• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Lilla räven
    hisingenftw skrev 2014-09-04 13:41:03 följande:

Blir väldigt trött på kvällarna. . . Men tycker det var värre med första barnet. Då mådde jag illa tidigare också. Hoppas slippa det nu, men det lär väl inte hända

Är också på galet humör. Min man får ta My skit nu

Min fick en försmak av vad som väntar honom...
    Jag drömde en mardröm i natt att något hemskt hände min sambo och vaknade så ledsen och upprörd att jag grät...Stackarn förstod nog inte så mycket när jag hängde runt halsen på honom och snörvlade.
    Sedan somnade jag om och vaknade av att han hade gått till jobbet. Då ringde jag och grät i luren...

Var det någon som sa något om hormoner? ;)

• AnneliR

Hej hej!

Plussade för en vecka sen och har bf 12 maj :) har blivit gravid igen efter missfall i somras och hoppas att mina 2 barn jag har ska få ett syskon till.

Har haft en del illamående men utan att kräkts, ömma bröst, molvärk och halsbränna som symtom.

Upplever nu att symtomen varierar i styrka ganska mkt från dag till dag, hur har ni andra det?

Grattis till alla plus! :)

• Lilla räven
    Anonym (MammaMu) skrev 2014-09-04 15:02:15 följande:

Är det någon här som kontaktat MVC ännu?

I vilken vecka fick ni isf inskrivningstid?

Kommer inte ihåg när man gjorde det förra graviditeten men enl. FLs sida står det att man bör göra det i v6 som jag är i nu.. Hur tänker ni andra?

Jag har också kontaktat barnmorskegruppen, väntar bara på en tid nu. Har gått dit innan för preventivmedelsrådgivning och har varit väldigt nöjd så det blir nog bra.

Kommer ni ta ett tidigt ul vid inskrivning? 

• SJLN

Hej!

Jag hänger gärna på här jag med! Jag plussade svagt igår, dagen före beräknad mens, och fick ett starkt fint plus idag :) bf blir väl mitten av maj :)

Jag tänkte ringa till BM på måndag :)

• nathalieg91
    hisingenftw skrev 2014-09-04 17:12:31 följande:
    Ska du gå på barnmorskegruppen denna gången också ?
    Nej nu kommer vi gå på reproduktionsmedicin till en början där vi genomgått vår fertilitetsutredning. Så kommer få göra många tidiga ultraljud från vecka 6-12 (går på progesteronbehandling just nu) sen kommer jag förflyttas över till barnmorskegruppen om allt ser normalt ut!
  • Anonym
    nathalieg91 skrev 2014-09-04 18:56:39 följande:
    Nej nu kommer vi gå på reproduktionsmedicin till en början där vi genomgått vår fertilitetsutredning. Så kommer få göra många tidiga ultraljud från vecka 6-12 (går på progesteronbehandling just nu) sen kommer jag förflyttas över till barnmorskegruppen om allt ser normalt ut!

Åh jag skulle ju inte skriva i tråden förrän jag hade gått några veckor, men blev så glad när det fanns någon mer som genomgår proggesteronbehandling! Vilken vecka är du i nu? Har du ringt och bokat tid för förta VUL ännu? Jag tänkte ringa nästa vecka... sen hoppas jag att jag får ett i 6+ (läkaren sa 6-7) och inte måste vänta till 7+. Min sambo har nämligen frivecka om två veckor (denna veckan har jag 4+0-4+6) och jag vill ju så klart att han ska vara med... speciellt om det skulle vara tråkiga besked. Hans möjligheter är annars väldigt begränsade mitt i veckan...

Är det ivf eller upprepade mf som r orsaken till din proggesteronbehandling?

• Den och den
    Anonym skrev 2014-09-04 19:24:19 följande:

Åh jag skulle ju inte skriva i tråden förrän jag hade gått några veckor, men blev så glad när det fanns någon mer som genomgår proggesteronbehandling! Vilken vecka är du i nu? Har du ringt och bokat tid för förta VUL ännu? Jag tänkte ringa nästa vecka... sen hoppas jag att jag får ett i 6+ (läkaren sa 6-7) och inte måste vänta till 7+. Min sambo har nämligen frivecka om två veckor (denna veckan har jag 4+0-4+6) och jag vill ju så klart att han ska vara med... speciellt om det skulle vara tråkiga besked. Hans möjligheter är annars väldigt begränsade mitt i veckan...

Är det ivf eller upprepade mf som r orsaken till din proggesteronbehandling?

Meh... Varför blev jag anonym? Det valde jag aldrig :)
  • hisingenftw
    Lilla räven skrev 2014-09-04 17:54:15 följande:

Min fick en försmak av vad som väntar honom...
    Jag drömde en mardröm i natt att något hemskt hände min sambo och vaknade så ledsen och upprörd att jag grät...Stackarn förstod nog inte så mycket när jag hängde runt halsen på honom och snörvlade.
    Sedan somnade jag om och vaknade av att han hade gått till jobbet. Då ringde jag och grät i luren...

Var det någon som sa något om hormoner? ;)

Ja man blir lite lätt sjuk i huvudet haha! Jag blev arg på min man för att jag inte visste vad jag skulle ta på mig. Är ju inte hans fel

Jag ska göra tidigt UL vid inskrivning. . . Så får vi hoppas att allt ser bra ut. Hade ett mf i april ...
  • Anonym
    hisingenftw skrev 2014-09-04 19:41:45 följande:
    Ja man blir lite lätt sjuk i huvudet haha! Jag blev arg på min man för att jag inte visste vad jag skulle ta på mig. Är ju inte hans fel

Jag ska göra tidigt UL vid inskrivning. . . Så får vi hoppas att allt ser bra ut. Hade ett mf i april ...

haha hur ska det här gå? 

Usch beklagar mf :(

Vi har försökt i över ett år innan vi lyckades nu så jag går lite på nålar. Jag håller tummarna att allt ser bra ut och kommer också göra ett tidigt ul. 

• Anonym

Jättekul att så många har hittat hit förresten! 

Vill ni att jag lite längre fram sammanfattar vilka som hoppar in i tråden under trådstarten? Tex. "Lilla Räven, 27 år och bf 4 Maj, Göteborg"

Eller ska vi bara köra på? 

Svar på tråden Bf Maj 2015