Inlägg från: litetmoln |Visa alla inlägg
  • litetmoln

Bf Maj 2015

Fina vänner du har! "Kissemiss"

:)

Tjej 6 år. Tjej 2,5 år. Bebis BF 7 maj.
  • litetmoln
    8barnsmamman skrev 2015-04-14 10:49:09 följande:

Här ville inte bebis stanna längre :) så vi är inlagda på förlossningen & väntar på starkare värkar , ingen som vågar skicka hem mig då de tagit 20 min när de väl får fart!

Lycka till!
  • litetmoln

Hur har ni tänkt bädda vagnen nu i maj? Filtar? Täcke? Overall?

Är det onödigt att köpa ett täcke till vagnen? Det blir väl inte använt under sommaren, eller? Och till hösten har man väl hellre åkpåse än täcke?

Hur tänker ni?

• litetmoln
    Jordgubb90 skrev 2015-04-14 19:02:00 följande:

Vill bara uppdatera er alla om att jag inatt födde en liten son på 2850 g och 49 cm lång. Född i vecka 35 men jätteduktig att äta och alla värden ser finemang ut än så länge :) förlossningen tog 3 intensiva timmar. / lyckligast på jorden

Grattis till er son! Vad bra att han mår bra trots född tidigare.
  • litetmoln

Tack alla för svar angivet täcke. Verkar som att dom flesta tänker ha filt och det blirnog så för mig med. Men det var ju smart också att använda täcket att lägga bebisen på. Hm, kanske skulle sy ett eget litet lapptäcke jag med.

Det är 24 dagar kvar till BF för mig nu. Hur är det med er?

• litetmoln

Känner samma med orken. Nu klarar jag inte mycket alls med den foglossning jag har.

Men det viktigaste är nog att lyssna på kroppen. Vila. Inte stressa och anstränga sig för mycket. Det kommer också ändå ta på krafterna sen när bebis kommer. Det bästa är att landa i tanken att snart är det dags för förlossning och tid med bebis. Då landar man lite i psyket också inför det. Jag vet att det är viktigt att man känner sig stark även psykiskt sen. För det tar både på kropp och själ med allt runt omkring en nyfödd. Stressa inte för att man inte orkar eller hinner med allt just nu. Tid finns sen. Ibland måste man tänka bara på sig själv.

• litetmoln
    marriew skrev 2015-04-16 19:17:07 följande:

Har haft förvärkar både igår och idag och jag blir lika nervös varje gång de sätter igång.

Igår försvann de när jag duschade men kom tillbaka när jag gick och la mig.

Idag började det lite försiktigt efter maten men blev mer intensiva så fick lägga mig i soffan. Då lugnade det ner sig litegrann så jag lyckades slumra till.

Är nervös att det ska sätta igång. Min sambo jobbar natt hela denna vecka och nästa vecka. Han är ibland på ställen där han inte har mottagning på telefon och det gör mig ännu mer nervös. Jag försöker att inte höra av mig så mycket till honom för att undvika att oroa honom.

Låter inte kul att känna att man kanske inte får kontakt om det blir bråttom. Det finns inte någon mer som jobbar där du kan också ringa till? Som kan hjälpa till att säga till om han inte svarar.
  • litetmoln
    marriew skrev 2015-04-16 20:20:14 följande:

Nej det finns ingen annan att ringa. Men jag har mamma i närheten så hon får köra in mig om det behövs så får han komma när vi fått tag i honom.

BB ligger 12mil härifrån så är nervös över färden dit också..

Jag kanske bara har en extra nervös kväll. Hoppas på det iaf:)

Fy 12 mil. Tror jag har 7,5 mil till BB och mina förlossningar har gått superfort. Blev födsel i ambulans en gång då vi inte hann in. Och sambon jobbar en timma bort så jag är nervös jag också att inte hinna fram i tid denna gången heller.
  • litetmoln
    marriew skrev 2015-04-17 12:12:47 följande:

BB stängdes ner i början på 2000-talet. Det är helt sjukt. De har även stängt ner akutkirurgi m.m..

Politikerna vill inte att vi ska bli sjuka eller föda barn här uppe.

Tveka inte att ringa ambulansen om det känns som att värkarna blir kraftigare under resan. Då får du i alla fall hjälp av en barnmorska snabbare.
  • litetmoln
    8barnsmamman skrev 2015-04-19 23:20:57 följande:

Äntligen kom lilltösen 3780gr 51 cm snabbt & lätt allt gick på 1 timme, tur vi redan va på plats .

Grattis till er tjej!!!
Svar på tråden Bf Maj 2015