Bf Maj 2015
Wow!! Hittade precis hjärtljudet på dopplern jag har hemma! Trodde aldrig jag skulle hitta det men chansade! V11(10+5) idag :)
Va på vul i v.9(8+2) men alltid skönt att veta att allt fortfarande är bra!!
Fler som har testat?
Wow!! Hittade precis hjärtljudet på dopplern jag har hemma! Trodde aldrig jag skulle hitta det men chansade! V11(10+5) idag :)
Va på vul i v.9(8+2) men alltid skönt att veta att allt fortfarande är bra!!
Jag instämmer, så härligt med mag och namnprat!
Kanske bara jag. Men varje gång någon skriver något spännande undrar jag alltid vilken vecka de är i.
Vad säger ni om att man avslutar sina inlägg med var man befinner sig i graviditeten?
V9+5
Så söta ni är som skriver era veckor ;)
Jag satt oxå och tittade på namn. Men jag antar att man aldrig kommer veta vad som passar förrän barnet är här.
Jag tänkte köpa en begagnad vagn. Är det fel?
V9+5
Köp hellre en "riktig" (då menar jag ett mer känt märke, t.ex Brio, Emmaljunga) begagnad än en no-name internetvagn för ett billigt pris.
Du har igen det på att de finns reservdelar, kvalitén är bättre och man får helt enkelt det man betalar för. Så vill man hålla kostnaderna nere så tycker jag det är bättre än att köpa billigt skit.
Sen är det såklart skillnad på begagnat och begagnat. Alla vagnar har såklart en gräns för när de är uttjänta så syna noga innan du köper.
Tips från barnvagnsförsäljaren ;)
Ni sa att man ska kunna styra med en hand. Är det de med tre hjul då eller?
Hej Bebben84 kul att se dig igen, du var med i BIM AUG tror jag, alltid lika positiv. Tråkigt med foglossningen, hoppas det går över.
Ciconiidea vad tråkig inställning ifrån barnmorskan, läs gärna detta www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18310375
Lugnar mig så!
Har man sett hjärtat slå är det 1.6% risk för missfall. Av de som får missfall (11st av 696st i undersökningen) så är det endast 0,5% risk efter vecka 10 om man ser hjärtat slå.
Vi såg hjärtat i torsdags och det var helt underbart så nu är vi superlugna!
v10+5
Från och med v12 och 3 veckor framåt ska det växa i raketfart där inne så inte så konstigt att man känner av det till och från :) jag känner mycket växvärk och njuter varje gång. Jag känner ju inte bebisen ännu så man får liksom nöja sig med den känslan då :). Jag tycker det är rätt mysigt :)
Inte större om magen men om bröstkorgen (5cm!!)
Men magen har ändrat form, innan stack bara en liten mage ut, nu är den mer rund uppeifrån bröstkorgen.
V10+5 eller nått
Jo men lite syns det väl allt :D :D
Den kanske är bättre. V12
Madicken01: åh nej beklagar vad hemskt. Stor kram till dig.
Jag kommer också lämna tråden då det inte gick bra för oss heller :( Så himla jobbigt.
Lycka till med graviditeterna och ta hand om er! Kram