• Oväsen

Bf Maj 2015

Jag har börjat samlat på mig massa vatten. När jag går utan strumpor känns det som att vatten skvalpar runt i fötterna på mig. Jag har också, under senaste veckan, fått besvär med att mina händer domnar bort när jag har handlederna lite böjda. Är framför allt på nätterna jag har besvär av detta då jag vaknar 3-4 ggr/natt av att händerna värker så fruktansvärt mycket. Känns som att det inte är så lång tid kvar så jag vet inte om jag ska göra nåt åt det eller inte.

• Oväsen

Det är bara några dagar kvar tills vår månad maj är här och det kommer börja titta fram bebisar, några har ju redan tjuvstartat Flört Det är spännande att läsa om er som har känningar men det känns lite långt kvar för min egen del. Har bf 20 maj så det är ju ett tag kvar.

Var till bm idag och fick veta att min bebis har fixerat sig. Blev väldigt glad över detta då det bara gått några dagar sedan vändningen gjordes på förlossningen från säte till huvudet nedåt och jag har varit lite orolig över att hon skulle få för sig att vända sig tillbaka. Trodde inte heller att hon skulle fixera sig eftersom detta är mitt tredje barn.

• Oväsen
    Kissemiss skrev 2015-04-28 10:32:30 följande:
    Så värd all smärta
    Så himla mysigt att gosa med bebis! Underbart! Glad
  • Oväsen

Välkomna ni från apriltråden! Tråkigt att ni är på övertid men ni får istället äran att föda barn i den fantastiska månaden maj

Med 18 dagar kvar till bf känns en förlossning långt bort. Dock har bebisen fixerat sig (3:e barnet, trodde inte hon skulle fixera sig förrän vid förlossningen) och magen har sjunkit, men jag vågar inte tro på någonting för att inte bli besviken. Skulle emellertid vara väldigt trevligt om hon bestämde sig för att komma en vecka eller två innan bf

• Oväsen
    Isabella93 skrev 2015-05-05 15:41:29 följande:

Hur lång tid efter att eran slempropp gått började förlossningen? :)

Min förra förlossning började med att slemproppen släppte på morgonen en onsdag. På em den dagen började jag få värkar men dom var svaga. Dom riktiga värkarna satte igång vid 5-tiden på torsdag morgon och dottern föddes på kvällen samma dag.
  • Oväsen
    Sabine skrev 2015-05-06 20:45:28 följande:

BF+5 valde vår lilla flicka att titta ut. 16.49, 3740 gram och 50 cm lång <3

Grattis till dottern!
  • Oväsen

Tänk så olika det kan vara det där med besök. Själv har jag inte haft några problem alls med tidiga besök på bb, bara tyckt det är kul att folk har kommit för att hälsa på. Denna gång vet jag att det inte blir besök på bb då endast föräldrar och syskon är välkomna. I och med min graviditetsdiabetes måste vi också stanna minst ett dygn. Men det viktiga är att man gör det som känns bäst för en själv och det är bara för andra att acceptera. Det är väl också lättast att låta partnern ta upp det med sin sida av släkten och så kan man själv ta upp det med sin egna sida av släkten.

Svar på tråden Bf Maj 2015