Inlägg från: Pyssilullan |Visa alla inlägg
  • Pyssilullan

Bf Maj 2015

Hmm är de alltså inge bra med tighta byxor? Jag är nu i V 19 å har ej köpt mamma byxor än.. Går i mina vanliga byxor fast de spänner i midjan - men ingen vet ngt ännu. Därav ja har vanliga - är det inge bra?

• Pyssilullan

Oj... Men de behöver ju inte vara någon fara. Värst är att ta såna "otillåtna" tabletter före v 15 sägs de då hjärnan utvecklas. Jag ( o många med mig) har också gjort misstag... Utan att jag visste reglerna så råkade jag äta mögelost, migrän tablett o även lättglögg från Ica!

Oroa dig inte i onödan...

pco skrev 2014-12-14 20:40:17 följande:

Hej tjejer! Har blivit jätte sjuk, och såklart så har jag råkat ta en mucoagin tablett :( :( känner mig så jävla ledsen och besviken av mig själv! Ringde 1177 och de visste inte ens va det va och gjort är gjort sa de bara. Kopplade mig till avgiftnings enheten o där sa de att det inte fanns några studier son visat att det blivit skador på fostret men hon kan inte lova något ändå :( Ååhh hjälp! Någon annan som vart i samma situation som det gått bra för??

• Pyssilullan
    Jenny 314 skrev 2014-12-15 10:32:25 följande:

Jag har RUL på torsdag och är då i v19 18+4
    Hoppas så innerligt att allt är bra och att vi får reda på könet :) 

Jag har också RUL på torsdag, kl 14.30 :) nervös!! :)
    Då är jag i Vecka 20
    Väntan är enorm...
  • Pyssilullan

Ja o jag som ännu inte berättat för släkt eller vänner, Fast jag går in i vecka 20 på torsdag (v 19 nu)
    Jag har platt mage än och känner inga rörelser, lite skrämmande!
    Men ändå känns det som jag är rätt lugn, de är väl nu snart de smäller till istället! hua! :)
    Någon som känner av att det KLIAR väldigt mycket på kroppen? Jag blir tokig snart, de kliar enormt på mina bröst, som växt enormt däremot.. Kliar o kliar, o likaså benen och konstiga ställen.
    Någon som smörjer magen med ngt? Tips på det och om det kan hjälpa lite?
    Jag tänkte försöka smörja magen en del från och med nu.

• Pyssilullan

V 20 imorgon och jag har väntat och väntat på det första lilla fladdret där inne och igår tycktes jag känna små små små duttar i min mage men än osäker om det var bebisen, men troligen! :)

Imorgon är det äntligen ultraljud! Åh så nervös jag kommer vara innan dess, jag vill veta kön men inte min sambo så får se om vi lyckas komma överens.
    I veckan har vi köpt begagnad bilstol och även beställt en Skötväska från Skip hop då jag tyckte dom var snygga.

• Pyssilullan

Dagen med stort D är Här för mig! om 3.5 timmar befinner jag mig på RUL :)
    Det ska bli så mysigt och spännande.
    Har dock en molande stickande värk i magen idag på vänster sida jag ej känt förr..
    Blir ju lite orolig men jag hoppas att allt ska kännas SÅ Bra ikväll iaf :)
    Min mage syns fortfarande inte (vecka 20 idag) o det är tredje barnet - så lite fundersam blir man ju om varför :)

Men HYN ja - HUA! Jag ser och känner mig hemsk.. Finnar ploppar upp här o där o på bröstet, räda prickar o torrt tråkigt hår som ser skitigt ut. :/ Tråkigt att de ska behöva vara så!

• Pyssilullan
    Bebben84 skrev 2014-12-18 11:19:00 följande:
    Åååh!! Stort lycka till :). Min tur imorgon bitti :)
    Ja jag minns att vi hade dagarna efter varann :)
    Overkligt det här! Bara 1 timme kvar nu! Åååååååh att man kan bli så nervös! :)
    Å de står ju att man helst ska vara lite kissnödig då man kommer dit men jag vete sjutton om de kommer gå, har redan kissat två ggr av nervositet. :(
  • Pyssilullan

Hej på Er!

Åh nu är det över och vi är hemma igen, Jag blev framflyttad REJÄLT och är inte så långt gången som jag tror. Därav magen inte syns kanske och att jag inte känner puffar.
    Mitt BF är nu 1 Juni, (Hoppas jag får stanna i gruppen ändå) :)
    Så jag ska tillbaka på ett tillväxtultraljud om två veckor, i och med att bebisen var så liten, så vill dom kolla igen i och med att jag flyttades 3 veckor bakåt.. Så allt stämmer! För det stämmer absolut inte då man räknar från sista mensens första dag!

• Pyssilullan
    Bebben84 skrev 2014-12-18 22:55:30 följande:
    Oj! Du måste ha varit supernervös :(. Jag är nervös men tror det kommer eskalera imorgon bitti. Skönt att vi har tid kl 08 så man slipper gå med knut i magen hela dagen :S

Men skönt att allt gick bra :). Jag tror också att jag har en liten tös i magen :). Hoppas hoppas vi får svar imorgon.
    Lycka till idag :)
    Jag längtar redan till Ul nr 2 för mig den 9e. januar!

Är nu i vecka 17
  • Pyssilullan
    Zorro skrev 2014-12-19 13:40:10 följande:

Grattis till er som varit på lyckade RUL idag! =)

Har ni börjat handla nåt till bebis än? Vi har ju det mesta klart redan eftersom vi redan har ett barn, men jag börjar bli sugen på att köpa lite kläder snart. =)

Köpte 3 fina plagg idag till bebisen! Jag hade ju handlat en hel drös - Men det visade sig igår på Rul att min magkänsla var fel, så jag har handlat fel ha ha, men nu så har jag handlat på mig lite i rätt färg :D
Svar på tråden Bf Maj 2015