• Menlotta

Bf Maj 2015

MorCaa skrev 2014-10-23 16:27:09 följande:

Här är min bild på ärtan.. <3

Åh söte :D Hur långt gången är du? Ser att det står 11cm där uppe och det står det för mig med nämligen :)
  • Menlotta
    MorCaa skrev 2014-10-23 20:48:10 följande:
    12+4 idag.. tror inte det där med 11 cm är bebben.. har för mig att hon sa att min va 6,5 cm typ.. Glad försökte lista ut det med en kompis idag och på hennes bilder stod 8,5 cm när hon v i vecka 17.. Obestämd måste va nåt annat.. Cool
    Haha jaha, då var det nog bara en slump att min bebis faktiskt var just 11 cm SkämsGlad
  • Menlotta
    MorCaa skrev 2014-10-24 05:48:46 följande:
    Ja jag vet ju inte säkert.. ;) hur långt gången är du? :)
    Jag var mycket längre gången än vi  trodde från början så är i vecka 16 nu hehe. Det gick fort! (15+1) trodde för bara två dagar sen att jag var i vecka 13 :)
  • Menlotta
    MorCaa skrev 2014-10-25 08:43:18 följande:
    Och jag som var glad att jag fick en dag kortare (från 3:e maj till 2:a maj) fusk!! ;)

Haha ja men det är väl alltid nåt :)

Jag har ju istället fått panik och börjat drömma mardrömmar om att bebis kommer och att jag inte alls har något klart hemma! Det negativa med det beskedet ;) haha

• Menlotta
    MorCaa skrev 2014-10-26 12:40:57 följande:
    Min mamma gick över tiden med alla hennes minst två veckor så jag var övertygad om att så skulle det bli för mig med mät jag väntade min första.. :) han kom en vecka tidigare och jag hade inte ens köpt varken barnvagn eller babyskyddet.. (Hade ju tid på mig trodde jag) :P
    oj! det är nog något jag är rädd för. Vill verkligen ha allting klart så jag kommer nog vara klar redan i Januari haha Drömmer
  • Menlotta

Åh, fina magar och va kul att det går bra för alla. Man märker skillnaden på samtalsämnen från för några veckor sedan. Förut var det ganska mycket klagomål på illamående osv Flört, nu är det ultraljud och magar. Blir så glad Skrattande

Jag har börjat känna lite fladder Hjärta

• Menlotta

Namn tycker jag också är kul att fundera på. Sitter för tillfället och tittar på vagnar dessutom, har ni någon favorit? Vilken isåfall. Jag är helt fast i vagnträsket, det finns sååå många. 

v15+5

• Menlotta
    Jordgubb90 skrev 2014-10-28 19:12:37 följande:
    Jättevackra namn :) jag har idétorka på killnamn.
    Jag är tvärtom, har noll idéer på flicknamn men en hel drös med pojknamn! :)
  • Menlotta
    Lilla räven skrev 2014-10-28 19:54:34 följande:
    Jag har helt fastnat vid Kronan Duo/s och "ser" liksom inga andra vagnar. Jag tror det uppfyller allt jag vill ha hos en vagn både utseende och funktion. Men jag kanske gör en helvändning när vi står där i barnvagnsaffären.

Någon som har åsikter om den vagnen? :D

Där har vi helt delade åsikter. Den vagnen skulle jag bläddra förbi helt haha!

Denna däremot:

www.barnpavag.se/sv/produkter/barnvagnar/duo-barnvagn-york-sport-alu-inkl-babyskydd-28m.html

Jag är helt kär! Priset är det ju inget fel på heller. Däremot får jag nog tänka om angående färgen även om det är den vita som får mitt hjärta att slå ett extra slag Flört

• Menlotta
    MorCaa skrev 2014-10-29 07:02:08 följande:
    Jag hade tänkt mig en brio happy men blev lite sugen på din favvo nu.. Tänk va svårt det ska va.. :P

Ja visst är det svårt!

I vanliga fall känns det jobbigt att det är så långt kvar till BF men i dessa stunder är det ganska skönt att känna att man har tid på sig :)

• Menlotta
    MorCaa skrev 2014-10-29 08:51:09 följande:
    Finns två likadana.. Vad är skillnaden på 25m och 28m? Har du koll? :)

Tittar man super noga så ser man att den ena är marinblå i liggdelen och den andra är svart :)

Det här med namn, du gillade Samson, vad sägs om Sami? Passar de andra namnen men liknar Samson!

• Menlotta
    thjafj skrev 2014-10-29 16:53:45 följande:

Ser att ni diskuterar vikt... Jag väger 86 och är 170 lång.. jag genomgick en gbp i aprill i år och vägde då 133kilo i februari i år! Jag tycker att ni kan vara lugna =) Jag känner mig smalare än någonsin haha Jag har gått ned 9 kilo sedan senaste mens och jag kommer nog inte gå upp nå i vikt under denna grav eftersom jag rasar i vikt fortfarande.. 
    Jag är mer orolig för att bäbisen inte mår bra på grund av det... men vi får inget VUL.. Väntar dom på ett ul i vecka 14 ca som kanske kommer hända men vet inget än.. ska på inskrivning nästa fredag! 
    Min senaste son vägde 4100kg född ca 3 veckor för tidiigt... haha så jag hoppas att denna inte blir så stor... :) 

Vi kommer också att köpa en beg. vagn och det lutar mot en Brio happy eller Emmaljuga.. vi bor i norr och behöver en stadig och vintersäker vagn :)

(v10+4)

Jag har också gjort gbp, grattis till nya livet Flört väger 77, vägde förut 149.7kg (blev oxtokig när folk sa 150 haha) 

Vilka mediciner äter du? Jag äter massvis pga gbp. Om din BM vet att du är magsäcksopererad så kommer du få ett tillväxtultraljud i vecka 32, så funkar det där jag bor i alla fall. Innan dess är det ingenting som sker annorlunda. 

• Menlotta
    Anonym (V 8) skrev 2014-10-30 09:54:12 följande:

Kan man få FOGLOSSNING redan i vecka 13?!
    Jag har så otroligt konstig VÄRK i låren, de strålar liksom... Vad kan det vara?

Min BM sa foglossning när jag förklarade min värk i vecka 12. Men jag kan lugna dig med att säga att det kan lägga sig och sedan kanske komma tillbaka senare. För mig har det varit lugnt ett tag Glad *peppar peppar*
  • Menlotta
    Jordgubb90 skrev 2014-10-31 08:23:16 följande:
    Nej det är inte när jag rör mig utan det kommer helt plötsligt när jag sitter still... Och när jag tömmer blåsan. Vad tusan kan det vara? Är inte uvi för det har jag kollat nyss då jag brukar kunna ha det ofta. Dessutom känns det inte som uvi.
    Jag känner igen mig. Är också nyfiken på vad de kan vara. Fick så ont häromdagen att jag blev rädd
  • Menlotta

Menlotta BF 15 april, flicka

Morca BF 2:a maj Pojke 

Kissemiss BF 10 maj Pojke

Livetiettnotskal BF 11 Maj Flicka

Cherryay BF 13 Maj Flicka

Pco BF 13 Maj Flicka

Sofia86 BF 15 Maj Flicka

MammaMia91 BF 16 maj Flicka 

Dita BF 19 Maj Flicka

Bebben84 BF 21 maj Flicka

Svar på tråden Bf Maj 2015