• Oväsen

Bf Maj 2015

Jozsan skrev 2015-05-07 18:29:48 följande:

Bf +7 kom lillsessan, 3150g och 49cm lång
    Är imponerad att min kropp ville starta fl av sig själv denna gång, hade verkligen ställt in mig på att bli igångsatt i nästa vecka.

Det blev en majbebis och det är super, maj är en riktigt härlig månad

GRATTIS till alla som fått{#emotions_dlg.flower}
    och All pepp till er som väntar på att få träffa era småBaby

Grattis!
  • Oväsen

Gick in i v 39 idag och har 13 dagar kvar till bf. Var på tillväxtUL idag och bebis beräknas väga 4200 g ca vid fullgången tid, idag är viktuppskattningen 3700 g ca Om hon inte kommit innan bf har jag tid dagen efter för nytt tillväxtUL och ev igångsättning. Längtar så mycket efter att hon ska komma!

• Oväsen
    pco skrev 2015-05-08 12:19:39 följande:

Hej tjejer Igår 23.07 kom våran lilla flicka 2990g och 47cm lång. Hade fruktansvärt ont vid 6cm öppen så valde edan o sen vid 8cm fick jag lite till, de sista tog lite längre tid så de klippte lite på ena sidan o sen va hon ute tillslut. Började med igångsättningen på onsdag eftermiddag o på ett dygn öppnade jag mig 3-4cm o sen tog de hål på hinnorna vid ca 16-16-30 o sen va hon ute 23.07.

Grattis!
  • Oväsen
    Serah skrev 2015-05-08 19:00:55 följande:

Åh nu trillar bebisarna ut! :D grattis till er som fått!

Min lille klimp kämpar för fullt just nu. Han akutopererades igår på morgonen och det visade sig att cystan hade roterat runt sin egna stjälk och sen brustit. Så det var inte konstigt att han hade så ont!! :(

Nu ligger han under ständig uppsikt i en sal med mycket smärtlindring. Han har ännu inte vaknat upp pga all smärtlindring. Det känns tufft men läkarna är positiva. Så jag försöker suga åt mig av deras optimism barn det känns svårt.

Vad hemskt för er att er bebis inte mår bra Man vill ju bara att dom ska komma ut och allt är bra. Och vad jobbigt för bebis att ha ont! Jag hoppas verkligen att han mår bättre snart och du gör helt rätt i att lyssna på läkarnas optimism!
  • Oväsen

Igår kväll, i v 38+3, föddes min tredje dotter. Kom in på förlossningen vid 3 på natten och vid 7 var jag helt öppen men sen tog det stopp. Dottern ville inte sjunka ner och efter 12 tim med provande av olika ställningar, bedövningar och sugklocka så slutade det hela i snitt.

Precis som sina systrar är hon en ljuvlig varelse dom jag inte kan få nog av

• Oväsen

Grattis alla som fått sina bebisar! Och alla bu som väntar hoppas jag att väntan inte blir för olidlig för!

Idag är min tjej 8 dagar gammal, vikten har vänt uppåt och vi har blivit officiellt utskrivna från sjukhuset (min lilla har haft problem med lågt blodsocker de första dagarna i livet). Hittills har hon varit en väldigt nöjd tjej som sover och äter och inte gör så mycket väsen av sig.

Jag känner mig nästan som vanligt efter snittet som avslutade förlossningen. Idag var jag och plockade bort stygnen och jag läker väldigt bra, har inte ont alls. Väldigt stor skillnad från min första förlossning som också slutade i akutsnitt men som jag upplevde mycket mer smärtsam.

• Oväsen
    Blicka skrev 2015-05-18 15:04:46 följande:

Förberedelserna för snittet nu klart. Tiden satt på torsdag o alla instruktioner lämnade. Förlossningsläkaren som tittade på gamla ärret såg även min navel o konstaterade navelbråck smile4.gif så trolig op för det framöver. Nu har barnvagnen hämtats, spjälsängen ska fixas liksom bb-väska o babyskydd för bilen.

Tråkigt med navelbråck men spännande värre med snittet! Snart får du gosa bebis!
  • Oväsen

MorCaa 1:a maj 05.52 pojke 3675g 51cm (Samson)

Oväsen 10:e maj 19.36 flicka 4460 g 54 cm

S1528 11:e maj 15.28 flicka 3790g 52cm

• Oväsen
    Sajood skrev 2015-05-18 15:06:05 följande:

BF+14 idag. Har startat igångsättning på förlossningen nu under förmiddagen och hoppas på att det ska komma igång snart.

Lycka till!
  • Oväsen

Jag har en Sino och precis som Tricot Slen är det en trikåsjal men Sinon är tunnare och ska väl vara lite svalare om sommaren. Jag har bara haft Sino och gillar den mycket.

• Oväsen

Blicka, det är hemskt när ens barn mår dåligt!

Angående att få dagarna att gå så tar vi verkligen dagen som den kommer. Hela helgen var det fotbollscup för äldsta dottern så vi spenderade 3 dagar på en idrottsplats. Men vi har många dagar då vi bara är hemma och tar det lugnt. Mina två äldsta är så stora (8 och snart 10 år) så de roar sig själva medan jag och bebis mest tar det lugnt. Jag har fått en lättsam bebis som inte gör mycket väsen av sig men hon har ofta svårt för att sova om dagarna när vi bara är hemma. Då är det babygymmet, babysitter, min famn eller nån av de äldre storasystrarna som roar henne. Är vi ute och rör på oss så sover hon riktigt bra i vagnen eller bärsjalen. Om natten har hon börjat sova långa pass. Vi lägger henne kl 21 och hon sover oftast till 4 då hon matas och därefter sover hon till 8-9, ibland äter hon igen vid 7.

• Oväsen

Inga problem med dropparna. Jag ger dom på en liten sked och hon gapar så fint när skeden nuddar läpparna. Sen är det inte det godaste hon vet, rynkar lite på näsan, men hon spottar inte ut det.

• Oväsen

Min tjej, som blir 2 månader imorgon, sover för natten vid 21-tiden. Vi lägger henne i hennes säng och hon somnar och sover till 5-tiden då hon äter. Sen somnar hon om igen och sover till 9-tiden. Under dagen finns det inte riktigt några rutiner alls gällande att äta och sova. Vissa dagar kan hos sova i princip hela dagen och andra dagar är hon vaken i princip hela dagen. Hon sover bäst om vi är iväg på nåt. Gällande maten äter hon väldigt mycket just nu så hon är väl i nån tillväxtfas. Hon äter enbart ersättning.

• Oväsen
    Isabella93 skrev 2015-07-13 06:31:46 följande:

Hej tjejer!

Jag måste få veta vad ni tycker..

min sambo bestämde med sin bror i lördags att de skulle åka iväg o festa. Han frågade mig lite hastigt om han fick och jag som känner mig elak av att säga nej sa bara "det får du avgöra"

Någon timme senare säger han "jag åker iväg sen då isa" framför hans bror, syster och pappa men jag svarade inte, då sa han mitt namn och då svara jag endast ja utan att titta på honom. Då märkte han att jag va lite sur.

På väg hem sen så frågade han igen om det va okej

att han åkte, eller om han fick. Då sa jag att jag inte ville men jag känner mig elak av att säga nej. Han fråga då varför jag inte ville..Joo för att få hjälp med våran dotter såklart..speciellt nu då hon är väldigt gnällig och inte riktigt vet vad hon vill verkar det som. Han blev då butter och stannade motvilligt hemma.

Jag är jämt med henne, jag älskar henne självklart över allt annat...men ibland blir det lite väl mycket, då är det skönt med lite avlastning. Sambon va inte ens hemma de 10 dagarna efter förlossningen och nu vill han redan iväg och festa o va med kompisar och låta mig sköta o fixa allt själv!?

Är det jag som tänker fel o är självisk, borde han få åka iväg o va med sina kompisar o festa?

Jag kände mig lite elak i lördags när han stannade hemma o även blev sur..han somnade dock i soffan vid kl 9..

Hur tänker ni och hur skulle ni gjort? Va brutalt ärliga, säg att jag är en bitch om ni tycker det ;)

Jag har nog svårt att förstå att man vill festa när man nyss fått barn istället för att vara hemma och ta hand om varandra. Jag hade blivit sur om min man ville ut och festa så jag förstår dig.
Svar på tråden Bf Maj 2015