Bf Maj 2015
Tråkigt att fler har haft/har besvär men skönt att ni ser vändningen. Får besök av BVC i em o hon ska se lite hur det syns. Annars ska jag ha amningsnapp i åtanke! Har ju mjölk så brösten sprängs känns det som så vill ju amma.
Tråkigt att fler har haft/har besvär men skönt att ni ser vändningen. Får besök av BVC i em o hon ska se lite hur det syns. Annars ska jag ha amningsnapp i åtanke! Har ju mjölk så brösten sprängs känns det som så vill ju amma.
Har också såriga bröstvårtor. Men det börjar bli bättre. Det gäller att bebisen får rätt tag så läker det snabbt! Smörja med bröstmjölk och att lufta bröstvårtorna mellan amningarna är också väldigt effektivt. Hade ont i en vecka ungefär med dottern. Jobbigt att bita sig igenom den första tiden, men det blir ju bättre!
Får prova amningsnapp om det inte rättar till sig. Känner att hon igår tog lite bättre grepp o såren har snart läkt. Får fortsätta öva på stort tag.
Fy idag kom mensen, buhu!
Nu är prinsessan ute! 4,2 kg och 55 cm lång! Född på BF+18 dagar. :)
1 och ett halvt dygn efter att vattnet gått och nu även idag slemproppen Så börjar värkarna bli värre.
Vart inne på Ctg kontroll och de såg bra ut. De trodde att ja kommer komma igång idag men fick en tid för igångsättning imorgon på morgonen om de skulle avstanna. Nu är det nära :)
Och där gick vattnet =)Äntligen händer det nått. För ca 15 min sedan gick vattnet. Håller på att packa och fixa barnvakt för att sedan åk in till förlossningen för en koll =)
Min lillprins som ör 15 dagar idag vägrar släppa mammas famn. Kan lägga ner honom korta stunder innan han vaknar och börjar gnälla och ska vara hos mig igen. Pappas famn går bra men bara en stund. Att åka bil fungerar jättebra, då sover han som en stock. Men det börjar bli lite jobbigt att han är så mammig hela tiden. Det är såklart supermysigt, men jag får knappt en lugn stund på toaletten och har aldrig fått avsluta en måltid. Det är mitt första barn så jag undrar om det brukar vara såhär? Brukar det lugna ner sig?
Det blev en väldigt intensiv förlossning. När jag var öppen 3 cm började jag med lustgas på 30%. Då var klockan ca 3 på natten Det gick bra ett tag, Bad att få bedövning efter en stund. De började gör iordning för den men då var det försent typ. Har inte så mycket minnen av det utan var rätt borta och hade väldigt ont. De glömde skruva upp lustgasen och mot slutet var det jobbigt för lillan. Så jag körde typ hela förlossningen på 30% lustgas och utan bedövning. 07.18 kom så vår Cornelia till världen. Jag sprack minimalt men hade ändå väldigt ont var inte kontaktbar förrens vid halv 9 tiden. Nu ligger vi på patienthotellet och vilar oss. Amningen har gått över all förväntan och lillan sover rätt mycket. Börjar känna mig hyfsat pigg ändå =)
Jag har en babybjörn som jag ska börja använda :(
Det känns nästan jobbigt, som att jag får dåligt samvete. Jag tycker ju det är det bästa som finns att ha honom nära mig men kanske inte varenda minut.