• Blicka

Bf Maj 2015

Sajood skrev 2015-03-12 08:57:27 följande:
    Jo, att City Select är så lång är jag också mycket skeptisk till. Ska åka till en butik och känna på den. Råkade träffa en person igår som hade en sån som jag passade på att fråga ut. Han var jättenöjd, men alla har ju lite olika preferenser på vad som är viktigt. När det gäller P&T så gillar jag inte Promenade just på grund av hjulen. Vill ha mer rejäla hjul och gärna luftdäck. Är mer intresserad av Classic eller Navigator då, men dilemmat är just det här med att kunna vända barnet/barnen mot sig. Hmpf. Tycker att det känns lite hopplöst faktiskt.
    Du kanske tycker den känns bra när du testkör, jag hade hoppats en massa på den men blev besviken i verkligheten som med de andra
  • Blicka
    Sajood skrev 2015-03-12 08:57:27 följande:
    Jo, att City Select är så lång är jag också mycket skeptisk till. Ska åka till en butik och känna på den. Råkade träffa en person igår som hade en sån som jag passade på att fråga ut. Han var jättenöjd, men alla har ju lite olika preferenser på vad som är viktigt. När det gäller P&T så gillar jag inte Promenade just på grund av hjulen. Vill ha mer rejäla hjul och gärna luftdäck. Är mer intresserad av Classic eller Navigator då, men dilemmat är just det här med att kunna vända barnet/barnen mot sig. Hmpf. Tycker att det känns lite hopplöst faktiskt.
    Du kanske tycker den känns bra när du testkör, jag hade hoppats en massa på den men blev besviken i verkligheten som med de andra
  • Blicka
    hellomum skrev 2015-03-12 22:44:36 följande:

Hej. Hittade er just. Bor i Stockholm. BF 19e maj, men kommer få snitt en vecka tidigare. Detta är andra barnet. Har en dotter på 2,5 år.

Hej välkommen in! Snitt även för mig, har datum för det till 21/5, BF 27/5. Var ska du snittas? Själv blir det på huddinge sjukhus.
  • Blicka
    hellomum skrev 2015-03-13 08:27:07 följande:

Blir snitt på SÖS, troligen runt 13e. Födde första barnet på södra BB och kände mig otroligt trygg trotts komplikationer med en stor sfinxruptur, som va tvungen att op om året efter och läkarna vill inte riskera att det går sönder mer eftersom det är mycket ärrvävnad. Hade varit fint att föda vaginalt på södra igen. Men snitt känns ok, kan ju planera barnvakt och verkligen veta när det sker. Varför får du snitt?

Fick en total sfinkterruptur med första barnet o det bedömdes inte lämpligt att föda vaginalt igen. Med andra blev det planerat snitt o jag är otroligt nöjd över den upplevelsen! Så blir snitt även denna tredje gång vilket känns bra. Vill inte riskera samma skada igen.
  • Blicka
    Isabella93 skrev 2015-03-15 22:21:16 följande:

Hej! 

Jag har nu i två dagar i rad haft sån otrolig aktivitet i magen så jag nästan blir tokig. Jag hade min första (som jag tror) sammandragning i fredags och nu ikväll och även igår kväll så känner jag mig jätte hård och spänd över hela magen. Aktiviteten hos bebisen borde ju egentligen bara vara skön så jag vet att allt är okej och att den lever o sådär, men det är nonstop i timmar och det blir lixom jobbigt på något vis. Någon annan som har lika dant? Eller någon som vet vad det kan bero på? Är det vanligt? Är den i en aktiv period nu kanske? 

De gånger jag känt obehag har jag kollat upp. Har varit uvi. I alla mina tre graviditeter... Kanske ngt att kolla? För mig har det inte visat sig med sveda utan sammandragningar o molvärk.
  • Blicka
    Kissemiss skrev 2015-03-17 19:24:32 följande:
    Jag orkade inte krångla med gynekologen och försäkringskassan.. Gynekologen tyckte jag skulle ta värktabletter och jobba heltid.. Jag sa att jag inte vill ta värktabletter för jag hört att det inte är bra, hon svarade "man ska inte lyssna på vad alla säger". Kändes som hon försökte förmildra alla mina symptom. När jag berättade om kraftiga sammandragningar sa hon "hade bebisen velat komma ut så hade den redan gjort det". Kändes som jag fick hävda mig för livet och hon gjorde allt för att sätta dit mig som fuskare. Jag gick därifrån lite ledsen och bestämde att jag orkar inte med Gyn och FK utan går upp i heltid och söker föräldradagar 1 månad i förväg... Kanske gav jag upp för lätt, men jag är lite känslig och orkade verkligen inte krångla mer smile4.gif
    Trist bemötande - hade nog agerat precis som du. Har nu packat för fjällresan i ett par timmar, känt av lite sammandragningar så nu välförtjänt vila i soffan!
  • Blicka
    pco skrev 2015-03-19 12:36:22 följande:

Vart på föräldragrupp idag, det var bra men kände mer att det va min man som fick ut nåt av det, men det kommer väl grejer sen som är lärorikt även för mig :)

Hade även tid hos bm idag 7kg har jag gått upp nu i 32+1 o sf-ligger nu på 32cm så det är väl okej antar jag.

Har ni börjat på dessa kurser?

Vi skippar kurser denna gång eftersom det är nr 3. Hoppas mer på ngn grupp efter födseln.
  • Blicka
    fridajonsson skrev 2015-03-22 21:05:05 följande:
    Fy för fogarna men jag gissar att de ändå känns värt de för sonen skull :)

När fick du smset om Liberoboxen? Visst är de den man får sms om att hämta på Ica? Är i v 31+5 och ännu inte fått nå sms :/
    Undrar också när man får hämta den. Är medlem i liberoklubben sen innan.
  • Blicka
    MammaMia91 skrev 2015-03-22 21:25:14 följande:
    I fredags fick jag mejl om att jag skulle få sms med kupong på startboxen, fick smset idag, blir att hämta boxen imorgon :). Gick in i vecka 33 (32+0) idag.
    Tack! Då borde jag få det om någon vecka
Svar på tråden Bf Maj 2015