• Moolie

Bf Maj 2015

Kissemiss 25:e april 05.35 pojke 3350g 51cm

MorCaa 1:a maj 05.52 pojke 3675g 51cm (Samson)

Serah 4:e maj 21.19 pojke 3180g 50cm

Sabine 6:e maj 16:49 flicka 3740g 50cm (Laura)

Pco: 7:e maj 23.07 flicka 47cm 2990g

Oväsen 10:e maj 19.36 flicka 4460 g 54 cm

S1528 11:e maj 15.28 flicka 3790g 52cm

Marriew 13:e maj 14.06 pojke 4160g 54cm

Cherryay 14:e maj 06.30 flicka 4020g 53cm (Naemi)

Bebben84 14:e maj 02:07 flicka 3170 g 48 cm

Nea12 15:e maj 15.22 flicka 3480g 48cm

Pusselbiten86 17 :e maj 19:15 flicka 2820 g

Zorro 18:e maj 06:36 flicka 4060 g 54 cm

Saajood, 20:e maj 00:59, pojke, 50 cm 3930 g

litetmoln. 20 maj (BF +13), flicka, 51 cm 3400 g

Blicka, 21 maj 12.39, flicka, 51 cm 3266 g

Lovehate, 23 maj 23.15, flicka, 47cm 3218 g

Moolie, 25 maj, BF +18, flicka, 4200g 55cm

MammaMia91, 26 maj (BF +10) 06.54, flicka, 50cm 3540 g (Sofie)

Akma82, 29 maj 00.51, pojke 48 cm 2790g

• Moolie
    Blicka skrev 2015-06-02 07:19:39 följande:

Vad roligt med vikten! Då ska du ju inte behöva ersättning. Att de äter tätt hör lite till, iaf minns jag det från mina andra två.

I natt har jag fått sova ett pass på tre timmar o ett på två timmar, däremellan ammat varje timme. Ska strax iväg till amningsmottagningen för lite råd. Amningen känns så mkt bättre än för en vecka sedan men får förhoppningsvis lite finjusteringar o råd.

Inatt har det faktiskt gått bra... Jag gör det förbjudna nu... Liggammar och somnar... Jag är otroligt lättväckt och mina tuttar är tillräckligt hängiga för att de ska nå ned till henne...
    marriew skrev 2015-06-02 18:03:47 följande:

Hur mår ni alla "där nere" efter förlossningen?

Jag har fortfarande ont i stygnen efter 3 veckor, har inte kunnat ta mig ut än :( När jag tittade med spegel så är det fullt med svarta trådar inne i hela hålet :(

Jag har ingen barnvagn hemma ännu... Men jag traskar omkring här hemma relativt obehindrat... Värst är nog eftervärkarna... Känns som mensvärk x30! Stod och grät innan...
  • Moolie
    marriew skrev 2015-06-02 19:17:32 följande:

Moolie: Usch va hemskt, jag hade vara eftervärkar de två första dagarna. Men det är ju bra med eftervärkar, då drar ju allting ihop sig:)

Sabine: Va skönt för dig att du mår bra. Måste vara helt underbart!:)

Jag klarar max en vecka till såhär tror jag, måste få göra någonting. Inte bara ligga inne och amma :p

Grejen är att jag inte känt NÅGOT innan... Inte på BB eller något... Och nu kommer det med full kraft! Var inte riktigt beredd bara! :O
  • Moolie
    Miras mamma skrev 2015-06-03 14:32:33 följande:

Är det bara jag kvar som inte fått bebis än? ????

Hur länge har du gått över?? ;) Jag gick över 18 dagar... Så jag är den som väntat längst i tråden efter BF. Usch! :O
  • Moolie
    Kissemiss skrev 2015-06-06 08:45:09 följande:

Har tänkt köpa en bärsele, någon som vet vilken som är bäst för bebi? Ergobaby 360 eller babybjörn one? Det känns lite som alla väljer sida, lite som med apple och android Kan verkligen lnte bestämma mig! Har en ärvd riktigt gammal "klassisk" babybjörn hemma men min bebis gillar verkligen inte den...

BB har ju varit en big no-no pga att där inte är någon ergonomi för barnet och grodpositionen har varit en het debatt. :) Så om BB one har grodposition så är det hugget som stucket!
  • Moolie
    Kissemiss skrev 2015-06-08 10:30:33 följande:

Hur går det för alla mammor å bebisar? Får ni sova något? Jag har "tur" som får sova mellan 23-05 då vår bebis får ersättning och min pojkvän tar nattpasset Baby sover riktigt bra på nätterna nu, somnar runt 23 och vaknar första gången vid 01 och sedan vid 06 för mat. På dagarna matar jag dock varannan timme 120ml.. Han verkar ha klarat sig från större magbesvär, förutom direkt efter han ätit. Ser ut som han får lite kramp i ungefär 30 min från avslutad måltid men efter det är han världens lyckligaste!

Han har sedan 6-veckors ålder börjat le åt allt och alla! Speciellt nya människor som gör roliga miner. Man smälter ju!!! Hihi

Varje dag tränar han nacken och jag upplever nu att han håller emot huvudet så det inte dunkar ner, om ni förstår hur jag menar !

Jag är nu sedan ca tre veckor tillbaks helt återställd! Kanske att jag fortfarande går lite konstigt och att det skaver lite vid sex.. Men annars känns allt som vanligt :D

Berätta nu lite om hur det går för er! Jag är nyfiken

Nu är min lilla skrutt bara två veckor gammal... Men allt går bra här. Helammar och maken har börjat jobba idag. Vi har varit hemma i 10 dagar. Så allt känns väldigt nytt och främmande ännu... Har bara precis börjat förstå att hon är vår. Innan tänkte jag att någon borde komma och hämta sin bebis... Att jag inte har tid med detta, jag ska ju själv föda snart!!

Vi har det lite knöligt med kvällarna då hon verkar ha ont i magen... Omoget tarmsystem är det jag får upp när jag googlar. Så det löser väl sig.

Jag har fortfarande en del avslag. Så sex är sjukt avlägset även om jag ÄNTLIGEN börjar bli lite sugen. Länge sedan nu...
  • Moolie
    malle88 skrev 2015-06-08 17:42:27 följande:

Hej, har inte varit aktiv alls i tråden men tänkte jag kanske kunde hoppa in och fråga ändå :) vår dotter är drygt fyra veckor, tyvärr körde hennes födelse ihop sig rejält med en stor händelse på makens jobb och som krävt en del av honom (han är chef).

Lillan är verkligen snäll och allt går bra men känner mig såå besviken på hur det blev. När maken kommer hem fpr jag trycka ner henne i hans knä för att få iallafall duscha ifred (helst tycker han jag kan ta med henne). Visst han tycker om henne och leker lite med henne då men tar inga egna initiativ att ta henne. Trodde ju liksom att han skulle kasta sig över henne och så. Hur är era män? Är min extremt tafatt?

Min man är inte så delaktig heller. Men jag tycker inte det är ett så stort problem mu när hon mest sover och ammar. Han har bytt totalt 3 bajsblöjor... Men jag tänker att han gör annat. Jag är ganska revirmarkerande nu i början... Antar att det är naturens gång lixom...
  • Moolie
    Titt ut skrev 2015-06-09 09:46:04 följande:

Min lilla kille är 3 veckor nu och allt rullar på bra. Första 2 veckorna sov han 6-8 timmar i sträck på natten men nu den här veckan vaknar han 1-2 gånger per natt för att amma. Något som jag kan dela med mig av till er som har bebisar med onda magar eller bebisar som verkar missnöjda efter amning/matning. Rapa dem ordentligt och håll dem upprätta länge efter mat för då trycks inte de onda luftpubblorna ner i tarmsystemet. Ibland brukar min son ligga i sängen och vifta med armarna och det ser ut som att han kämpar med något och när jag då tar upp honom kommer det alltid en rap, sen kan jag lägga ner honom igen och han somnar lugnt. Jag hade väldigt problem med detta med mitt första barn. Hon hade magproblem. Men att rapa dem ordentligt innan de läggs ned är för oss ett måste.

Jag lyckades rapa henne först igår. Innan har svärmor lyckats EN gång... Men det var en väldigt nöjd bebis sen...
  • Moolie
    malle88 skrev 2015-06-09 10:33:05 följande:

Vad bra att jag inte är ensam om det. Har också tänkt så men fått för mig.att alla andras män byter blöjor och är uppe på nätterna och så. Han rätar väl ut sig men det är lite tråkigt. Nu har jag iallafall pumpat mjölk som han kan ge henne vb :)

Då kan andras män göra det om de vill! :P Jag låter alltid bli att jämföra vårt förhållande med andras. Det blir så himla fel då. :) Jag säger ifrån när jag inte gillar något eller om jag vill ändra något. Vill jag att han ska byta blöja så säger jag till. ;)
  • Moolie
    Titt ut skrev 2015-06-09 20:32:17 följande:

Ja det är inte lätt att få dem att rapa och vad som fungerar för just sitt barn. Jag har ju övat en del då det här är tredje barnet. Jag ger mig först efter 5 minuters klappandes och strykandes över ryggen. Sen lägger jag ned honom och märker jag sen efter en stund att han blir missnöjd och gapar och vrider på sig då tar jag upp och klappar på ryggen igen och då kommer rapen tillslut upp. Jag har märkt att det är lättare att rapa mitt i amningen också. Min mjölk rinner till väldigt fort och bokstavligt sprutar ur mina bröst så min son hinner knappt med att svälja stackarn. Så en liten paus med rapning efter de första 5 min gör att raparna lätt kommet upp, sen får han fortsätta äta när mjölken rinner lugnare. Sen rapar jag honom igen efter det. Det kommer ca.1-2 rapar åt gången. Att de är raka i ryggen underlättar mycket har jag märkt. Somnar han vid amningen är det nästan omöjligt med rap, då vill rapen upp senare.

Tack för tipset!! Jag har märkt att hon får stanna upp och hosta sen fortsätta... Antar att jag har ett rejält flöde jag också...! :P
Svar på tråden Bf Maj 2015