• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Madicken01

Dessa tankar och rädslor!! Jag försöker verkligen hålla styr på mina tankar om missfall, vara så där klok och tänka "händer det så händer det". Men så i mellan åt smyger rädslan på lite mer. Några droppar blod då och då vid toabesök spär på tankarna. Har blödigt till och från och mina tidigare graviditeter (både tidigt och sent) som alla slutat lyckligt men ny graviditet, nya rädslor.

Har inte haft mycket graviditetssymtom och plötsligt får jag för mig för mig att de få och svaga tecken jag haft är borta. Det är svårt att känna efter något man knappt känt...

Är i v.8 (7+6)

Någon som känner igen sig? ????

• Jordgubb90
    Madicken01 skrev 2014-10-19 06:21:21 följande:

Dessa tankar och rädslor!! Jag försöker verkligen hålla styr på mina tankar om missfall, vara så där klok och tänka "händer det så händer det". Men så i mellan åt smyger rädslan på lite mer. Några droppar blod då och då vid toabesök spär på tankarna. Har blödigt till och från och mina tidigare graviditeter (både tidigt och sent) som alla slutat lyckligt men ny graviditet, nya rädslor.

Har inte haft mycket graviditetssymtom och plötsligt får jag för mig för mig att de få och svaga tecken jag haft är borta. Det är svårt att känna efter något man knappt känt...

Är i v.8 (7+6)

Någon som känner igen sig? ????

Hej! nu har inte jag haft blödningar. Men ville bara tala om att mina symptom försvann i v7 och på vul i vecka 9+4 såg allt bra ut :)
  • Jordgubb90

En fråga till er alla! Jag är i v12 (11+1) och tänkte berätta för mina syskon om min graviditet idag. Det är svårt att gå runt och gömma det då jag sjävklart inte dricker vin, inte kaffe och inte vill äta de livsmedel man inte bör göra. Är trött på att dölja det nu. Men tycker ni att det är för tidigt? Har ni berättat för er familj och vilken vecka berättade ni?

• Hemlig78
    Jordgubb90 skrev 2014-10-19 10:23:41 följande:

En fråga till er alla! Jag är i v12 (11+1) och tänkte berätta för mina syskon om min graviditet idag. Det är svårt att gå runt och gömma det då jag sjävklart inte dricker vin, inte kaffe och inte vill äta de livsmedel man inte bör göra. Är trött på att dölja det nu. Men tycker ni att det är för tidigt? Har ni berättat för er familj och vilken vecka berättade ni?

Du är ju mycket längre gången än jag

Jag kommer berätta om graviditeten i v ca21-23 = efter jullovet. (BF 24maj)

(Nu håller jag verkligen tummarna att allt går bra)

Och för familjen i v 19-20 på julafton :)
  • Starshaped

Vi berättade samma dag vi plussa! Fast vi har gjort IVF, så våra familjer har vetat från första början vad som är på gång. Såg ingen anledning att vänta med att berätta att vi äntligen är gravida! Skulle det gå illa, så är det skönt också att få stöttning av familjen med.

Har även varit öppen med vänner vad vi går igenom, ser helt enkelt ingen anledning att hymla med nåt som är så stor del av vårt liv.

• UmeåMamman

Vi berättade för familjen nästan på en gång efter att vi plussat och i helgen berättade vi även för de blivande storasyskonen. Dom är helt lyriska av lycka och lär INTE hålla tyst för allmänheten om att vi ska få en bäbis i familjen ;) så vi får nog räkna med att det är officiellt from måndag. Är bara i v.11, men gjorde UL i veckan och allt så finfint ut, så vi känner oss lugna med att det börjar sprida sig :)

• Madicken01
    Jordgubb90 skrev 2014-10-19 09:52:26 följande:

Hej! nu har inte jag haft blödningar. Men ville bara tala om att mina symptom försvann i v7 och på vul i vecka 9+4 såg allt bra ut :)

Tack för ditt svar! Det är främst det här med symptomen som oroar mig. Ska på UL om tre veckor... Känns som en evighet.
  • Elsa83
    Jordgubb90 skrev 2014-10-19 10:23:41 följande:

Vi berättade nästan det direkt för dem som vi skulle vilja ha stöd av ifall något går fel. Familjen ochnärmsta vänner alltså. :)
  • Jordgubb90

Tack för alla svar om när ni berättat :) Jag är jättenervös för att berätta för att vi försökt så länge. Men har ju sett knodden i v10 och allt såg bra ut så då borde ju inte risken för missfall vara stor. Men nu när ni beskriver att ni berättat så känner jag mig lugnare att berätta :D