• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Babyfeber
    Mesakura skrev 2014-09-19 18:09:03 följande:

Tvåäggstvillingar är genetiskt men kan bara föras över via mamma till dotter. En pappa kan aldrig ge sin dotter den genen. Det är ju att man släpper två ägg i sin ägglossning. Alltså båda blir befruktade.

Enäggstvillingar är endast slumpen och kan inte vara genetiskt. Iaf detta jag fått höra från en som jobbade med detta. :)

Jaa precis det har jag också hört nu när du säger det :)
  • Mesakura

Det var en tjej i en annan tråd som skrev en jättebra grej. När du tittar på testet, täck kontrollstrecket med ena fingret. Ofta ser man ju ett streck som inte finns och man vänder och vrider men om du ser ett streck när du täcker så är det ju ett streck:)

Det hjälpte mig:) tror mig ana streck på alla mina tester efter den 17 bara att de är väldigt svaga vilket jag inte gillar

• fantasifull
    sophiejennifer skrev 2014-09-19 19:38:26 följande:

Vi har massor av tvillingar på både min och mannens sida, men vad jag förstod såg hon bara en å VUL. Men vi har fortfarande inte bestämt oss hur vi ska göra med abort eller ej. Det känns ju som att läkaren och BM såg något som var fel eller så eftersom båda rekommenderade det. 

Jag har i alla fall mått lite bättre idag, fick sova nästan hela natten och slapp spy. Men idag har det varit lite spyor. Jag äter bara det jag är sugen på eftersom det vänder sig i magen annars så det slank ner 1/3 kebabrulle. Middag fiskbullar i hummersås! Haha, känner mig som världens bästa fredagsmysare, kommer säkert somna innan idol är klart. Men sambon får väl skylla sig själv, det är hans spermiers fel att jag är tråkig Flört Fast han är så bra att ha, masserar, åker och köper päronsplitt sent på kvällen och står ut med mitt ständiga gråtande. Förstår inte hur någon klarar detta själv! Credd till alla ensamstående morsor. 

Jag har en vän som har ett barn som hon tog dagen efter piller med. Han är frisk och kry! Bestämmer ni er för stt vilja ha barn, Avvakta och gör ev abort om det tagit skada. Tror dock inte det är något Fara!
  • sofia86

Hej! Är Ny i tråden! Väntar andra barnet, är i v 7, 6+6. Är beräknad 9:e maj. Tänkte kolla om det är någon mer som haft små blödningar ? Har haft 4 styckna ,inte så det kommit i trosorna,utan när man torkat sig. Vid 4 olika tillfällen.var på ultraljud i måndags (6+1) och då sa läkaren att allt såg bra ut. Är öm och stramar,men inte så det gör jätte ont. Betyder det att det är missfall på gång då? Sonen är 6,5 år så har glömt att med graviditet att göra ???? tacksam för råd o svar ????

• Anonym (fbberoende)
    YztiC skrev 2014-09-18 19:21:38 följande:

Halloj! Någon här som vill vara med i vår hemliga facebook grupp för oss som föder i maj 2015?=) Den är alltså hemlig så ingen av dina vänner kan se att du är med eller något alls!

Är fbsidan fortfarande aktiv, är mer på fb än fl och tycker fb är lättare att hålla på med :)
  • pco

Hej tjejer i onsdags morse kom det ut 3st stora bruna klumpar och senare på kvällen kom en störtblödning va då i v 6+0 igår ( 6+2). Va jag inne på vul för att konstatera mf men till våran förvåning så fanns en liten där inne med ett tickande hjärta. Kommer fortfarande små små bruna klumpar med flytningar. Ska tillbaka för vul nästa v och är då i v 7+1 .. Men vad tror ni? Aldrig vart med om detta innan. Har 4mf i bagaget dock tidiga mf aldrig sett ett tickande hjärta. Någon som vart med om samma sak?

Hjäääälp är livrädd att nåt är fel?!

• mylady
    Anonym (fbberoende) skrev 2014-09-20 12:05:24 följande:
    Är fbsidan fortfarande aktiv, är mer på fb än fl och tycker fb är lättare att hålla på med :)
    Jag vill också vara med isf :)
  • Nea12
    pco skrev 2014-09-20 14:55:52 följande:

Hej tjejer i onsdags morse kom det ut 3st stora bruna klumpar och senare på kvällen kom en störtblödning va då i v 6+0 igår ( 6+2). Va jag inne på vul för att konstatera mf men till våran förvåning så fanns en liten där inne med ett tickande hjärta. Kommer fortfarande små små bruna klumpar med flytningar. Ska tillbaka för vul nästa v och är då i v 7+1 .. Men vad tror ni? Aldrig vart med om detta innan. Har 4mf i bagaget dock tidiga mf aldrig sett ett tickande hjärta. Någon som vart med om samma sak?

Hjäääälp är livrädd att nåt är fel?!

När jag va gravid förra gången fick jag en stlrtblödning i v 7.. Mvc sa missfall utan att ens titta eller undersöka mig..

Va troligtvis en tvilling som försvann för nu är min dotter 2.5 år.

Håller tummarna för dig!
  • YztiC
    Anonym (fbberoende) skrev 2014-09-20 12:05:24 följande:
    jajjemän. Pma mig (:
  • YztiC
    mylady skrev 2014-09-20 15:06:33 följande:
    Jag vill också vara med isf :)
    skicka meddelande till mig här på familjeliv :)
Svar på tråden Bf Maj 2015