014-10-24 11:19:59 följande:

Ja det är sjukt jobbigt! O bm hade inget lugnande att säga så nu är jag på väg till akuten för att kolla. Jobbigt o vet inte vad jag ska tro!

Hur har det gått? Håller tummarna att alltt bra!
  • Madicken01

[quote=74228786][quote-nick]snuttan87 skrev 2014-10-24 18:12:05 följande:[/quote-nick]Meddelar nu att jag fått missfall och lämnar gruppen. Hoppas att det går bättre för er![/

Beklagar verkligen!

• Madicken01
    Lilla räven skrev 2014-10-28 19:54:34 följande:

Jag har helt fastnat vid Kronan Duo/s och "ser" liksom inga andra vagnar. Jag tror det uppfyller allt jag vill ha hos en vagn både utseende och funktion. Men jag kanske gör en helvändning när vi står där i barnvagnsaffären.

Någon som har åsikter om den vagnen? :D

Vi har en Kronan city och är super nöjda. Den är ju snarlik DuoS, vi valde mellan dessa och det var bara en tillfällighet att det blev cityn och inte DuoS.

Kan varmt rekommendera kronan!
  • Madicken01

Jag önskar er alla stort lycka till. Njut av era graviditeter trots ev krämpor :).

Jag lämnar tråden då det inte blir någon bebis i maj för oss, tyvärr!

Kram på er.

Svar på tråden Bf Maj 2015