• Elsa83

Bf Maj 2015

Jo jag har något pulver jag alltid vanligafall tar. Kommer inte ihåg vad det heter men om du bara påminner mig ikväll eller så så kan jag kolla upp det. Funkar superbra. Har för mig att man bör undvika vanliga laxerande då det inte är bra för kroppen i längden.

Mamly1983 skrev 2014-09-24 08:07:43 följande:

Ingen som har tips mot hård mage? Jag dricker mycket vatten och knaprar katrinplommon.. Men dessa gör mig mest gasig.

• Elsa83

Å grattis!!!

Kissemiss skrev 2014-10-01 13:33:55 följande:

Gjorde tidigt ultraljud idag kl 10, hjärtat slog för fullt å bebi var 1,8cm lång :D:D aah!! (V8+2)

• Elsa83

Känner mig hemsk att ens lägga ut detta nu när Bullen11 precis fått så tråkiga besked.men jag vill så gärna dela med mig. Idag var vi på VUL 6+2 och fick se vår lilla skorpan hjärta slå! Så lycklig och kan inte annat än att rekommendera andra att göra samma sak. Känns verkligen som man kan börja njuta av graviditeten nu!

Men jag beklagar såklart din sorg Bullen...

• Elsa83

Tack för ditt svar. Skönt att du inte tog illa upp. Ja nu har du ev haft två missfall, chansen att lyckas blir allt större nu :) du får titta in här på tråden och berätta hur det går i framtiden, fast vi hoppas ju att du får stanna kvar här :)

Bullen11 skrev 2014-10-04 20:51:40 följande:

Så underbart, grattis!! :D

Nej ni ska inte känna att ni inte får glädjas, det är ju självklart!! :) Idag känns det rätt okej, går nästan och önskar att det ska börja blöda så att kroppen tar hand om det själv. Har haft lite mensvärk nu under eftermiddagen/kvällen så det är kanske på G (har alltså inga större förhoppningar på undersökningen på måndag). Vill bara att det ska vara över fort så att vi kan börja försöka igen :) En stor tröst är ju såklart vår son, han är ju levande bevis på att vi kan grejat ganska bra också ;) Fick mf innan honom, så tänker att oddsen är på vår sida inför en ev ny graviditet :)

• Elsa83
    Jordgubb90 skrev 2014-10-19 10:23:41 följande:

En fråga till er alla! Jag är i v12 (11+1) och tänkte berätta för mina syskon om min graviditet idag. Det är svårt att gå runt och gömma det då jag sjävklart inte dricker vin, inte kaffe och inte vill äta de livsmedel man inte bör göra. Är trött på att dölja det nu. Men tycker ni att det är för tidigt? Har ni berättat för er familj och vilken vecka berättade ni?

Vi berättade nästan det direkt för dem som vi skulle vilja ha stöd av ifall något går fel. Familjen ochnärmsta vänner alltså. :)
  • Elsa83
    Jordgubb90 skrev 2014-10-19 11:51:26 följande:

Tack för alla svar om när ni berättat :) Jag är jättenervös för att berätta för att vi försökt så länge. Men har ju sett knodden i v10 och allt såg bra ut så då borde ju inte risken för missfall vara stor. Men nu när ni beskriver att ni berättat så känner jag mig lugnare att berätta :D

Hej har tidigare länkat en studie som gjorts och som visar att har man väl sett ett hjärta slå minskar risken för missfall till 1,6%. Även om man ser det i tex vecka 6. Har man som du sett det i vecka 10 behöver du nog inte oroa dig alls. ;)

Detta lugnade mig enormt mycket och jag tänker knappt alls på missfallsrisken :) vilket är skönt ju.

Rekommenderar verkligen alla att göra ett tidigt vul så man kan slappna av. Även stress påverkar ju fostrets miljö negativt, tydligen kan stresshormonerna ändra miljön i just livmodern.
  • Elsa83
    MorCaa skrev 2014-10-26 12:49:11 följande:

Vecka 14 idag!! :) och magen växer.. ;)

Oj så fin mage! Jag längtar! Är bara i vecka 9+3

Men byxorna börjat bli trånga ;)

Hur ser era andra magar ut?
  • Elsa83
    sofia86 skrev 2014-10-27 16:45:45 följande:

Bild från förra veckan.

Nån som känner nått från bebisen ?

Ja känner smått fladder ????

Oj oj så fint!! Är det ditt första barn?
Svar på tråden Bf Maj 2015