Bf Maj 2015
Jag är i vecka 10 och har redan varit på hälsosamtal, fått tid till KUB, inskrivning och både fått tagit prover OCH fått mina provsvar osv.
Jag är i vecka 10 och har redan varit på hälsosamtal, fått tid till KUB, inskrivning och både fått tagit prover OCH fått mina provsvar osv.
Någon som är runt 25år och tänker göra KUB? Jag velar..
Jag är 21 och ska göra KUB :)
Jag har en liknande fråga!
Jag är i vecka 10+6, men betyder inte det att om jag räknar tillbaka 10 veckor och sex dagar så är det den dagen jag blev befruktad?
Bör kanske tillägga att jag hade min senaste mens den 29 Juni så BM trodde jag var i vecka 8 men gjorde ett ultraljud och var i vecka 4, hon tyckte det var konstigt. Men, så jag räknar inte efter senaste mensen utan efter...? Haha..
Men det känns lite konstigt också med tanke på att som sagt, ett ultraljud gjordes och då var jag i vecka 4, vilket betyder att när jag plussade hade jag gått exakt 2 fulla veckor (enligt samma beräkning) men då betyder alltså det att jag inte var gravid utan att det var DEN dagen jag blev befruktad om man ska räkna på det sättet eller vadå?
Förvirrad tjej.. men det känns inte som att det stämmer
Idag ska jag iväg för KUB klockan 15! Är inställd på det bästa och det värsta. Man kan ju få höra vad som helst idag liksom. "Det är två", "Det är inget hjärtslag", "Allt ser finfint ut" osv osv. Försöker hålla mig lugn men det är inte så lätt kan jag berätta för er haha.
Första gången jag ska få se min bebis så jag är riktigt nyfiken. Åh jag vet redan nu att tårarna bara kommer spruta haha.. hormoner? Ja! Ha det så bra allihopa. Om det går som planerat idag så laddar jag upp en bild senare. Är i vecka 12 + 3 förresten.
Hej igen!
Jag var på KUB idag och skulle se min bebis för första gången. Var beredd på att få se en något utvecklad bebis på ca 6 cm.
Fram på skärmen dyker det upp en väl(!!!)utvecklad bebis med viftande armar och ben, stort hjärta som slog för fullt och tydliga revben och ryggrad. Jag låg bara där och log och försökte att inte asgarva (min typ chock-reaktion haha) för varje gång jag skrattade så ändrade sig bilden på skärmen och bebis rörde sig. (Ja, det var mitt första ultraljud).
BM verkade lite förvirrad och tillslut får jag reda på varför. Jag var inte i vecka 12+3 jag är i vecka 14+6(!!!). På det VUL jag gjort tidigare så hade de mätt fel. För sent för KUB men jag fick se min bebis och nu känns det mycket kortare kvar till bf och jag kan äntligen slappna av.
Förut BF 2 maj, nu BF 15 April. Hoppas ni låter mig stanna i denna grupp ändå? Har ju hängt med här länge :)
Bild kommer snart! får inte in den i datorn.
Oj vilken överraskning! Grattis grattis och självklart får du hänga kvar ;)
Men hade du räknat ut baserat på sista mensens första dag, eller gick du bara på det tidigare vul? Stämde dom datumen överens?
Jag blev nämligen flyttad en vecka och någon dag bakåt när vi gjorde vul till 7+1 men det stämmer inte riktigt överens när befruktning kan ha skett. Så jag får snällt vänta till kub i början på november och se om det korrigeras. :)
Tack! :D
Om jag skulle räknat efter senaste mensen hade jag varit i vecka 16+3 idag. Enligt VUL 12+3 idag och efter UL idag 14+6. Inget stämde överrens med något annat haha..
Här kommer bilden på min bebbe :)