• Blicka

Bf Maj 2015

Sabine skrev 2015-02-12 19:57:36 följande:

Hemkommen ifrån en underbar gravid massage. Detta ska jag göra så ofta jag kan nu fram tills skrutten kommer. Rekommenderar verkligen att ni går och masserar er!! :)

Låter härligt skulle verkligen behövas!

Jag var hos läkaren o fick mollipect utskrivet så nu ska denna envisa hosta väck!
  • Blicka
    Kissemiss skrev 2015-02-14 21:20:58 följande:

Känns ju hemskt att lämna bort sin 15 månaders hela långa dagar?:(

Minstingen var i den åldern då han började på fsk. Kändes liten o hade svårt att hålla sig vaken till vilan efter lunch men gullig personal såg till att han fick sova en kvart-tjugo minuter under fm för att orka. Nu fixar han det galant med bara en vila sen tar jag ut föäpenning så jag kan jobba deltid o hämta tidigare tre dagar i veckan vilket känns jätteskönt!
  • Blicka
    kanien skrev 2015-02-15 09:28:05 följande:

igår blev vi man och hustru samtidigt som dottern låg och mös i magen!! MAGISKT ?? php2HPatu94689.jpg

Nämen grattis o vad fina ni var
  • Blicka
    marriew skrev 2015-02-15 21:56:01 följande:

Är det bara jag som är sen på allt som ska inhandlas och inredas innan pyret kommer? Jag är i vecka 29 och har bara en bilbarnstol och kläder som jag fått av en kompis.

Börjar nästan känna mig lite stressad på att jag inte är förberedd om han skulle vilja komma ut tidigt:/

Vi har inte fixat ngt av det som behövs denna gång (har sedan de andra barnen). Vi behöver vagn o babyskydd o lite nya kläder. Känner mig inte stressad men kanske borde vara det?! V 26.
  • Blicka
    kanien skrev 2015-02-20 05:25:44 följande:
    Jag har inte ansökt om föräldrapenning än men jag har gjort en snabb beräkning på försäkringskassans hemsida.. Jag är också sjukskriven nu och kommer förmodligen vara det tills det är dags att föda. Får ut ca 12.000kr i sjukersättning efter skatt varje månaden nu och tar jag sen ut 20 dagar i månaden med föräldrapenning så är det ca 7000kr efter skatt och tar jag ut full månad, alltså 30 dagar så får jag ut ca 10.500kr efter skatt, jag är också väldigt missnöjd med det..
    Man blir ju inte rik på föäpenning kan vi snabbt konstatera... Nåja - kommer väl ändå inte hinna unna mig luncher/shopping med mera med tre barn att ta hand om
  • Blicka

Jag är på väg till bm. Har molvärk o kan inte fokusera på jobbet så ringde o fick tid direkt. Vet inte om det är sammandragningar eller ngt annat. Bra att kolla iaf.

• Blicka
    Bebben84 skrev 2015-02-20 09:44:47 följande:
    Jag har räknat ut att jag får ca 16000kr i månaden som mammaledig. Helt ok antar jag. Men klart man inte kan leva på som man annars brukar och spara på samma sätt. Men tycker ändå att det är så lyxigt att vi har denna möjlighet i Sverige :)
    Håller med om att det är lyxigt med svensk föräldraförsäkring. Många länder har ju inte samma regler som här.
  • Blicka
    Serah skrev 2015-02-20 11:47:52 följande:
    Håller tummarna att allt är bra. Alltid bra att kolla upp en gång för mycket än för lite

Har varit på kollen nu. Var endast ett tul. Med en bm som knappt sa ett ord. Var jag som fick fråga vad som mättes osv. Hon mätte även fostervattensmängden, nåt som jag aldrig sett dom göra vid tidigare undersökningar (men vilket var självklart för henne, när jag frågade fick jag ett kort svar att det alltid görs vid tul). Jag låg precis på gränsen vid för mycket fv. Frågade då vad som kunde ske vid för mycket men fick ett kort svar även där.

Ser fram emot nästa tul då jag kommer få träffa en läkare som är tusen gånger bättre! Ska ställa mina frågor till henne och se vad hon har att säga om det istället.
    Vad skönt att det såg bra ut, men trist bemötande av läkaren.

Ska till spec. mvc ni efter lunch för bedömning. Bm på mvc tyckte magen kändes ngt spänd. Får se vad de säger, hur som skönt att kolla upp innan helgen.
Svar på tråden Bf Maj 2015