• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Battlingbard
    Lollipoppan skrev 2014-09-18 08:02:14 följande:
    Grattis vad kul. Var gjorde ni försöket?

Hur mår hon?

Nu är jag så svullen om magen att det syns genom arbetskläderna, redan i v 8. Blir ju lite jobbigt när man inte vill berätta redan egentligen.

Tack!
    Vi går på Fertilitetscentrum på Akademiska.
    hon är supersvullen om magen, illamående till och från, ömma bröst och molvärk/stickningar i mage och ljumskar. Idag slutade hon med progesteronet så det ska bli spännande att se hur många symptom som berodde på det :D
  • wassan
    Bullen11 skrev 2014-09-18 10:46:26 följande:

Ni som har testat armbanden mot illamående, hur har de fungerat? Syns de inte?? Alltså jag menar om man har det på jobbet, då fattar väl alla eller?? :P

Mådde inte så illa i min förra grav, då kunde jag hålla det under kontroll genom att äta... men jag gick upp sååå himla mkt i vikt och tänkte försöka undvika det nu, så kanske är värt att testa armbanden :) Känner att illamående ökar lite nu...

vill tipsa om clearblues enhet mot illamånde, jag har varit inlagd alla gånger och fått medicin men som inte hjälpt men jag tyckte den var riktigt bra. 
    ha långärmat eller något på dig:)  seaband är helt okej
    www.apotea.se/clearblue-lindring-grav-illam%C3%A5e-1st
  • sophiejennifer

Var på VUL imorse och de tyckte att det såg ut som en normal graviditet. Dock blev jag rekommenderad abort ändå eftersom jag åt p-piller så länge (2 veckor efter ÄL) och även tagit ett dagen efter-piller. Det är konstigt att jag lyckats bli gravid ändå eftersom p-piller ska gå att missa en dag men tydligen så går det... 

Jag var iaf som jag trodde i V.8 (7+0) idag och vi fick helgen på oss att bestämma oss om vi vill fortsätta eller ej. Det känns väldigt dubbelt just nu, jag var helt säker på abort i början just pga att jag druckit alkohol, tagit p-piller mm innan jag plussade där i två veckor. Men det senaste har det känts bättre men efter dagens samtal med läkaren känns det inte lika bra. De säger ju att det kan bli bra och att det kan bli jättedåligt, att barnet fått massa men av det pga att det var så tidigt i graviditeten. Vi fick inga bilder med från VULet för att de rekommenderade abort så det känns ganska tråkigt, speciellt eftersom jag inte fick se skärmen och mannen inte var med. Det hade varit trevligt att ha en bild oavsett hur det slutar... 

Mest av allt hade jag velat ha bättre bemötande. Det är ju inte mitt fel att jag fortsatte äta p-piller, trots att läkaren ville ha det till det. Dessutom hade det känts bättre att få mer tid att bestämma sig. 

• SJLN
    sophiejennifer skrev 2014-09-18 14:39:45 följande:

Var på VUL imorse och de tyckte att det såg ut som en normal graviditet. Dock blev jag rekommenderad abort ändå eftersom jag åt p-piller så länge (2 veckor efter ÄL) och även tagit ett dagen efter-piller. Det är konstigt att jag lyckats bli gravid ändå eftersom p-piller ska gå att missa en dag men tydligen så går det... 

Jag var iaf som jag trodde i V.8 (7+0) idag och vi fick helgen på oss att bestämma oss om vi vill fortsätta eller ej. Det känns väldigt dubbelt just nu, jag var helt säker på abort i början just pga att jag druckit alkohol, tagit p-piller mm innan jag plussade där i två veckor. Men det senaste har det känts bättre men efter dagens samtal med läkaren känns det inte lika bra. De säger ju att det kan bli bra och att det kan bli jättedåligt, att barnet fått massa men av det pga att det var så tidigt i graviditeten. Vi fick inga bilder med från VULet för att de rekommenderade abort så det känns ganska tråkigt, speciellt eftersom jag inte fick se skärmen och mannen inte var med. Det hade varit trevligt att ha en bild oavsett hur det slutar... 

Mest av allt hade jag velat ha bättre bemötande. Det är ju inte mitt fel att jag fortsatte äta p-piller, trots att läkaren ville ha det till det. Dessutom hade det känts bättre att få mer tid att bestämma sig. 

Gud vad konstigt! Jag har alltid fått höra att p-piller inte är farligt för fostret men att man såklart ska sluta med dem så fort man vet att man är gravid. Men ja, det kan de ju såklart bättre på gyn än vad jag kan..

Gällande alkoholen - jag har också druckit efter att jag blev gravid. Två gånger och relativt mycket. Rökt har jag gjort också. (Feströker) och min barnmorska tyckte inte det var nå konstigheter med det. Jag skulle vara såklart inte dricka/röka nå mer.

Jag tycker du ska ringa och kolla med en annan barnmorska hur farligt det faktiskt är med p-piller för barnet, innan ni tar ett beslut baserat på det.
  • SJLN
    sophiejennifer skrev 2014-09-18 14:39:45 följande:

m.netdoktor.se/sex-relationer/artiklar/p-piller/

m.umo.se/Att-ta-hjalp/Fraga-UMO/Svarsbanken/Ar-p-piller-farligt-om-man-ar-gravid/

Två relativt vettiga källor som säger att det inte är någon större fara :)
  • sophiejennifer

Jo, jag har också hört det men de som undersökte idag sa att chansen är mycket större för sjukdomar. Men missbrukare får ju såklart friska barn också.. Det känns bara så dubbelt när en läkare och en BM rekommenderar en sak och skrämmer upp en. Får prata med sambon när han kommer hem sen, men det känns liksom inte som en bra start.. 

• ellaa23

Hej! Vill också va med i denna grupp.

Jag plussade den 4 september. Var på mitt hälsosamtal i dag hos barnmorskan.

Efter hennes beräkningar var jag i v. 7+4. Antar att det är beräknat i mitten av maj :)

Inskrivningen kommer ske i början av oktober och första ultraljudet i slutet av oktober.

Hoppas det går hela vägen. Har ömma bröst, mycket kissnödig, illamående i perioder under dagen ibland yrsel. Vad vi längtar och ser fram mot denna resa.

• MorCaa
    ellaa23 skrev 2014-09-18 17:00:05 följande:

Hej! Vill också va med i denna grupp.

Jag plussade den 4 september. Var på mitt hälsosamtal i dag hos barnmorskan.

Efter hennes beräkningar var jag i v. 7+4. Antar att det är beräknat i mitten av maj :)

Inskrivningen kommer ske i början av oktober och första ultraljudet i slutet av oktober.

Hoppas det går hela vägen. Har ömma bröst, mycket kissnödig, illamående i perioder under dagen ibland yrsel. Vad vi längtar och ser fram mot denna resa.

Välkommen och grattis!! :) jag är själv 7+3 idag och har BF 3:e maj.. Alltså borde du ha 2:a maj.. ;)
  • YztiC

Halloj! Någon här som vill vara med i vår hemliga facebook grupp för oss som föder i maj 2015?=) Den är alltså hemlig så ingen av dina vänner kan se att du är med eller något alls!

Svar på tråden Bf Maj 2015