• pco

Bf Maj 2015

Sabine skrev 2015-01-30 18:54:24 följande:

Idag var jag hos min bm för kontroll. Gått upp 3 kg sen inskrivningen måste vara all glass jag äter hela tiden ;) blodtryck bra och sockervärde också bra. Järnvärdet lite lågt så ska börja med järntabletter.

sf-måttet låg på 25 cm mitt på normalkurvan och hjärtljden på bebisen var 132 slag/min. Nu ska jag dit om en månad för kontroll igen :)

Härligt att höra. Men du, vad är sf mått för nåt ? :)
  • pco

Ja jag tänkte nästan att det va måttet på magen men visste inte riktigt vad det hette. Men då vet jag :) ska dit på måndag och mäta magen o allt där till.

• pco

Va hos bm idag o mätte magen, 25cm och bebis hjärtljud va uppe på 160 då det va mkt aktivitet där inne.

Kollade även blodgruppen men vet ej vad jag hade. Hade gått upp 3,4kg.

Är i v 25+5 hur har det vart för er andra?

• pco

Nu har vi beställt barnvagnen. Det blev en Emmaljunga edge duoS black&white :) Åh längtar tills den kommer! ????

Har ni andra beställt?

• pco
    Sabine skrev 2015-02-04 15:52:01 följande:
    Åhh ni kommer säkert bli nöjda. Är själv en emmaljunga älskare. Vi köpte oss en emmaljunga doublev viking nu. Min son kommer vara 18 månader nu när nya bebisen kommer. Ska bara sy ett myggnät till vagnen så är den nog färdig:)
    Ååhh vi kollade oxå på den men föll för edgen i slutändan och den går inte jätte bra i bagaget samt att det får plats mer för vi har ganska stort där bak. Jag blev lite orolig när jag såg andra skrivs om hur otymplig o stor den var. Visst liggdelen är lite stor men det är inget som beskymmrar oss :)

Åh hoppas att ni blir nöjda med eran oxå :) har ni fått hem den?
  • pco
    Bebben84 skrev 2015-02-04 17:44:44 följande:
    Vi har beställt och fått hem den :). Bäste en joolz Earth edition duo och tillhörande babyskydd som vi kan klicka på vid behov.

Fick även en grym present här om dagen! En bedside crib från Troll. Sååå smidig! Så slipper vi ha spjälsängen i vårt rum.
    Åh det är bra att kunna klicka på den så ibland. Min kompis har nåt babyskydd som passar till Emmaljunga vagnen som vi ska få så vi ska oxå ha så vid behov o bara klicka på chassit.

Men det andra du skrev om det med säng, vad va det för nåt?
  • pco
    Cherryay skrev 2015-02-04 16:23:34 följande:
    Vi har beställt en teutonia mistral s v3, duovagn med handbroms, separat liggdel o sittdel. Valde också att beställa adapter till babyskydd så vi kan ha det på chassit vid kortare ärenden :) har fått hem chassit och sittdelen redan, väntar dock på allt annat till vagnen :)
    Härligt, kanon o bara kunna klicka på den :) vi kommer oxå ha så då min kompis har ett babyskydd som vi ska få som passar till Emmaljunga vagnar oxå :) så det är perfekt att ha ibland vid behov :)
  • pco

Jag träffade min bm v 10, 15,20 och 25 och ska dit sen v 29 oxå så får vi se sen. Verkar som att det är väldigt olika med det där.

Var hos sg igår o hon sa att jag var väldigt stel i ryggen o så fick jag ett träningsprogram så jag ska orka hela vägen. Nu har jag inte gått upp så mkt o magen är inte så jätte stor men känner ändå av i fogarna samt hela ryggen. Ska tillbaka till läkaren nästa v för att se om jag blir fortsatt sjukskriven. Hur gör/mår ni andra? Har ni skickat in ang. Havandeskap elr som det nu heter (graviditetspenning) ? Jag har fått mitt godkänt så det känns bra.

Tänkte fråga en annan sak.

Har ni blivit erbjuden de här förberedande kurserna ang amning o allt? Vickar inte ens blivit tillfrågade. Elr när brukar man bli det?

• pco
    Kissemiss skrev 2015-02-10 11:38:22 följande:

Hur ska ni göra med föräldraledigheten? Måste söka snart känner jag! Jag ska få 420 dagar och min fästman får då 60 obligatoriska kvar.

Man måste ta 5 dagar per vecka efter barnet fyllt ett va? Vill ju va hemma så länge som möjligt..

Jag kommer oxå ta min mans dagar förut 60 som han måste ta själv. Nej du måste inte ta ut 5 dagar efter 1år, det bestämmer du själv. Bars du tar ut allt innan barnet blir 8år annars går de förlorat tyvärr.

Hur länge ska du va hemma? Själv planerar jag ungefär 1år och 3mån.
Svar på tråden Bf Maj 2015