• Blicka

Bf Maj 2015

akma82 skrev 2015-03-01 11:50:16 följande:

Hoppar in här jag med, hoppas de är ok :) Är nyss fyllda 33 bor i göteborg och väntar första barnet 23 maj :)

Hoppas de här sista veckorna ska gå fort för tycker inte de varit någon dans på rosor att vara gravid.

Då jag har högt blodtryck som jag medicineras för har jag sprungit på blodtryckskontroller varannan vecka sen inskrivning typ, vilka resultera i att de även upptäckte höga sockervärden i v 16 typ så då fick jag dras med graviditetsdiabetes som än så länge håller sig bra genom kostbehandling.

Till och från har jag kännt mig jätte bitter över detta. Varje gång man unnat sig nått lite extra så kommer de dåliga samvetet. Men 12 veckor kvar sen är det jag som har turkisk peppar som väntar i förlossningsväskan ;)

Men de har ju resulterat i bra och regelbundna matvanor, men åt bra innan oxå. Men de nya vanorna resulterar i att jag har tappat vikt sen inskrivning medans magen växer. Fanns några extra semesterkilon vid inskrivning o ta av ;)

Inte blivit någon gigantisk mage än så länge så diabetesen hat inte resulterat i någon jätte bebis än iaf.

De positiva med alla dessa bivrerkningar är att vi ska gå på 4 extra ultraljud, de första imorgon :) mysigt o se hur han eller hon har det där inne :)

Välkommen in! Väntar tredje barnet med BF 27/5. Blir ett planerat snitt ngn vecka innan.
  • Blicka
    Anonym (mullig) skrev 2015-03-02 02:55:53 följande:

Nu är det dags för mig att gå på barnvangsjakt!

Vad har ni köpt för några? Något ni rekommenderar?

Tipsa gärna på bra butiker (stockholm) dit jag kan gå och kika. jag är inte är så kunnig inom detta :o

Ska du ha singel/dubbelvagn? Vi har tidigare hade emmaljunga. Skulle jag köpa singelvagn idag skulle det nog bli en brio med svängbara hjul fram. Nu är det syskonvagn som gäller o det blir troligen en bugaboo donkey.
  • Blicka

Gick föägrupp med första barnet o har kontakt med två familjer ännu sex år senare. Andra barnet blev det grupp på BVC, träffar en av dem fortfarande. Tredje barnet - kommer inte gå grupp innan utan tänker att det löser sig. Kommer nog inte rulla tummarna!

• Blicka

V 29 (28+1) idag, känns som om nedräkning snart kan börja! Mår jättebra just nu så njuter av det

• Blicka
    Fröken1987 skrev 2015-03-06 06:37:49 följande:

Vecka 27+6 här:) Mår bra kroppsligt, mentalt tycker jag det är lite jobbigt att kroppen växer!

Ang skötväska. Läste att många använder cykelväska från stadium. Så jag köpte en där! 100 spänn känns överkomligt:P

Jag har också en från stadium - funkar fint!
  • Blicka
    LallaNea skrev 2015-03-08 08:03:52 följande:

Vecka 30 (29+ 0) idag och jag mår fortfarande bra.

Ont i ryggen dom vanligt, dåliga blodvärden i allmänhet så knaprar piller sedan några veckor tillbaka... jag är så himla trött! Hoppas det beror på låga järnet o att det snart är bättre.

Kan inte fatta att det bara är 10 veckor kvar nu!! Tiden går så snabbt! Ska kolla på bilstol idag, någon som har tips o idéer? Vad är rimligt pris?

Vi har haft acta graco o varit nöjda. Tung att bära men så kort period den används.

Njuter av vårsol i Stockholm idag, sambon åker Vasaloppet.
  • Blicka

Inget namn klart men fick tid för planerat snitt till 21/5. Spännande

• Blicka
    Sajood skrev 2015-03-10 16:47:01 följande:

Ojoj. Vecka 33 nu och jag börjar bli lite otålig. ;) Funderar mycket på namn och på syskonvagn! (Fler som har typ 1,5 år mellan barnen och kan ge tips?) Garderob och säng är i alla fall klart! Börjar faktiskt känna mig ganska redo och tycker att det börjar bli dags nu. Har inga direkta allvarliga krämpor, men jag känner mig trött och tung och otymplig. Väldigt jobbigt att klä på och släpa runt på vår 17-månaders.

Kämpa på allihopa! Det är inte så långt kvar nu!

Kommer ha 22 månader mellan mina. Tycker ingen syskonvagn motsvarar mina önskemål men tror det blir en bugaboo donkey. Den som verkar mest motsvara mina krav.
  • Blicka
    Sajood skrev 2015-03-11 10:00:20 följande:
    Jag tycker att det är svårt, för det känns inte som att någon vagn lever upp till mina förväntningar fullt ut. Donkeyn verkar absolut vara en bra vagn som jag också sett att många rekommenderar. Den har helt klart många fördelar, men jag vill helst ha en vagn på längden istället för på bredden... Just nu känns det som att det då är Phil & Teds (fler modeller) eller Baby Jogger City Select som gäller. Där gillar jag P&T aningens bättre som vagn, men BJ har bättre konfigurationsmöjligheter. På P&T är det exempelvis omöjligt(?) att få båda barnen vända mot sig... Jaja. Det är en djungel tycker jag.
    Jag tyckte city selecten blev för svår att häva eftersom den är så lång. PoT - var lite intresserad av "promenade" men kände vid prov att framhjulen blir för små i snö o att donkeyn då bättre passar mina krav. Tycker dock att alla sittdelar känns framförallt så korta att min på 22 månader då bebis kommer inte har så mkt att växa i. Trist verkligen... Jag vill dessutom kunna ha bebis mot mig när det byts till sittdel o det begränsar rejält valen.
Svar på tråden Bf Maj 2015