• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Menlotta
    Jordgubb90 skrev 2014-10-31 08:23:16 följande:
    Nej det är inte när jag rör mig utan det kommer helt plötsligt när jag sitter still... Och när jag tömmer blåsan. Vad tusan kan det vara? Är inte uvi för det har jag kollat nyss då jag brukar kunna ha det ofta. Dessutom känns det inte som uvi.
    Jag känner igen mig. Är också nyfiken på vad de kan vara. Fick så ont häromdagen att jag blev rädd
  • Jordgubb90
    Menlotta skrev 2014-10-31 20:10:06 följande:
    Jag känner igen mig. Är också nyfiken på vad de kan vara. Fick så ont häromdagen att jag blev rädd
    Mitt har ökat sen två dagar tillbaka... Funderar på om det kan vara ligamenten som töjs trots att det gör ont även när jag inte rör mig?! :)
  • Bebben84

Hej hej! Var med i tråden ett tag men mådde så fruktansvärt dåligt av att läsa om alla det gick dåligt för så jag lovade mig själv och min sambo att vara borta från fl fram till v12 i alla fall. Och där är jag nu :).

Illamåendet har gått över för det mesta *lycka* men har jordens foglossning. Så pass att kryckor behövs redan tyvärr :/. Men men. Inte mycket att göra. Har en dotter sedan innan på 8 år med annan pappa. Och även jag har en rejäl mage redan :O

Läste att många av er också känner när ligamenten drar. Jag får också väldigt ont till och från men ser det som "bra" smärta för då vet jag att allt växer som det ska därinne :)

• Jordgubb90
    Bebben84 skrev 2014-11-01 14:44:58 följande:

Hej hej! Var med i tråden ett tag men mådde så fruktansvärt dåligt av att läsa om alla det gick dåligt för så jag lovade mig själv och min sambo att vara borta från fl fram till v12 i alla fall. Och där är jag nu :).

Illamåendet har gått över för det mesta *lycka* men har jordens foglossning. Så pass att kryckor behövs redan tyvärr :/. Men men. Inte mycket att göra. Har en dotter sedan innan på 8 år med annan pappa. Och även jag har en rejäl mage redan :O

Läste att många av er också känner när ligamenten drar. Jag får också väldigt ont till och från men ser det som "bra" smärta för då vet jag att allt växer som det ska därinne :)

Hej hej! Ja man blir väldigt orolig när man inser hur mycket som kan gå tok! Men nu är det mer positivt här i tråden :) Jobbigt med sån hemsk foglossning. Jag har också lite grann men mer så att det irriterar än gör ont. Hur exakt känns det när ligamenten töjs på dig? För mig känns det som stickningar, sveda, ilningar och hugg åt vänster långt ner i magen.
  • Bebben84
    Jordgubb90 skrev 2014-11-01 14:49:51 följande:
    Hej hej! Ja man blir väldigt orolig när man inser hur mycket som kan gå tok! Men nu är det mer positivt här i tråden :) Jobbigt med sån hemsk foglossning. Jag har också lite grann men mer så att det irriterar än gör ont. Hur exakt känns det när ligamenten töjs på dig? För mig känns det som stickningar, sveda, ilningar och hugg åt vänster långt ner i magen.
    På min känns det som en dragande känsla ner mot ljumskarna. Och lite som träningsvärk nästan. Känner även växvärk till och från vissa dagar och ibland rätt starkt. Det känns som mensvärk ungefär och håller till precis över blygdbenet. Jag som varit sjukt orolig hela graviditeten so far blir faktiskt lugn av dessa "smärtor" :). Under en vecka kände jag inget alls och DÅ blev jag superorolig och ringde min bm men sen på kvällen fick jag växvärk igen och då blev jag lugn :). Sitter just nu i skrivande stund med växvärk :)
  • Bebben84

MEN vill också säga nu för att inte göra någon orolig, att det är minst lika vanligt att INTE känna växvärk :)

• Ciconiidae

Vecka 12+0 idag. Jag borde känna mig lättad men är oroligare än någonsin bara för att jag skulle bli så förkrossad om något hände nu. Jag var på ul 10+6 och bebisen var vild som tusan och hade tjock navelsträng, så allt såg toppen ut. Frågade då om man kunde känna sig säkrare nu och fick svaret att det kan man aldrig vara. Hade önskat lite mer lugnande ord för från att inte nojat mig gör jag det mer nu än någonsin, trots att jag gått in i en säkrare period.

Jag hoppas inte jag drar ner stämningen med detta, men undrar om någon har några lugnande ord att ge för jag tycker detta är jättejobbigt. Jag vill börja njuta nu, men vågar inte "för tänk om". Rent logiskt så förstår jag ju att detta oroandet är helt onödigt.

• fantasifull

Jag har också någon form av värk, på vänster sida, ungefär äggstock mot höftbenet. All värk gör mig nojjig, trots att jag sett pyret (tjejen) (vet eh, men tror) 2ggr pga blödningar. Allt såg toppen ut båda gångerna och nu är vi i v 12 men ändå är jag sjuuuuukt nervös nästan dygnet runt. Kub på torsdag, efter det kanske jag kan lugna mig ^^

• fantasifull
    Jordgubb90 skrev 2014-10-31 07:51:05 följande:

Någon mer som upplever sveda/hugg i bebismagen? På mig svider det till och känna som knivar som sticker i magen lite då och då... Det gör inte jätteont men det oroar mig.

Känner samma sak till och från, även i tappen. Känner du där också?
  • Ciconiidae

Då är det inte bara jag, jag längtar till jag kan känna bebisen så den kan lugna mamma med sina sparkar och kullerbyttor.

fantasifull skrev 2014-11-01 21:14:56 följande:

Jag har också någon form av värk, på vänster sida, ungefär äggstock mot höftbenet. All värk gör mig nojjig, trots att jag sett pyret (tjejen) (vet eh, men tror) 2ggr pga blödningar. Allt såg toppen ut båda gångerna och nu är vi i v 12 men ändå är jag sjuuuuukt nervös nästan dygnet runt. Kub på torsdag, efter det kanske jag kan lugna mig ^^