• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Kissemiss
    Bebben84 skrev 2014-11-02 20:23:56 följande:

Min mage vecka 12 :)

Oh tror min ser ut ungefär såhär!!
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2014-11-02 20:36:55 följande:
    Oh tror min ser ut ungefär såhär!!
    Skönt att jag inte är ensam :D. Får höra dagligen om hur ENORM magen är och att det MÅSTE ju vara 2 st i magen osv... Var likadant med min dotter. Alla sa att jag skulle bli stor som ett hus. Men icke. Var stor fram till v20 men sen planade magen ut och istället blev jag liten. Tji fick dom :). Får se hur det blir denna gång. Inte för att jag bryr mig :)
  • Nelly88

Mitt inlägg försvann i mängden, mår alla i denna tråden prima? Jag är i vecka 11 och har ingen aptit, mår illa och är trött hela tiden. Orkar inte göra någoting hemma, jobbar sen går jag i princip bara hem och sover. Känner mig värdelös då min sambo får dra tunga lasset med matlagning o ta hand om vår pojke...

O född 130127
  • Bebben84
    Nelly88 skrev 2014-11-02 23:26:58 följande:

Mitt inlägg försvann i mängden, mår alla i denna tråden prima? Jag är i vecka 11 och har ingen aptit, mår illa och är trött hela tiden. Orkar inte göra någoting hemma, jobbar sen går jag i princip bara hem och sover. Känner mig värdelös då min sambo får dra tunga lasset med matlagning o ta hand om vår pojke...

O född 130127
    Jag har mått som du fram till v12. Sen hände något magiskt och nu är illamåendet helt klart hanterbart! Hoppas samma blir för dig!
  • aleydis

Hej, tror inte jag är tillagd i tråden
    Jag är 26 år, bor i Stockholm och är idag i v. 10+4, BF 26 maj!

Jag mådde bra fram till vecka 7, sen slog illamåendet till med full kraft och jag började vakna vid fyratiden på morgnarna och kunde inte behålla någon mat eller dryck fram till lunch. Till en början mådde jag bättre på lergigan comp, men det känns inte som det fungerar så jättebra heller. Det enda som fungerat hittils är att ställa klockan och gå upp och äta var fjärde timme under natten. Inatt sov jag förbi larmet och har spenderat halva dagen på soffan... Hoppas det försvinner snart. 

Jag undrar hur ni andra tänker om KUB? För mig kändes det självklart, har fått en bild att det görs ganska frikostigt även på oss under 35.Men när jag var hos barnmorskan så menade hon att det främst är för de över 35 och det kändes som man måste vara super-orolig för att få göra det? Jag tycker bara att det känns skönt att göra om nu testet finns.

• Nelly88
    Bebben84 skrev 2014-11-02 23:31:40 följande:

Jag har mått som du fram till v12. Sen hände något magiskt och nu är illamåendet helt klart hanterbart! Hoppas samma blir för dig!

Ja hoppas på något magiskt, förra graviditeten mådde jag också illa men minns inte att det var såhär! Och nu tar jag dessutom lergigan comp 3-4 ggr/dag och mår ändå kass :( Hoppas det vänder snart!
    O född 130127
  • Nelly88
    aleydis skrev 2014-11-02 23:44:26 följande:

Hej, tror inte jag är tillagd i tråden

Jag är 26 år, bor i Stockholm och är idag i v. 10+4, BF 26 maj!

Jag mådde bra fram till vecka 7, sen slog illamåendet till med full kraft och jag började vakna vid fyratiden på morgnarna och kunde inte behålla någon mat eller dryck fram till lunch. Till en början mådde jag bättre på lergigan comp, men det känns inte som det fungerar så jättebra heller. Det enda som fungerat hittils är att ställa klockan och gå upp och äta var fjärde timme under natten. Inatt sov jag förbi larmet och har spenderat halva dagen på soffan... Hoppas det försvinner snart. 

Jag undrar hur ni andra tänker om KUB? För mig kändes det självklart, har fått en bild att det görs ganska frikostigt även på oss under 35.Men när jag var hos barnmorskan så menade hon att det främst är för de över 35 och det kändes som man måste vara super-orolig för att få göra det? Jag tycker bara att det känns skönt att göra om nu testet finns.

Ush fy för att må illa, jag måste också ta lergigan och äta regelbundet, börjar tröttna! Hur många lergigan tar du? Mitt blev lite bättre när jag ökade från 2 om dagen till 3-4 om dagen.

Och om KUB, jag har valt att inte göra det, vi längtar så efter syskon och vill inte behöva ta ställning till några siffror, skulle det vara något allvarligt fel syns det isf på rul och då får vi ta det därifrån.
    O född 130127
  • Elsa83
    Kissemiss skrev 2014-11-02 20:35:43 följande:

Jo men lite syns det väl allt :D :D

Haha upptäckte att min klänning jag skulle ha idag nog avslöjar mig :) jaja folket får väl undra :)

Din mage kom aldrig med på inlägget :(
  • Jordgubb90

Godmorgon på er!

Den här morgonen känner jag mig nervös. Gick in i vecka 14 i lördags och magen börjar synas riktigt mycket. Jag hade tänkt vänta med att berätta på jobbet tills efter RUL men inser att det kommer synas alldeles för mycket redan om någon vecka. Anledningen till att jag vill vänta är för att jag vill vara helt säker på att barnet mår bra där inne då jag kanske kommer förlora jobbet pga graviditeten. Jag har en provanställning som går ut i februari. Jag vet att man inte får säga upp pga graviditet men jag jobbar med sådana frågor och vet också att det förekommer. Hur hade ni tänkt? Behöver lite stöttning känner jag.

Ha en skön dag!

• Bebben84
    Jordgubb90 skrev 2014-11-03 07:50:11 följande:

Godmorgon på er!

Den här morgonen känner jag mig nervös. Gick in i vecka 14 i lördags och magen börjar synas riktigt mycket. Jag hade tänkt vänta med att berätta på jobbet tills efter RUL men inser att det kommer synas alldeles för mycket redan om någon vecka. Anledningen till att jag vill vänta är för att jag vill vara helt säker på att barnet mår bra där inne då jag kanske kommer förlora jobbet pga graviditeten. Jag har en provanställning som går ut i februari. Jag vet att man inte får säga upp pga graviditet men jag jobbar med sådana frågor och vet också att det förekommer. Hur hade ni tänkt? Behöver lite stöttning känner jag.

Ha en skön dag!

Jag sitter i exakt samma situation :(. Men min mage syntes supertisigt plus att jag har mått så fruktansvärt dåligt att det inte gått att dölja. Det får bära eller brista helt enkelt...