Inlägg från: litetmoln |Visa alla inlägg
  • litetmoln

Bf Maj 2015

Moolie skrev 2015-04-22 11:00:31 följande:

Då har vi samma BF! 7 maj är vi också satta till! :P

Men jag känner inte alls att något är på gång... Har sendrag, ont i magmusklerna och sjuka tryck nedåt ändan uppe från magens övre del... Hade väldigt vattniga flytningar... Men ah... Allt är väl normalt att känna egentligen...

Jag har också BF 7maj :)
    Tjej 6 år. Tjej 2,5 år. Bebis BF 7 maj.
  • litetmoln
    dita skrev 2015-04-22 12:37:40 följande:

Jag har bf 20 maj så jag är väl i v 36 men lill tjejen där inne verkar i alla fall mår bra och blödningen har slutat.

Blodkärlen är ju så känsliga nu på slutet så det kanse bara brustik i någon liten där inne. Men vid min första graviditet så fick jag mindre blödning som höll på ca en vecka innan hon kom ut. Så för mig var det nog en sammanhang med en förlossning som började.
  • litetmoln
    Moolie skrev 2015-04-22 16:30:50 följande:

Känns det som om det kommer tidigare eller senare? :) Jag tror mellan 1 och 7e!

Jag har ingen aning! Jag känner inget speciellt Förutom att jag blivit lös i magen. (Kroppen brukar ju ibland tömma sig när det närmar sig) Gick över tiden med 15 dagar med nr 2 så jag ställer in mig på att det blir så nu med. Nr 1 kom på BF dagen. Men bebis får gärna komma innan då det är en massa saker som händer just runt den 7:e så jag känner mig lite stressad över det.

Känner du något speciellt eller varför tror du på innan BF?
  • litetmoln
    Kissemiss skrev 2015-04-23 20:13:03 följande:

Hela mitt underliv känns som ett hemskt stort smärtsamt blåmärke!! Att vända sig i sängen på natten är hemskt för det gör så ont! Hoppas det är dags snart....har inga sammandragningar v37+3

Du är inte ensam! Jag förstår dig precis. Känner likadant. Jag kommer knappt upp från sängen. Måste dra mig upp längst väggen och släpa mig fram med fötterna. Och min sambo måste hjälpa mig att vända på mig på natten för det gör för j*vligt ont att göra det själv. Jag har fått kryckor som jag går med. Och underlivet är som ett jättestort blåmärke, som att man blivit sparkad där. Sen måste jag få iväg två barn till dagis på morgonen också. Jag går in i vecka 39 nu och hoppas så att jag inte går över tiden
  • litetmoln
    pco skrev 2015-04-25 22:52:22 följande:

Nä nu måste jag bara få klaga av mig. Har fasiken spytt rakt igenom hela graviditeten vaaaaaaaarje morgon sen mitten av v 7 o i omgången även på kvällar och mååååånga nätter men det ta ett tag sen iaf ca 2v sen och nuuuu är det tillbaka fyfan asså spyr morgon som kväll o ont över allt o ingen energi. Förskyld o även pollen oxå. Bebis fixerad men ilar som fan ändå mellan benen. Åååh orkar inte mer, vill inte mer. Pissdag. Imorgon ska vi gå ut o äta o gå på bio iaf så vi hittar på nåt skojigt innan den kommer.

Hur är det med er andra? Hur mås det? Har ni hittat på nåt nu innan?

Förlåt att jag klagar men kände att jag bara va tvungen. :/

Jag mår inte bra! Blir så ledsen av allt det här. Jag har foglossning från helvetet. Kan knappt röra mig längre. Känns som hela venusberget är brutet. Jag har så ont att jag nästan gråter varje dag. Det är ett rent helvete att vända sig i sängen på natten och att komma upp och kissa. Det låser sig i hela bäckenet och känns precis som jag har brutit sönder allt. Min sambo måste vända mig på natten och bära mig till toaletten. På dagen hasar jag mig fram på kryckor. kan knappt sitta, stå eller ligga då bäckenet tar stryk. Sen har jag jätteont i ryggen och det knäpper i ryggraden som att kotorna gnider mot varandra . Om jag står upp i mer i en halvtimme så krampar hela vänstra sidan av lår och rumpa ihop så jag viker mig och skriker av smärta. Jag är dessutom jättenhård i magen så att gå på toaletten är en mardröm. Tror jag ska dö där inne ibland och gråter mig igenom hela tiden på toaletten. Det känns som det bara blir värre. Plus halsbränna, massa vatten i kroppen, svullna fötter och händer. Måste få hjälp att ta på mig kläder och skor. Är i vecka 38 och orkar inte mer! Gick över tiden med 15 dagar med nr 2 och vill inte att det blir så denna gången. Känner mig nedstämd och utmattad. Har ju knappt sett utsidan av huset på flera månader.
  • litetmoln
    Oväsen skrev 2015-04-27 15:39:45 följande:

Det är bara några dagar kvar tills vår månad maj är här och det kommer börja titta fram bebisar, några har ju redan tjuvstartat Det är spännande att läsa om er som har känningar men det känns lite långt kvar för min egen del. Har bf 20 maj så det är ju ett tag kvar.

Var till bm idag och fick veta att min bebis har fixerat sig. Blev väldigt glad över detta då det bara gått några dagar sedan vändningen gjordes på förlossningen från säte till huvudet nedåt och jag har varit lite orolig över att hon skulle få för sig att vända sig tillbaka. Trodde inte heller att hon skulle fixera sig eftersom detta är mitt tredje barn.

Vad skönt att bebisen fixerat sig!
  • litetmoln

Börjar oroa mig inför förlossningen. Jag har väldigt snabba förlossningar där jag knappt känner av värkarna. Har haft som lite mensverk som kommer och går när jag öppnat mig och plötsligt kommer täta ondare värkar som stegras FORT. vid första förlossningen ringde vi in när jag hade 5 min emellan värkarna och det gjorde inte speciellt ont. Dom tyckte vi skulle vänta. Jag blödde även då och fick komma in för kontroll pga av det, som tur var. När vi kom in började jag krysta innan dom hann se hur öppen jag var.

Vid andra förlossningen hade jag smygande mensverk som snabbt slog över till värkar med ca 6 min emellan. Dom tyckte vi skulle ta det lugnt och vänta. Men vi valde att åka och efter 15 min fick vi ringa ambulansen och jag födde i den innan vi hann in.

Jag vet inte när jag ska åka denna gången? Vi har en timma bilväg till förlossningen också. Är orolig för att det kommer bli hemma denna gången. Min kropp säger inte ifrån ordentligt och BM på förlossningen tycker ju alltid att vi kan vänta en stund till.

• litetmoln

Tack alla för råd. Jag har tagit upp detta innan med min BM men hon har inte kommit med något bra. Tycker inte att hon har varit till något större hjälp med något under graviditeten. Jag har pratat med en annan BM nu och hon säger som er. Åk så fort du känner något. Så svårt att avgöra bara när det är något då jag kan känna mensvärk av och till även om det inte betyder att det är dags än. Men det är väl bara att åka så fort mensvärken ändrar lite karaktär.

Ska i alla fall strunta i förlossningen råd och bara åka.

• litetmoln
    8barnsmamman skrev 2015-04-28 17:21:15 följande:

Kan du inte få bli igångsatt?

Jag blir ju de av samma anledning som dig,

Jag gick igenom en jätte jobbig igångsättning som inte fungerade med barn nr 2 då jag gick över tiden med två veckor. Det blev jobbigt och utmattande psykiskt och fysiskt så jag känner att jag helst undviker det. Men det är klart. Samtidigt är det ju mer kontrollerat och slipper oron över att föda hemma. Svårt.
Svar på tråden Bf Maj 2015