• Moolie

Bf Maj 2015

pco skrev 2015-04-23 17:41:17 följande:

Jo jag har en doppler men använder den inte då min bm rekommendera att inte använda den då man kanske sitter hemma själv o inte hittar hjärtljud osv så mår man ju ännu sämre, så bättre att åka o kolla upp det vilket jag gjort ett flertal gånger på fl.

Ja jag har moderkakan i framvägg men såhär sent i graviditeten så spelar det ingen roll man ska känna liv i magen varje dag och gör man inte det ska man åka in på engång. Jag vet inte men det känns som om nåt inte är som det ska. O bm sa oxå att detta inte är vanligt heller.

Jag använder min doppler för att lyssna efter rörelser. Hjärtljudet har jag bara hittat en gång. Inte ens nu hittar jag det. Hade inte för avsikt att höra hjärtljudet heller. Pratade med min BM om användandet idag och hon sa att det var bra att ha en sådan om man lyckas hålla det till en hälsosam nivå. Tex 5 minuter varannan dag. :) Men alla är vi olika hur vi använder och förhåller oss till saker.
  • Moolie
    Isabella93 skrev 2015-04-26 19:59:08 följande:

Usch! Jag mår verkligen inte bra..Jag började må illa igår kväll när jag skulle sova, det har hållt i sig hela dagen och nu känns det som att jag ska kräkas vilken sekund som helst hela tiden. Det är som en tjock klump i halsen o illamåendet blir bara värre o värre. Har även varit på toa 3-4 gånger idag.

Någon annan som varit med om liknande i denna eller tidigare graviditeter.

Jag hade precis samma inatt! Trodde det var magsjuka eller matförgiftning... Men efter en liten promenad och en tupplur vid middag så mådde jag bra igen!
  • Moolie
    marriew skrev 2015-04-27 06:11:10 följande:

Jag var och handlade i förrgår men fick avbryta allt och kämpa mig ut till bilen med onda förvärkar. Var inge roligt att stå i affärn och pusta sig igenom värkar. Gick dock över efter en timme när jag tagit mig hem. Efter det har jag haft en ond värk och resten har varit som mensvärkar, molande men ibland lite värre.

Nu inatt har jag haft lite värre mensvärkar och väldigt ont i ryggen. Nu på morgonen är det ryggsmärtan som vägrar släppa.

Ska jag prova ta en alvedon kanske och hoppas att det släpper så jag kan sova lite? Jag undviker helst att ta alvedon och andra tabletter.

Oj då! Jag ska iväg och vecko-handla idag efter föräldrarkursen... Får se hur det går!
  • Moolie

Grattis till alla bebisar! Själv går man över och är i 41+0 i skrivande stund...

• Moolie

I förmiddags gick vattnet, BF +16! Väntar ännu på att få åka in på kontroll. Skulle bli igångsatt imorgon ändå och hoppas de gör det redan nu istället...!

• Moolie

Nu är prinsessan ute! 4,2 kg och 55 cm lång! Född på BF+18 dagar. :)

• Moolie

Tack allihop! Jag sprack också minimalt och fick se mina stygn idag. Såg riktigt fint ut!

marriew skrev 2015-05-29 13:06:18 följande:

Min lillprins som ör 15 dagar idag vägrar släppa mammas famn. Kan lägga ner honom korta stunder innan han vaknar och börjar gnälla och ska vara hos mig igen. Pappas famn går bra men bara en stund. Att åka bil fungerar jättebra, då sover han som en stock. Men det börjar bli lite jobbigt att han är så mammig hela tiden. Det är såklart supermysigt, men jag får knappt en lugn stund på toaletten och har aldrig fått avsluta en måltid. Det är mitt första barn så jag undrar om det brukar vara såhär? Brukar det lugna ner sig?

Det går över! Köp en ergobaby eller en sjal så är det mer uthärdligt!
  • Moolie
    marriew skrev 2015-05-29 23:33:30 följande:

Jag har en babybjörn som jag ska börja använda :(

Det känns nästan jobbigt, som att jag får dåligt samvete. Jag tycker ju det är det bästa som finns att ha honom nära mig men kanske inte varenda minut.

Vi hade en strulig kväll/natt, fem bajsblöjor och sex amningar på fyra timmar... Jag ville kasta in handduken redan då och då hade vi inte ens varit hemma i 12 timmar... ;) Så jag tror ingen slår mig i att sakna tålamod!
  • Moolie
    Blicka skrev 2015-06-01 09:18:44 följande:

Gaah - nog för att det kan vara mysigt att amma men inte varje timme mellan kl 23-06.30 som i natt!! Lillan brukar alltid börja ngt långpass vid kl tre eller så men inte i natt. Kan bara hoppas hon snart vänt på dygnet o sover ordentligare nattetid - typ äta var tredje timme, skulle acceptera varannan också faktiskt - för det här blir man ju ett vrak av på nolltid! Tur barnen får vara på fsk heltid tom onsdag! Måste verkligen försöka vila dessa dagar mina andra två hade bättre kläm på dag o natt än denna lilla tjej. Märks helt klart att de är olika individer! Ha en fin dag allihopa.

Min sitter fastvuxen vid tutten från 19-02. Får kanske se till att köpa ersättning om jag tröttnar... BVC-sköterskan trodde att jag inte hade så mycket mjölk på kvällen/natten att hon inte blir mätt... Jag har en flaska bröstmjölk i kylen som måste slängas snart... Ger den ikväll...
  • Moolie
    Blicka skrev 2015-06-01 15:36:01 följande:

Går hon upp i vikt som hon ska? Ju mer de suger desto mer mjölk blir det också. En ökningsperiod är vid tre veckor tror jag. Om hon går upp ok så ska du ju inte behöva ersättning om du inte vill. Känner igen kvällssnuttandet från mina andra barn, nu snuttades hela dygnet om. Mjölkmaskin o levande napp är mitt jobb just nu känns det som

Hon är en vecka gammal idag och har 20g kvar till födselvikten. Lite stolt över vårt jobb faktiskt! Fick beröm av BVC idag om det!

Ikväll duger nappen... Så jag hoppas natten går bättre... Hon sov fem timmar utan amning inatt... Och det är jag tacksam för... Men jag hade hellre velat ha var tredje timme så jag vet att hon är nöjd...
Svar på tråden Bf Maj 2015