• Blicka

Bf Maj 2015

Kissemiss skrev 2015-04-21 14:48:29 följande:
    Fy måste vara hemskt att vara gravid på sommaren! Om man inte har en egen strandtomt typ smile5.gif

Dammade precis av balkongmöblerna och bjöd över en kompis på lite fika! Det är vindskyddat och riktigt skönt där ute idag smile1.gif
    Fick mitt andra barn mitt i sommaren o det var svettigt men gick bra ändå. Skuggplats var skönt
  • Blicka
    marriew skrev 2015-04-21 20:39:45 följande:

Nu börjar jag känna mig psykiskt redo för en förlossning tror jag. Har haft ganska onda förvärkar inatt och under dagen, känner även ett tryck neråt och har haft lite vattniga flytningar. Så jag tror det börjar bli dags snart :)

Vad spännande!
  • Blicka
    8barnsmamman skrev 2015-04-23 00:03:00 följande:
    Har haft panik ångest i 14 år, så jag är rätt van vid den & lärt mig tackla de värsta, men de blev ju större efter denna ovilja från vården att ta vår oro på allvar,

Fick dock veta att lustgasen kan ge b12 brist ( & jag som bara använder lustgas)& ger ångest & depression som symtom så detta ska jag kolla upp, tänk om 14 år med ångest egentligen bara är vitaminbrist.. Så sur jag kommer bli !
    Klart värt att kolla upp ang vitaminbrist. I övrigt är det så tråkigt när man inte känner sig lyssnad o väl bemött av sjukvården. Man blir väldigt utelämnad. Hur har syskonen reagerat på bebis? Hoppas det känns skönt att vara hemma.
  • Blicka
    8barnsmamman skrev 2015-04-23 07:35:51 följande:
    Våra stora slåss om vem som ska byta blöja :)

Killarna är 7 & 9 år & verkar inte bry sig alls tittar lite snabbt när dem rusar förbi:)

1 1/2 åringen tittar storögt när bebisen skriker & visar avundsjuka när pappa ska göra nått, hon är väldigt pappig som tur är just nu.
    Roligt att de stora vill hjälpa till. Ang pappighet är min minsta också väldigt pappig. Får se hur det blir när bebis kommer.
  • Blicka
    pco skrev 2015-04-23 12:31:22 följande:

Varit hos bm idag alla värden såg bra ut, har gått upp 9kg och magen är 37. Den är även fixerad nu :) vi pratade om ev igångsättning då det är så påfrestande för jag kan känna bebisen ett par dagar o sen känner jag kanske inget på ett dygn elr som förra veckan då jag kände den ca 4-5gånger på 2.5 dag och om vi inte hade haft tid hos bm idag hade vi nog åkt in för har inte känt den sen igår på dagen och detta är såå otroligt jobbigt för oss båda, främst för mig för jag blir så frustrerad.

Är det någon annan som har det såhär? Elr nåt liknande? Det verkar vara väldigt ovanligt enligt min bm.

Skönt att allt såg bra ut men jobbigt att du inte känner bebis alla dagar. Skulle bli väldigt orolig själv...
  • Blicka
    Isabella93 skrev 2015-04-23 12:37:18 följande:
    Aa okej. Jaa, förstår det :) gud vad skönt att veta att senast den 22 maj så har ni henne ute :)

Jag va hos bm idag, bebis axlar är vid mina höfter nu så hela huvudet är fixerat, på min bm lät det som att bebis kunde komma vilken dag som helst nu egentligen. Jätte häftigt och spännande :)
    Vad spännande besked

Gått in i v 36 idag.
  • Blicka
    Isabella93 skrev 2015-04-23 17:41:21 följande:

Jag håller på o förbereda o packa inför förlossningen nu och kollar lite packlistor på internet, överallt står det att man ska ha med journal från mvc. När får man den? Är inte det något som finns på datorn som förlossningen får automatiskt?

Jag har fått provsvar samt blodgrupp utskrivet som ska med, i övrigt är det elektroniskt här.
  • Blicka
    Kissemiss skrev 2015-04-24 03:55:26 följande:

Vattenavgång kl 02.20!! Flera liter kändes det som.. Ligger med CTG övervakning på Danderyd nu.. Får se om vi får åka hem och vänta lite längre....

Spännande! Väntar på uppdatering
  • Blicka
    Kissemiss skrev 2015-04-24 10:34:55 följande:
    Update!

Vi hade sex.. Direkt startade sammandragningarna!

Vi fick åka hem och vänta på riktiga värkar. Men om inget händer så startas allt på lördag.... smile1.gif så spännande!
    Så roligt snart framme vid målet!!
  • Blicka
    Isabella93 skrev 2015-04-24 17:54:36 följande:

Såå..helt plötsligt blir det helt, jätte blött i trosan, som att jag kissat på mig. Då bm sagt att den lilla kan komma när som så gick jag direkt på toaletten och kollade. I trosan är det en vit, tjock flytning, kan det vara slempropen? Har ingen aning hur de känns eller ser ut. Ska man ringa någon o rådfråga?! 

Min slempropp lossade i omgångar med första barnet, som slemklumpar kan man säga.
Svar på tråden Bf Maj 2015