• Blicka

Bf Maj 2015

Får man hoppa in? Väntar tredje barnet med BF 27/5. Vid rul trodde de flicka i magen. Har två grabbar sedan innan, född -09 o -13. Känner små sparkar nu o illamåendet har lagt sig. Har kommit in i en bra fas känner jag även om tröttheten slår till ibland. Men hinner ju inte vila så mkt med två till att se efter

• Blicka

Gott nytt år! Ja i år får vi barn

Fina magar har varit usel på att ta på min denna graviditet - nu måste det bli bättring.

• Blicka
    Bebben84 skrev 2015-01-03 23:03:29 följande:

Fler som har en busig bebis i magen? Min tös favvogrej just nu är att när jag ligger ner att trycka ut sig så hårt hon bara kan mot magen. Känns som om hon försöker ta sig ut genom magen :P. Hela magen blir sne och känns lätt obehaglig. Så tillslut får jag buffa på henne så hon flyttar sig inåt igen. Detta händer flera ggr per natt och sömnen. Liiiiite svårt att sova då. Gör hon inte det så sparkar hon för fullt. Så här livlig var inte min första dotter. Är rätt glad att jag har moderkakan i framvägg med denna vilding : D <3

Sover dåligt det skriver jag under på... Gillar att sova på mage men börjar bli svårt o en viss liten i magen protesterar lite när jag trots allt försöker...
  • Blicka
    MorCaa skrev 2015-01-04 19:54:10 följande:

Waaaah! "Råkade" köpa barnvagnen idag.. :/

Nyfiken på att höra med vad ni köpt. Vi måste köpa syskonvagn o ska ut o kika nu efter helgerna.
  • Blicka
    MorCaa skrev 2015-01-04 21:00:30 följande:

Köpte en brio happy.. :) ville ha en stabil vagn eftersom jag är mer "ute" än vandrandes i affärer.. ;) hundägare som man är måste man ju vackert ut även om plogbilen inte varit här än.. :)

Låter som ett bra val enkelvagn känns mkt enklare iaf än syskonvagn. Ska klämma på en bugaboo donkey om än priset är hutlöst o sen en babyjogger city select. Vill ha vändbara sitsar o gärna en som går att ha som enkelvagn.
  • Blicka
    MorCaa skrev 2015-01-04 21:49:14 följande:
    Ja jag förstår det.. Har aldrig haft besväret med syskonvagn.. :) mina är födda -99 -05 -09 och nu -15.. :) och ibland är det viktigare med känsla och komfort än priset.. :)
    Du har helt rätt!
  • Blicka
    Pillow skrev 2015-01-04 21:21:58 följande:

Jag är i v 22, jag älskar att sova på magen o undrar om nån vet om man får det egentligen? Sover ni på magen?

Ligger lite halvt på mage, får buffar ibland o ändrar min ställning efter det.
  • Blicka
    8barnsmamman skrev 2015-01-05 01:06:41 följande:

Ang syskonvagn så har vi en bugaboo donkey bästa vagn jag någonsin haft & då har jag haft 14 olika :)

Köpte vår begagnad för 5000kr sen köpt delar till efter behov både på tradera & fb har en bugaboo sida :)

Baren som använder vagnen nu är 3 år & 1 år sen blir ju bästa steg 1,5 & nyfödd & ståbräda till 3 åringen !

Helt värd sina pengar faktiskt:)

Vad roligt att höra att du är nöjd med den får jag fråga hur stor din tre-åring är? Ryms han/hon fortfarande ok? Några nackdelar med vagnen? Vad är du mest nöjd över? Ska kika på begagnat marknaden.
  • Blicka

Vi tycker namn är svårt men har börjat klura. Vi brukar inte bestämma oss för ett innan utan ha två alternativ o se vad som passar.

• Blicka
    8barnsmamman skrev 2015-01-05 21:00:09 följande:

("Vad roligt att höra att du är nöjd med den får jag fråga hur stor din tre-åring är? Ryms han/hon fortfarande ok? Några nackdelar med vagnen? Vad är du mest nöjd över? Ska kika på begagnat marknaden.")

Min treåring är runt 104 lång & jag tycker hon sitter helt ok, man kan byta sittdelstyget från donkey till Buffalos sittdelstyg så får barnen lite mer plats, ( har dock inte provat själv)

Enda nackdelen jag märkte nu i höstas är att vagnen i sig inte har en enda reflex som många andra vagnar har från fabrik , men de löste vi enkelt med att spraya chassit med reflexspray!

Mest böjd med smidigheten faktiskt man kan stoppa två barn & gå till dagis , lämna barnet klicka av sittdelen dom tar nästan ingen plats & lämna kvar den på förskolan , enkelt skjuta ihop vagnen till en enkelvagn & gå vidare på fika i stan eller hoppa på en buss utan att släpa med en tom sittdel .

Extra plus för mig som bytt många vagnar är att jag numera bytar färg på suffletten efter mitt humör eller vädret ute, som nu till vintern är hela vagnen svart men till våren kommer jag ha vita sufletter & liggdelslock :) finns massa fina färger att välja på! Kan även om jag vill ha en rosa & en blå om man har barn av olika kön eller som treåringen säger min ska va svart & lillasyster ska ha gul faktiskt mamma :)

Tack för din info om vagnen
Svar på tråden Bf Maj 2015