-
Så spännande - låter som om ngt är på gång!Isabella93 skrev 2015-05-10 20:30:25 följande:Jaa,det är ca 20 min mellan och varje värk sitter i ca 10 min och jag känner starkt när det är på toppen.
-
Vad tråkigt med väntan för er har du tid hos bm för koll nu i början av veckan?S1528 skrev 2015-05-10 20:33:48 följande:
BF+13 och fortfarande ingen bebis.. Oregelbundna värkar sedan 6 dygn tillbaka, men inget kvitto på att det går framåt.. Känns helt overkligt :(
-
Hoppas du slipper gå v 43 ut o att det startar spontant! Det är er tur nu tycker jag!!S1528 skrev 2015-05-10 21:51:21 följande:Nej jag hade mitt sista BM besök i torsdags så nu ska jag inte dit mer. Är helt överlämnad åt förlossningen nu, så jag väntar på att de ska höra av sig med en plan.. Jag går in i vecka 43 på tisdag och det troligaste är att jag får komma in för en kontroll i mitten av kommande veckan och att de tar ställning till en igångsättning efter det. Så det verkar som att jag kan få gå vecka 43 ut också om dom tycker att det är en bra idé..
Jag ber till gudar jag inte tror på att förlossningen ska komma igång spontant och naturligt. Och (även om det inte är superviktigt egentligen) att viktskattningarna som gjordes i v.34 och v.36 som pekade på en födelsevikt på runt 3100-3200g vid BF stämde. För hon bör ha lagt på sig ytterligare runt 500g vid det här laget.. Själv börjar jag långsamt tappa i vikt nu på slutet :/ -
Grattar fig även i denna tråd mysigt med bebisgosOväsen skrev 2015-05-11 04:11:54 följande:
Igår kväll, i v 38+3, föddes min tredje dotter. Kom in på förlossningen vid 3 på natten och vid 7 var jag helt öppen men sen tog det stopp. Dottern ville inte sjunka ner och efter 12 tim med provande av olika ställningar, bedövningar och sugklocka så slutade det hela i snitt.
Precis som sina systrar är hon en ljuvlig varelse dom jag inte kan få nog av
-
MorCaa - så fin roligt att allt rullar på för er o att havs vikt ökar stadigt medan din går åt andra hållet har inhandlat byxor led mjuk resår i midjan eftersom jag ska snittas. Då vill man inte ha ngt som smiter åt. Höga trosor letades också fram igår - så sexigt liksom amningslinnen med mera. Börjar bli dags att packa väska snart!
-
Hoppas hoppas hoppas! Uppdatera vid tillfälle.S1528 skrev 2015-05-11 05:59:34 följande:
Har haft värkar sedan klockan fyra imorse, och nu kommer dom med fyra minuters mellanrum.. Undrar just om man vågar hoppas eller om det är falsk alarm ännu en gång? :)
-
21/5 så en o en halv vecka kvar imorgon sista bm-besöket.MorCaa skrev 2015-05-11 13:43:57 följande:Tack! <3
Härligt att det snart är dax för dig.. :) när är det planerat? -
Stort grattis! Vad tråkigt att fl inte blev som du hoppats på. Min första gick fel, men har bearbetat o landat i det nu. Pratat o pratat o sedan tänkt att vilken tur jag bor i Sverige med den vård vi ändå har.dita skrev 2015-05-11 16:26:50 följande:
Den 7/5 valde min lilla tös att komma till världen efter många om och men. Så exakt v38 kom hon efter en extremt jobbig förlossning med många fel från barnmorskan :( men nu mår vi bra :)
-
Äntligen - så kul stort grattis! Njut!!S1528 skrev 2015-05-11 17:35:59 följande:
Idag på BF+14 bestämde sig vår lilla flicka för att komma ut! Var öppen 4 cm när jag kom in och sedan följde en okomplicerad förlossning som varade ca 6 timmar. Klarade mig hela vägen på enbart lustgas, kroppen vet verkligen vad den pysslar med :)
Nu ska vi vila upp oss på BB :)
-
Håller tummar att det lyckas!Sajood skrev 2015-05-11 18:24:45 följande:
Åh, så kul med nya bebisar! Grattis till er!
Vi fick idag, på bf+7, veta att bebisen ligger fel och imorgon blir det vändningsförsök! Håll tummarna!