• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • aj 378
    pco skrev 2014-11-17 13:32:48 följande:

På mig har inte börjat synas nåt än mer ån att man kanske är lite svullen. Känner mig orolig att den inte växer så ska på ultraljud igen i morgon, sist var 12+0 och i morgon är jag 14+5 v16 på ons.

I förrgår pirrade det till under naveln typ som en nerv som kommit i kläm vilket det iof kan vara men man kan ju önska att det är bebben.

Vi är 28 resp. 29 år och detta vart vårt 10:onde och sista ivf försök. Haft mkt blödningar mellan v 6-8 och har 4mf bakom oss så jag är extremt rädd måste jag säga. Jag vågar inte tro på det och min man är super glad men jag har inte sagt någongång att jag är glad över detta o känner ingen glädje för jag vågar inte det. Klart man är glad där inne någonstans men vågar inte plocka fram det.

Först och främst - stort grattis till graviditeten!! Kan förstå att det inte är lätt att slappna av efter allt ni har gått igenom! Jag hade själv två missfall innan mitt första barn (det tog två år att ens bli gravida) och njöt inte en sekund av tredje graviditeten. Bara oroade mig varenda dag ända fram tills han låg på mitt bröst! Jag försökte ta en dag i taget hela tiden. Gjorde upp små delmål som jag räknade ner till istället för att fokusera på oron. Nu när ni har kommit såhär långt så har missfallsrisken minskat väldigt mycket och du ska se att allt kommer gå bra! Stor kram :)
  • aj 378

Hur känner ni inför att använda doppler? Har en hemma som jag tar fram när oron smyger sig på. Jag tycker att det är värt att ha hemma för att lugna mina nerver för er som är sugna på att höra hjärtslagen menar ja

• sofia86
    aj 378 skrev 2014-11-17 14:29:20 följande:

Hur känner ni inför att använda doppler? Har en hemma som jag tar fram när oron smyger sig på. Jag tycker att det är värt att ha hemma för att lugna mina nerver smile1.gif för er som är sugna på att höra hjärtslagen menar ja smile1.gif

Jag har en doppler men tycker jag hittar hjärtljuden så dåligt med den,så använder den inte längre. Blir bara nervös så ber barnmorskan om tid för det :)
  • Anonym (V 8)
    Anonym (V 8) skrev 2014-11-17 11:17:12 följande:

Jag är i vecka 15 - Går snart in i vecka 16, känner ingenting ännu av bebisen men tycker det borde komma. Det är ju mitt 3.e barn.
    Däremot har jag fått fruktansvärt ont emellanåt i svanskotan, samt att de strålar ut i mina lår, det har jag inte haft förrut...
    De strålar även och värker vid troskanten framtill liksom på vardera sida. Någon som vet vad det är och om man kan göra något åt det?!

Min mage syns inget heller... Fast jag är i vecka 15... O vi har ännu inte berättat för någon, inte ens de 4 syskonen hemma... Får se när vi berättar, troligen efter UL.
    Känns mest pinigt på jobbet att jag inte sagt ngt..

någon som vet vad det kan vara?
  • sofia86
    Anonym (V 8) skrev 2014-11-17 16:00:18 följande:
    Det är inte foglossning ? Låter som det. Och sen när det växer där inne så blir de ju rätt ömt,kan ha liknade känslor som dig o min barnmorska sa att ja fått början till foglossning o sammandragningar. Så tipset va o vila o ta de lugnt.
  • Bebben84
    Anonym (V 8) skrev 2014-11-17 16:00:18 följande:
    Ischias skulle jag säga. Kontakta en sjukgymnast för hjälp :). Jag går en gång i veckan för min foglossning. Det är toppen!
  • Oväsen

Bebben84- hjälper det du gör hos sjukgymnasten? Detta är min tredje graviditet och redan nu i v14 har jag ordentligt ont i fogar och rygg.

• EllenBrie

Hej!

Hoppar in här och presenterar mig :)

Är 26 år och jag och min sambo har två ma i v 13,10 och ett mf i vecka 6, i ryggen. Nu är vi äntligen i vecka 15+5 idag, vilket känns helt otroligt efter två tuffa år. Har varit på ul 3 ggr sen v 7, har RUL den 1dec. Har redan känns bebis i ca en vecka, otroligt!

Tycker själv att jag har ganska stor mage men det verkar vara individuellt. Men med tanke på att det är vårt första.. Någon mer med samma känsla?

Hur mår ni nu tycker ni?

Själv är jag bara extremt förkyld, utan varken smak eller lukt samt hostar extremt och har gjort det i 5 veckor (astma). Lite tålamod och väldigt trött på kvällen, annars inget mer :)

Ha det så bra!

/Ellen

• MorCaa

Hej igen tjejer.. :)

Har inte vart inne på nån vecka.. (Massor att göra!)

Nu känner jag "ärtan" regelbundet.. Sååå häftigt! :)

Jag har en doppler som jag prövat 3-4 ggr.. Tycker det funkar toppen! :) räknade hjärtslag igår och det låg på ca 160/min :)

En lite fråga till er andra.. Jag har ont i huvudet konstant, det sitter typ i pannan bakom ögonen och även i nacken.. Blir värre ju längre dagen går.. Nån annan som har lika? Blir fan knäpp snart. :(

V 16+1

• Bebben84
    Oväsen skrev 2014-11-17 18:19:53 följande:

Bebben84- hjälper det du gör hos sjukgymnasten? Detta är min tredje graviditet och redan nu i v14 har jag ordentligt ont i fogar och rygg.

Jag går dit för att få akupunktur och det hjälper SÅ mycket! Har även fått en tensmaskin att ha hemma som är mitt knark just nu och heeeelt underbar!! Och den kan man använda sen i början av värkarbetet. Rekommenderar dig starkt att prova dessa metoder. Jag gick som sagt på kryckor pga smärtor innan jag började med det.