Inlägg från: litetmoln |Visa alla inlägg
  • litetmoln

Bf Maj 2015

Bebben84 skrev 2015-04-28 21:42:55 följande:

Åh redan vecka 40!! Lyllos dig :). Är i vecka 37 (36+4) och har tappat både kurvan med magen och vikt så imorgon ska vi på TUL. Ska bli underbart att se vår lilla tös!

Å. Avis! Allt ser nog bra ut ändå. Var också på tul med nr 2. Magen slutade växa men allt såg bra ut ändå. Blir kul för er att tjuvkika på bebis igen :)
    Tjej 6 år. Tjej 2,5 år. Bebis BF 7 maj.
  • litetmoln
    Titt ut skrev 2015-04-28 21:34:51 följande:

Tråkigt att ha bm som inte är till någon hjälp, jag hade också en sån bm med 2:a barnet.

Ja det är jättesvårt att veta när det är dags. Jaghar ju också känt mensvärk, 1 1/2 timme sist. Men jag tänker som du att när den ändrar karaktär är det bara att ringa förlossningen och säga att man kommer in. Förutsatt att barnvakt finns på plats också.

Ja. Det är nog så jag får göra. Det finns ju till och med patient hotell fit jag ska så vi får väl ta in där om dom inte tycker att jag får plats på förlossningen. Även om allt gick bra med att föda i ambulansen så vill jag nog inte göra det igen. Och hemma vill man ju absolut undvika en födsel.
  • litetmoln

Grattis MorCaa till bebis. Det gick ju ganska fort från att vattnet gick.

Välkommen S1528 och Guckin.

Det är inte kul att gå över tiden. Jag gick över med 15 dagar. Det kändes som en evighet och var så trött på att vara gravid. Vi provade att sätta igång men hon ville fortfarande inte komma ut.

• litetmoln
    Guckin skrev 2015-05-01 20:24:49 följande:

Tack! Ja precis som S1528 har jag hållit hus i April-tråden då vårt pyre skulle komma i April. Är just nu inne på bf+10 och ett Maj-pyre istället. Lever på hoppet att snart kanske det sätter igång.

Ja. Jobbigt. Men nu är det verkligen nedräkning för annars blir du väl igångsatt inom en vecka väl? Minns inte hur länge man får gå.

Sen är ju maj en väldigt fin månad art fylla år på. Vårblommor och lite värme :)
  • litetmoln
    Mariposas skrev 2015-05-01 17:45:59 följande:

BF idag... Haft förvärkar till o från i nån veckor, frustrerande när man inser att det är falskt alarm. Haft några omtänksamma vänner som genom sms "berättat för mig" att idag så är det dax!! Hrmm... Precis som jag inte visste det!! Tänk att man kan känna sig sååå irriterad över lite omtanke.... :/

Dom förstår väl inte hur jobbigt det känns att ständigt få höra det och bli påmind om att man bara väntar. Omtanke men ändå jobbigt. Jag har också folk runt mig som frågar hela tiden om det inte är dags snart. Jag har börjat säga ifrån att bebisen kommer när den kommer och att det känns stressande för mig när dom frågar varje dag.
  • litetmoln
    tvåprinsar skrev 2015-05-04 08:29:14 följande:

När gjorde ni koll för fixering? Jag var inne i vecka 35 och då låg han fortfarande högt och ruckbart. Ska inte in fören v 39 igen. Känns som lite sent, skulle gärna vilja ha lite koll ifall det startar. Mina andra barn kom i vecka 38 med vattenavgång nämligen..

Jag går hos barnmorskan varannan vecka nu på slutet. Det trodde jag alla gjorde. Man behöver ju kolla upp blodtryck, urin och järnvärde lite oftare på slutet. Och då känner dom även hur bebis växer och hjärtslag. Får du inte komma in varannan vecka?
  • litetmoln
    Serah skrev 2015-05-04 12:59:30 följande:

37+4

Bebisen är några minus mindre och så har han en cysta i buken de inte vet vad det beror på. De och de minskade rörelserna gjorde att det här beslutet togs.

:( men. Förstår verkligen din oro! Hoppas att allt går bra nu! Och att allt är bra bebis!
  • litetmoln
    pco skrev 2015-05-04 19:08:22 följande:

Ja ursch förstår dig. I lördags kände jag den endast 1 gång o aa efter det väldigt lite oxå, jag sover dåligt o ännu sämre pga detta, jag har verkligen inte mått bra psykiskt nu det sista o dessutom har vi 4mf bakom oss o massa av års kämpande både med hjälp och på egen hand.

Idag är jag i v 38+5 så har 8 dagar kvar till BF men jag hoppas verkligen på en igångsättning som du. O det som skrämmer mig är att jag aldrig hört er stött på någon som haft såhär under så lång tid som jag t o m min barnmorska säger att 'ja det hör ju inte till vanligheten' o de på fl kan inte heller svara på varför det blir så för den ligger inte heller o sparkar inåt.

Hur snabbt fick du igångsättning efter du vart in o kollat? Jag är orolig att de imon säger att det inte finns nån ledig tid elr nåt på jätte länge :/

... Men va skönt för dig att vara inne o ha koll för då släpps ju alla oromoment för tillfället.

Det är nog ingenfara med cystan tror jag inte. Håller alla tummar för er.

Fy. Så där ska du inte må. Det är varken bra för dig eller bebis. En sådan stress kan slå ut i ett riktigt dåligt mående efter födsel då alla känslor kommer ikapp och dessutom sjunker seratonin nivån efter födsel och gör att du kan känna dig nedstämd. Och stressen ökar på det. Kräv igångsättning om det är det som känns bäst för dig. Förklara allt så måste dom hjälpa dig!
  • litetmoln
    S1528 skrev 2015-05-04 19:19:21 följande:

Suck.. Det blir uppenbarligen ingen bebis idag heller.. Går in i vecka 42 imorgon och det här känns så otroligt deprimerande och rent av dåligt rent psykiskt vid det här laget.. Ni andra som gått över nu, hur orkar ni?

Jag gick över med 15 dagar sist gång. Det är jätte jobbigt att vänta. Jag vet. Speciellt om man har ont och är urtrött på gravidkroppen. Det finns inte så mycket mer att göra än att försöka sysselsätta sig med något litet projekt och tänka på att varje dag är en dag närmare.
  • litetmoln
    S1528 skrev 2015-05-05 08:04:47 följande:

Jag kommer aldrig orka 14 dagar, det är ett faktum.. BF+8 idag och den här natten har varit den värsta i mitt liv. Det finns absolut ingen plats i magen och varenda liten rörelse ifrån bebis gör SÅ ont, plus att jag är liten och kort så varenda sammandragning gör att livmodern trycker emot revben och lungor vilket gör att jag inte kan andas. Det känns helt inhumant att man skall behöva må såhär.

Känner redan panik vid tanken på att jag någonsin mer skall utsätta mig för en graviditet igen, och då har jag inte ens upplevt förlossningen. Trodde verkligen inte jag skulle reagera på det här sättet..

Du kan ju alltid prata med din barnmorska om hur du mår och om du kan få hjälp att sätta igång.

Detta är min tredje fullgångna graviditet och jag har haft mycket jobbiga sådana varje gång. Foglossning. Halsbränna från helvetet. Jätteont i rygg. Hårda sparkar mot revben. Lungor som är platta som pannkakor. Känns som man inte får luft. Svårt att sova på natten osv. Denna gången har jag fruktansvärd foglossning och kan knappt röra mig. Har kryckor jag hasar mig fram på och nätterna är ett helvete då jag vaknar hela tiden av att det gör ont i bäckenet. Jag kan inte vända mig själv och min sambo måste bära mig till toaletten på natten.

Men. Konstigt nog så suddas minnet av den smärtan sakta ut efter förlossningen och all den glädje man får av sitt barn gör att man ser fram emot ett att få bära en till. Tänk inte på hur jobbigt det kan bli nästa gång. Det behöver inte ens bli så igen. Se istället vad du får utav det. Jag försöker tänka så i alla fall. Att fokusera på det bra när man har det som mest jobbigt.
Svar på tråden Bf Maj 2015