Inlägg från: Kissemiss |Visa alla inlägg
  • Kissemiss

Bf Maj 2015

Bebben84 skrev 2015-03-06 06:05:30 följande:

V30 idag. Mår sådär. Fogarna är total katastrof. Kan bokstavligen talat inte göra något alls utan att känna jordens jävla smärta. Har mycket sammandragningar också och molvärk. Är ju någon form av förvärkar. Sen borrar bebisen sitt huvud i mitt bäcken som inte heller är så skönt :/.

Sen kan jag tycka att bebisen blivit lite lugnare i magen. Inga megasparkar längre utan mer rörelser och sträckningar. Känner ni också det?

Japp sträckningar å vändningar hela tiden!!
  • Kissemiss

Kände på den från stadium igår (99kr) men tyckte den kändes för plastig och prasslig. Funderar på en helt vanlig väska i modell större från typ Åhléns eller något Ska på jakt i helgen!

• Kissemiss
    Oväsen skrev 2015-03-10 16:53:04 följande:

Hur mycket kläder har ni till bebisen? Hur många body och byxor är lagom?

Jag har ungefär sju plagg i varje storlek. Alltså sju bodysar och sju byxor i storlek 50, lika många i 56 och 62. 62 är största storleken jag köpt borde räcka över sommaren?
  • Kissemiss
    Sajood skrev 2015-03-11 10:06:08 följande:

Det låter väl ganska rimligt tycker jag! Vi hade betydligt fler till dottern än vad vi behövde, men det är ju också roligt med mycket kläder. Har rensat till syskonets garderob och har befinitivt färre, men tillräckligt många plagg, nu. Vi köper det mesta begagnat och då har man råd att unna sig många plagg om man vill. Erfarenhetsmässigt skulle jag säga att man behöver färre byxor än bodies och att pyjamasar är det som vi tvättar oftast. Antalet plagg beror ju också på hur snabbt barnet växer. På dottern använde vi 50 i åtta veckor och 56 i ytterligare åtta veckor. Då är det ju roligt med omväxlingen också... Plus att olika plagg sitter olika på olika barn. Vår dotter har varit väldigt tunn och aldrig fyllt ut plagg på bredden, men hon har växt ut kläder i ärmar och ben. PoP har bra kläder med muddar som man kan vika upp eller vika ner som ger längre livslängd åt kläderna... Sen om man har en bebis som kräks mycket eller ofta har blöjor som läcker så går det också mer kläder, förstås.

Haha. Långt inlägg. Jag gillar kläder! ;)

Jag gillar också kläder men ska försöka hejda mig lite nu! Har dock bara köpt två pyjamaser.. Vad för sort är att föredra på sommaren? Hellånga ärmar/ben?
  • Kissemiss

Beställde en skötväska precis! Blev en Stella messenger bag för 359kr inklusive frakt. Verkar finnas massa praktiska fack, inbyggd skötbädd och kyl/värme-fack

Beställde även några nappflaskor i glas från NUK, kostade runt 99kr styck å hade jättefina mönster och färger

Längtar tills jag får hämta ut allt!!

• Kissemiss
    Bebben84 skrev 2015-03-11 18:07:05 följande:

Denna fick jag igår av min fotograf. Bölade nästan <3 min mage+ min äldsta dotter <3

Fiin bild !
  • Kissemiss
    Titt ut skrev 2015-03-10 17:24:24 följande:

Börjar också få ordning på det mesta nu, spjälsängen står på sin plats fylld med massa saker till bebben. Vill inte bädda och fixa än, känns för tidigt. Det kommer vi göra ett par veckor innan bf. Skötbordet är också på sin plats och har köpa köpa sköt artiklar m.m. Har börjat fundera på b.b väskan och även börjat handla lite saker till den.  

Förlossningsbrevet började jag skriva tidigt och har fyllt på under vägens gång med mina tankar kring förlossningen. Jag har aldrig fått skriva brevet tillsammans med min bm, det här blir min tredje förlossning. Jag skriver bla. vad jag är rädd för, vad jag vill ha för smärtlindring och tankar kring det. Vilken förlossningsställning jag helst vill föda i, hur jag hanterar smärta, om jag vill bada, duscha eller något sånt på förlossningen och att jag tänker amma m.m. Sen skriver även min man sina känslor inför förlossningen och vad han vill vara delaktig i och att han till exempel vill klippa navelsträngen.

Vilken ställning vill du helst föda i? Jag har verkligen ingenting att skriva i brevet.. Inga önskemål mer än att allt går bra haha :-P
  • Kissemiss

Har hittills klarat mig utan bristningar, trodde jag! Upptäckte lila ränder på nedre delen av magen igår tyvärr...

Här är min mage i vecka 32

• Kissemiss

BM nyss, SF mått på 31cm i vecka 32.

• Kissemiss
    hellomum skrev 2015-03-12 22:44:36 följande:

Hej. Hittade er just. Bor i Stockholm. BF 19e maj, men kommer få snitt en vecka tidigare. Detta är andra barnet. Har en dotter på 2,5 år.

Hej och välkommen!

Varför ska du få snitt en vecka tidigare? Om du vill berätta
Svar på tråden Bf Maj 2015