• Blicka

Bf Maj 2015

Jag hade gått upp 3 kg i förra veckan (v 21). Väger mig aldrig annars så väger mig nu bara när bm säger till.

• Blicka

Ngn som kan komma med tips/råd. Vi behöver syskonvagn o dörren in är 74 cm bred. Jag vill ha vändbara sittdelar. Provade bugaboo donkey idag o den verkar ju jättebra förutom att sittdelen kändes perfekt åt 1 1/2 åringen nu - alltså hur blir den om ett år?! Tänkte prova city select också men den var slut... Skönt för er som löst vagnsfrågan!

• Blicka
    sofia86 skrev 2015-01-19 23:24:34 följande:

Några fler som ser hur bebisen rör sig? Kan ligga hur länge som hellst o njuta av o se hur hon rör sig, vilken känsla ! :)

Har inte sett än, men känner tydligt o igår fick storebror en buff när han la huvudet mot magen för att prata med bebisen
  • Blicka
    sofia86 skrev 2015-01-20 15:44:50 följande:
    Är en häftig känsla ????sonen har med fått några sparkar, han undrar varje dag när hon kommer
    Ja han tyckte det var jättehäftigt när lillebror var i magen lyckades han inte känna men nu så
  • Blicka
    Cherryay skrev 2015-01-20 18:41:27 följande:

Är ganska säker på att min slempropp gick (eller iaf en del av den) för någon timme sen, blääää!

Nämen har du ringt o pratat med ngn? Den ska väl kunna återbildas om jag minns rätt.
  • Blicka
    Cherryay skrev 2015-01-20 19:45:15 följande:
    Inte ringt någon, ska till bm på fredag och känner mig inte så orolig, vad jag kunnat läsa mig till så brukar den återbildas såhär tidigt och är bara ett tecken på att livmoderhalsen vidgar sig, så länge det inte störtblöder i samband med att den lossnar så är det ingen fara :) det var mer "äckligt-känsla" än något annat, missade slemproppen förra graviditeten och det är jag tacksam för :P
    Med första gick den några dagar innan det satte igång (hade gått över tiden) o det var ju väldigt tydligt vad det var

Skönt att du inte är så orolig!
  • Blicka
    Cherryay skrev 2015-01-20 19:45:15 följande:
    Inte ringt någon, ska till bm på fredag och känner mig inte så orolig, vad jag kunnat läsa mig till så brukar den återbildas såhär tidigt och är bara ett tecken på att livmoderhalsen vidgar sig, så länge det inte störtblöder i samband med att den lossnar så är det ingen fara :) det var mer "äckligt-känsla" än något annat, missade slemproppen förra graviditeten och det är jag tacksam för :P
    Hur mår du idag?
  • Blicka
    Kissemiss skrev 2015-01-21 19:36:58 följande:

Ska åka till Danderyd för kontroll, ringde dit för jag inte känt något på 24h (vecka 25). Fy vad jag är nervös!

Håller tummar!!
Svar på tråden Bf Maj 2015