• pco

Bf Maj 2015

Bebben84 skrev 2015-02-20 09:44:47 följande:
    Jag har räknat ut att jag får ca 16000kr i månaden som mammaledig. Helt ok antar jag. Men klart man inte kan leva på som man annars brukar och spara på samma sätt. Men tycker ändå att det är så lyxigt att vi har denna möjlighet i Sverige :)
    Oj 16.000 det är ju jätte bra. Är det 7 dagar/veckan då? Herregud vilken årsinkomst du måste ha :)

Jag får ca 10.000 efter skatt om jag tar ut 7 dagar veckan men måste ta ut 5dagar så det räcker längre o då blir det tufft , ca 7000kr efter skatt. Det är verkligen inget man är van vid :/
  • pco
    Fröken1987 skrev 2015-02-23 12:54:42 följande:

Igår höll jag på att greja med både det ena och andra ( i dålig ställning). Kändes bra! På kvällen kunde jag inte röra mig, min sambo fick flytta mig från soffan till sängen! Känns som ischiasnerven typ. Ni som haft ont, kommet det bara gå utför nu eller kommer det gå tillbaka??!! Idag är jag på jobbet, kan röra mig men fortfarande ont. Dock inte så jag gråter!

För ca 2v så grejade jag jätte mkt oxå under dagen och hade precis som du på kvällen med ischias, jag kunde inte röra mig men dagen efter var det bra igen :)

Får alltid så när jag gjort massa under dagen men annars är det bra och går alltid över :)
  • pco

Såg att ni diskuterade detta med sjukpenning osv. Jag är sjukskriven från Mvc läkaren och får sjukpenning då.. Från 15 mars är jag beviljad graviditetspenning vilket är ett beslut från försäkringskassan så det är helt olika saker.

Hur är det med er andra? Sjukskriven? Beviljad graviditetspenning?

• pco

Nu har vi varit i Ullared och blev 9000kr fattigare och nästan allt blev till lilltjejen som kommer. Nu har vi lite mer kläder kvar, spjälsäng och skötbord så har vi allt :)

Hur går det för er? Börjar ni bli klara med inhandlingen?

29+1 här idag.

• pco
    Bebben84 skrev 2015-02-26 18:41:46 följande:
    Härligt att få shoppa loss :)

Vi är klara med allt :). Köper bara kläder om vi hittar något gulligt nu för egentligen behöver vi inget :)
    Åh va skönt :)

Vi har väl lite kvar att köpa men nu börjar det kännas komplett iaf :) är det första elr andra för er?
  • pco
    Sabine skrev 2015-02-28 20:16:55 följande:

Då var Gekås gjort och 4500 kr fattigare men mycket nöjd med Bebis inköpen :)

Härligt att vara en bra bit påväg ang. förberedelserna :) vi har oxå storshoppat där :)
  • pco

Tänkte oxå säga att jag är påväg in till förlossningen för en kontroll då jag inte känt några sparkar eller något på ett dygn! Är skit orolig!

Någon annan som vart där i v 30 med detta?

• pco
    Bebben84 skrev 2015-03-01 13:17:11 följande:
    Oj! Bebis ligger nog säkert och sparkar inåt

Meddela sen hur det gick <3
    Vi är här o har gjort ett snabbt ultraljud o den lever iaf, dock sparkar den inte inåt så de vet inte varför jag inte känner något. De kopplade på ctg o såg att hjärtat slog bra o så, kände då kanske att den typ vände på sig elr så liiite, men fortfarande inga sparkar elr nåt sånt. Väntar nu på en läkare men för vad vet vi inte. Tack för omtanken <3<3
  • pco
    Bebben84 skrev 2015-03-01 14:22:58 följande:
    Skönt att höra!!
    Gjorde ytterligare ultraljud för o mäta hur stor den är o i vikt o så. Det var okej, den ligger inom det normala men den ligger ca 10% i undervikt. Kollade även blodflödet i navelsträngen o den såg bra. De sa att jag får söka igen om jag inte känner något.

De fick oxå beställa väckning av bebisen haha så de såg att den rörde sig. Kände senare en liten buff men dock det ända på över 1 dygn nu :/
  • pco
    kanien skrev 2015-03-02 08:40:34 följande:
    Vi har köpt en brio sing som vi är jätte nöjda med! svängbara framhjul var viktigt för mig och att vagnen inte är på tok för stor då jag själv bara är 1.58 kort.. Vi köpte våran begagnad och fick med både liggdel, sittdel och babyskydd som går att fästa på chassit smile1.gifphpVOoGzb15141.jpg
    Jätte fin vagn :) min syster hade den och hon var super nöjd.

Själv köpte vi Emmaljunga edgen :)
Svar på tråden Bf Maj 2015