• Blicka

Bf Maj 2015

Kissemiss skrev 2015-03-22 22:38:23 följande:

Är det någon som känner ryckningar i magen? Verkligen hela magen gungar. Det kan inte vara hicka eftersom ryckningarna varar över 20 min ibland!! Vad kan det va? Det är väldigt rytmiska rörelser så borde inte vara sparkar heller.. Han borde ju lnte kunna sparka var tredje sekund i 20 min..

Är du säker att det inte är hicka? Brukar ju " knäppa" regelbundet då.
  • Blicka
    Zorro skrev 2015-03-23 15:55:23 följande:
    Logga in och klicka på "redigera din profil" så kan du lägga till en graviditet där. =) Glöm inte att lägga in ditt mobilnummer också eftersom kupongen kommer via sms. =)
    Nu har jag redigerar min profil på libero o beställt apotek hjärtats startbox.
  • Blicka
    Kissemiss skrev 2015-03-24 13:50:50 följande:

BM idag (v34) SF mått på 33cm och hjärtljuden låg på 148 slag p/m. Han låg med huvudet nedåt men högt och rörligt som hon kallade det. Angående rörelser i magen så är det fortfarande full fart, inte så att han sparkar massor utan vrider och vänder på kroppen hela tiden. Trycker ut rumpan eller en fot.. Aldrig en lugn stund. Hans favoritplats är numera på höger sida av magen då han legat så i flera veckor nu, magen känns tom på vänster sida när jag trycker:P Kan faktiskt känna mig lite sidotung när jag reser mig upp! Känns så tydligt att han är på vänster sida hihi

Min bebis föredrar höger sida i magen har varit så länge! Ska till bm imorgon.
  • Blicka
    Kissemiss skrev 2015-03-24 15:29:49 följande:
    Ja jag skrev fel i sista meningen, min är också på höger sida smile1.gif Läste någonstans att det betyder pojke i magen.. Någon som kan dementera/bekräfta detta? ;P
    Ska vara en tjej i min mage.
  • Blicka

Bm besök idag. Hb 124 o sf mått mellan 28-29 cm. Gått upp 7 kg. Bebisen ligger med huvud neråt men lite på snedden. Hjärtslag 144 så allt bara fint.

• Blicka
    Kissemiss skrev 2015-03-25 20:15:35 följande:
    Vilken vecka ? smile1.gif
    V 32 imorgon. glömde skriva det!
  • Blicka
    marriew skrev 2015-03-25 20:43:05 följande:
    Har du gått upp 7kg på hela graviditeten?

Va skönt isf, jag har gått upp 20 kg :/
    Ja 7 kg so far. Med de andra två barnen gick jag upp typ 8 kg med första, 12 kg med andra.
  • Blicka
    Kissemiss skrev 2015-03-25 22:20:40 följande:
    18kg här (v34), helt galet egentligen! Inte konstigt att det är tungt att gå och resa sig upp! Barnvagnspromenader i sommar löser säkert många kilon smile1.gif !
    Garanterat! Jag brukar även rasa i vikt av amningen. Blir skinn o ben... Hoppas det inte blir så illa denna gång.
  • Blicka

Jobbar 90 % som innan grav, kontorsjobb. Kommer jobba till 8/5, snitt 21/5, om jag får fortsätta må bra.

• Blicka

Då var vagn beställt. Blir en bugaboo donkey eftersom vi behöver syskonvagn o den mest motsvarar våra önskemål. Lite kläder som fattas, annars finns det mesta från syskonen.

Svar på tråden Bf Maj 2015