• Blicka

Bf Maj 2015

Kissemiss skrev 2015-01-21 20:52:07 följande:

Hjärtat slår! Vi måste dock vänta kvar på jourläkare som ska ta fler tester, kolla om det är för mycket vatten osv.. Kan ta timmar! Är lite lugnare nu:) Så skönt att barnmorskan sa att vi hade tagit ett ansvarsfullt beslut att åka in:)

Åh vad skönt att hjärtat slår! Lycka till med resten av testerna.
  • Blicka
    Cherryay skrev 2015-01-21 18:53:03 följande:
    Jodå det är ok, måste varit bara en bit av slemproppen som lossnade igår eftersom det kom ännu en bit (dock något mindre) inatt också. Känner inget annorlunda och bebis lever loppan i magen så kan inte tänka mig att något skulle vara fel :)
    Härligt att höra
  • Blicka

Åter från weekend med vänner. Härligt att få rå sig själv!

Ang sparkar så har jag börjat känna kraftigare sådana sista veckan. Är nu i v 23.

Ang inköp - mysigt att handla kläder. Jag väntar lite till. Vagn måste vi dock bestämma snart likaså babyskydd.

• Blicka
    Kissemiss skrev 2015-01-25 21:38:43 följande:
    Om man köper vagn direkt i affären så är det ingen leveranstid va?
    Beror nog på vagn o affär. Bättre att lägga in en beställning o sen kan man hämta när det närmar sig
  • Blicka

Ang kläder o maj månad - min första är född i mitten av maj. Hade långärmat som första plagg, sen kortärmat för det var riktigt varmt i maj det året. Tror det är bra med en blandning av båda.

Har också kvar sedan mina var små så blir att leta reda på, men ngt nytt ska det också bli. Har bara inte bestämt mig om jag ska våga chansa på att köpa typiskt tjejigt eller mer neutralt...

• Blicka
    Sabine skrev 2015-01-27 12:59:42 följande:

Måste också köpa bebis kläder då jag lånade av kompisar till min son. Men nu ska mina kompisar ha samtidigt som mig :) så det blir nog en tripp till Gekås inom en snar framtid och shoppa lite kläder Och en kompis pappa ska ta lite andrahandsorterings kläder på hans jobb. Då dom syr upp till Polarna och pyret ;)

Ska även iväg på fredag och köpa tyg så jag kan sy mig ett babynest :)

Låter kul att sy babynest. Önskar jag hade tiden... Tycker barnen tar mesta fritiden o när de väl sover så är jag helt slut. Försöker virka en uggla o har som ambition att göra en vagnsmobil eller nåt.
  • Blicka

Ni med sammandragningar - kolla uvi! Sammandragningar har varit symtom på det för mig vid tidigare graviditeter.

• Blicka
    Sabine skrev 2015-01-28 09:01:17 följande:
    Alltså jag lär väl sitta en natt och göra det. Då jag egentligen inte heller har tiden :P jag är impad att du kan virka önskar jag också kunde virka och sticka. Men min grej är att sy på maskinen även om jag syr fel hela tiden Haha ;)
    Är inte jätteduktig men en uggla borde jag gå ihop. Hade bra stöd i mamma över jul...
  • Blicka
    Kissemiss skrev 2015-01-28 19:41:05 följande:
    Lämnade urinprov igår så vi får se. Borde det inte svida när man kissar?
    Sved aldrig under mina graviditeter utan blev sammandragningar o trötthet. I vanliga fall då jag har haft det har det svidit rejält o inte gått att mista. Så för mig visar det sig annorlunda under graviditet.
  • Blicka
    Bebben84 skrev 2015-01-28 20:35:16 följande:
    Har kollat det men hade inget. Ska gå träffa läkare nästa fredag och kolla tappen.
    Skönt att det inte var uvi, hoppas allt är bra med tappen också.
Svar på tråden Bf Maj 2015