Inlägg från: litetmoln |Visa alla inlägg
  • litetmoln

Bf Maj 2015

Serah skrev 2015-05-08 19:00:55 följande:

Åh nu trillar bebisarna ut! :D grattis till er som fått!

Min lille klimp kämpar för fullt just nu. Han akutopererades igår på morgonen och det visade sig att cystan hade roterat runt sin egna stjälk och sen brustit. Så det var inte konstigt att han hade så ont!! :(

Nu ligger han under ständig uppsikt i en sal med mycket smärtlindring. Han har ännu inte vaknat upp pga all smärtlindring. Det känns tufft men läkarna är positiva. Så jag försöker suga åt mig av deras optimism barn det känns svårt.

Så skönt att han får rätt hjälp Och att möjligheten finns att hjälpa så små barn. Hoppas att han inte har ont längre när han vaknar till.
    Tjej 6 år. Tjej 2,5 år. Bebis BF 7 maj.
  • litetmoln

Skulle också vilja känna något nu. Är på BF +3 idag.

• litetmoln
    hellomum skrev 2015-05-10 17:46:45 följande:

Lämnat dottern hos farmor och farfar. Middag med partnern. Ligger och vilar. Imorgon har vi sovmorgon och sedan är det dags för snitt. Känns helt overkligt att veta, vid den här tiden i morgon är vi tvåbarnsfamilj...

Lycka till imorgon!
  • litetmoln
    S1528 skrev 2015-05-10 20:33:48 följande:

BF+13 och fortfarande ingen bebis.. Oregelbundna värkar sedan 6 dygn tillbaka, men inget kvitto på att det går framåt.. Känns helt overkligt :(

:( jobbigt! vet hur det känns att gå över länge.
  • litetmoln
    S1528 skrev 2015-05-11 05:59:34 följande:

Har haft värkar sedan klockan fyra imorse, och nu kommer dom med fyra minuters mellanrum.. Undrar just om man vågar hoppas eller om det är falsk alarm ännu en gång? :)

Hoppas att ni ligger på förlossningen nu.
  • litetmoln
    dita skrev 2015-05-11 16:26:50 följande:

Den 7/5 valde min lilla tös att komma till världen efter många om och men. Så exakt v38 kom hon efter en extremt jobbig förlossning med många fel från barnmorskan :( men nu mår vi bra :)

Stort grattis! Ledsamt att det blev en jobbig förlossning. Hoppas att du får det bearbetat om du känner att det behövs. Sånt kan väl sätta sina spår annars.
  • litetmoln
    S1528 skrev 2015-05-11 17:35:59 följande:

Idag på BF+14 bestämde sig vår lilla flicka för att komma ut! Var öppen 4 cm när jag kom in och sedan följde en okomplicerad förlossning som varade ca 6 timmar. Klarade mig hela vägen på enbart lustgas, kroppen vet verkligen vad den pysslar med :)

Nu ska vi vila upp oss på BB :)

Å grattis till er! Skönt att allt gick bra. Jag har heller aldrig haft någon bedövning inte lustgas heller. Vi har väl alla olika sätt att känna och hantera smärta. Känner mig lyckligt lottad som klarar av smärtan ganska så bra.
  • litetmoln
    Sajood skrev 2015-05-11 18:24:45 följande:

Åh, så kul med nya bebisar! Grattis till er!

Vi fick idag, på bf+7, veta att bebisen ligger fel och imorgon blir det vändningsförsök! Håll tummarna!

Hade den aldrig fixerat sig? Varför fick ni reda på det så sent?
  • litetmoln
    Kissemiss skrev 2015-05-11 20:00:48 följande:

Jag gillade inte lustgasen alls, så fram tills jag fick EDA hördes jag nog till Norrland :P

:) jag var väl inte direkt tyst jag heller. Hade ställt in mig på att försöka hålla smärtan inom mig men det gick ju inte när man väl låg där. Sa till sambon flera gånger att ta ut bebisen. Gör något! Visste ju att han inte kunde hjälpa till mer stackare, men tydligen säger konstiga saker under smärtan. Men kände aldrig att smärtan var ohanterbart. Sen har jag ju väldigt snabba förlossningar där öppningsskedet är mer som riktigt jobbig mensverk. Det är värre när jag ska krysta. Då blir det väldigt intensivt och ont.
Svar på tråden Bf Maj 2015