• Oväsen

Bf Maj 2015

Hej! Tänkte hoppa in här om det är pk. Har läst lite i tråden men inte skrivit något förrän nu. Jag väntar mitt 3:e barn och har bf 19 maj. Har sett min lilla bebis vid ett tillfälle då vi var på samtal inför fostervattenprov. Underbar känsla att se ett litet hjärta slå ????

• Oväsen

Bebben84- hjälper det du gör hos sjukgymnasten? Detta är min tredje graviditet och redan nu i v14 har jag ordentligt ont i fogar och rygg.

• Oväsen

Jag har svårt för många lukter så min man lagar den mesta maten här hemma. Kan bara äta mat som känns "lätt och fräsch" men det varierar från dag till dag vilken mat som passar in i den kategorin.

Har mått illa i många veckor nu och det verkar inte sluta. När jag gick in i v 13 började jag kräkas och det gör jag nu varje morgon så fort jag stiger ur sängen.

• Oväsen

Jag har ingen växtvärk i livmodern men mina bröst har varit riktigt ömma ända sedan jag testade positivt. Har inte haft det så de andra graviditeterna men nu gör dom ont!

• Oväsen

Jag ska göra fostervattenprov imorgon och jag är så himla nervös. Jag är nervös för att få ett negativ svar och jag är rädd för att få missfall. Samtidigt så vill jag och min man göra detta. I mitt landsting erbjuds endast fvp, inte kub eller nupp eller nåt, om man är över 35 år och risken är ju lite högre än om jag varit yngre så vi vill veta. Men jag är ändå väldigt nervös. Ett plus om allt går bra är att vi får reda på könet.

• Oväsen

Jag gjorde fostervattenprov idag och fick då se lilla bebisen. Blir alldeles varm och lycklig av att se den röra på sig. Känns dock fortfarande lite overkligt att det finns en liten bebis därinne.

• Oväsen

Jag har rul om 2 veckor men igår fick vi svar på fostervattenprovet och fick veta att allt är bra med bebis och att vi väntar en dotter (den tredje i ordningen) Idag har jag gjort ett första inköp och köpt en body.

• Oväsen

Skriver inte så ofta här inne men ser att ni pratar namn. Vi har redan bestämt namn åt bebisen i magen och många gillar det inte men jag kan inte bry mig mindre. Vårt barn, vi bestämmer!

• Oväsen

Jag har också bara varit på inskrivning och hälsosamtal hos min bm och nästa besök blir i slutet av januari då jag är i v 24 eller 25.

Svar på tråden Bf Maj 2015