Bf Maj 2015
Igår köpte jag lite mammakläder och idag har jag mina mammatights på mig. Det är såå skönt! Kanske är lite tidig, vecka 16 imorgon. Har ni börjat använda mammakläder ännu?
Igår köpte jag lite mammakläder och idag har jag mina mammatights på mig. Det är såå skönt! Kanske är lite tidig, vecka 16 imorgon. Har ni börjat använda mammakläder ännu?
Hej alla!
Igår vad jag på MVC på mitt nojjiga-besök. Kändes nästan dumt när jag kom dit eftersom jag blivit såå mycket lugnare så fort jag fått tiden bokad (vetskapen att jag slipper vänta till RUL 18/12 dämpade mycket av oron). Allt var iallafall bra med bebis! Så skönt! Nu har jag lovat mig själv att detta var mitt första och ENDA nojjighets-impuls!
Min man har också börjar väga mig och mäta magen varje dag för att bevisa för mig att jag visst växer.. haha
Tack så jättemycket för tipsen Nelly88. Jag tänker också att det är bättre att köpa när det närmar sig och affärerna har rätt säsong på kläder. Jag inser ju genast att vi tänkt klara oss på alldeles för få ombyten..haha!
En dum fråga kanske, men vad är det för skillnad på en vanlig mössa och en hjälmmössa? Är gratismössan man får i babyboxen från Åhlens en hjälmmössa? Även fast jag har stor erfarenhet av barn inser jag nu när vi ska få vårt första egna att det är sååå mycket jag inte har koll på. Som t.ex. att de inte ska ha vanliga sängkläder som täcke det första året?! Känner att de flesta av mina vänner på FB som fått barn lagt upp bilder på den färdigbäddade spjälsängen när det börjat närma sig..fick en chock när jag såg att det stod "rekommenderat från 12 mån" på ikeas täcke, haha! (vet inte hur hysteriskt viktigt det är, men jag inser ju att jag har en del att googla om..)
Tack så jättemycket! Sjukt bra med tips från någon som har gjort det förr!
Jag måste fråga er andra om ni upplevt det jag upplever nu. Jag känner mig extremt kissnödig hela tiden och sprinnger på toa var 5 minut och kissat bara en skvätt varje gång. Jag har inte ont eller så. Är det urinvägsinfektion tro?
Någon av er som får näsblod bara sådär? Jag fick i fredags från ingenstans o sen 2 ggr i lördags! Igår vilade ja istället! V 16 idag
Tycker alla verkar känna sin bebis sparka här inne utom jag :). Är mitt andra barn men har moderkakan i framvägg vilket självklart dämpar.
V15 (14+4)
Tycker alla verkar känna sin bebis sparka här inne utom jag :). Är mitt andra barn men har moderkakan i framvägg vilket självklart dämpar.
V15 (14+4)
Hej! Så roligt att följa Er
Jag gick in i vecka 17 idag ... Fortfarande inte berättat på jobbet eller för de blivande syskonen. Men nästa helg tänkte vi "släppa bomben" till familj och barn.
Min mage syns inte under dagarna, men det är som enorm träningsvärk och molvärk och känns som magkatarr till och från, Kvällarna ddäremot står magen ut och är spänd, så då gömer jag mig hemma under en filt ;)
Nedräkning till Rul 18 dec, känner inga rörelser och ingenting så känns liiite oroligt, då det är mitt tredje barn. Har ej gjort vul ell kub så detta ser jag verkligen fram emot.
Kände första lilla puffen från bebisen igår! Är i vecka 15. Ett litet "pet" strax bredvid naveln var det :D Samma dag sa min dotter för första gången "jag tycker om dig" till mig samtidigt som hon kramade mig. Börjar nästan gråta när jag tänker på det, behövs inte så mycket för att börja grina nu för tiden :)
Hur mår ni andra som är i ungefär samma vecka? Är så glad att tröttheten har börjat släppa nu.
Är det bara jag som inte träffar bm alls ofta nu i början? Hade inskrivning i vecka 12, sen rul v 19 och nästa träff med bm är inte förrän v 25 (då får man lyssna på hjärtljuden första gången). Känns som var o varannan går på flera ul innan rul och även har besök hos bm innan v 25...
Rul på tisdag, som jag långtar!!!!