• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Frusnb

Hej. Jag är gärna med i denna tråd också.

Fick plus för någon vecka sedan, bf 23 maj. Var på första samtalet på mvc idag.

Vi har en dotter på 9 (snart 10) månader... Tog oss 2.5 år innan det plusset kom och vi skulle just starta en ivf...

Finns det någon fb-grupp?

• Lilla räven
    Kissemiss skrev 2014-09-22 19:24:23 följande:

Kan inte någon i vecka 8 berätta lite hur ni mår och känner! Känner för att jämföra lite:)

Jag är i vecka 8 (7+6) nu och jag gick till vårdcentralen förra veckan och skaffade lergigan comp för jag stod inte ut med illamåendet. Med tabletterna lyckas jag hålla det i schack även om jag fortfarande känner av det på morgonen och nu framåt kvällen när det är ett tag sedan jag ätit något. Knäckemackor och syrlig juice är min räddning!
    Men jag tycker fortfarande det är jättejobbigt att gå runt med illamåendet, speciellt på jobbet där jag inte har tillgång vare sig till toalett, möjlighet att lägga mig ner eller något att äta. 

Brösten ömmar inte riktigt lika mycket längre men är fortfarande hårdare och en strl större, mjuk bh är ett måste! :) 

Min mage är så svullen att jag bara väntar på att få frågor på jobbet. Känns som jag går och håller andan på jobbet och pustar ut när jag kommer hem...
  • Kissemiss
    Titt ut skrev 2014-09-22 19:44:44 följande:

Jag är i vecka 8 och mår illa dygnet runt, är trött somnar nästan på lunchen på jobbet ibland. Men försöker se så pigg och glad ut jag bara kan för att ingen ska misstänka något.

Jag känner mig skakig och matt i kroppen flera gånger om dagen. Väldigt svårt att koncentrera mig och orka på jobbet. Jag har ett fysiskt tungt jobb där jag också står upp hela dagen och rör mig hela tiden. Vilket i och för sig gör att jag inte känner av tröttheten lika mycket som när jag sätter mig ner.

Jag är hungrig konstant, känns det som i alla fall, vet inte om det har med illamåendet att göra. Som ett sug i magen och under tungan samtidigt som illamåendet pågår. Ingen bra kombination. Illamåendet blir bara värre och värre ju längre jag håller mig vaken på kvällen och måste äta regelbundet. 

Just nu känns det fruktansvärt jobbigt att vara illamående, det tar över allt, kan inte leva normalt, dagarna blir till en kamp mot illamåendet.

Hur känner du själv?

Jag känner mer eller mindre ingenting längre! Fram till vecka 7 hade jag mycket växtvärk, men nu har det avtagit helt. Ellet jag känner i alla fall inget längre. Är inte det minsta illamående och har heller inte varit *peppar peppar*. Mår nästan för bra! Blir såklart lite nojig av det också ;) Men ska på UL(VUL?) 1 oktober, så bara att hålla ut!
  • Kissemiss
    Kissemiss skrev 2014-09-22 20:16:05 följande:

Jag känner mer eller mindre ingenting längre! Fram till vecka 7 hade jag mycket växtvärk, men nu har det avtagit helt. Ellet jag känner i alla fall inget längre. Är inte det minsta illamående och har heller inte varit *peppar peppar*. Mår nästan för bra! Blir såklart lite nojig av det också ;) Men ska på UL(VUL?) 1 oktober, så bara att hålla ut!

Magen är väldigt svullen här också! Jag tycker verkligen att det syns.
  • Bullen11

Välkommen till alla nya! Nu börjar vi bli ett rejält gäng :)

Gick in i v.7 idag. Mitt värsta symptom är ömma bröst, de har vuxit och gör såååå ont bara jag stöter emot dem lite grann - värst vid bröstvårtorna. Ibland gör det liksom ont att ligga på sidan för de kommer i kläm :P Och de är inte stora så är inte alls van vid att de är ivägen på det här sättet :P 

Min växtvärk har minskat lite men det känns nästan skönt, det var så extremt mkt förut att jag blev orolig pga det... nu är den inte lika ihållande och kommer och går lite. Ibland känns det även som träningsvärk i hela magen, antar att det är musklerna som förbereder sig för delning? 

Mår lite illa då och då, men för mig funkar det att äta... och idag kom den extrema hungern, skulle kunna äta hela kvällarna! :)

Ni som har barn sedan innan, upplever ni också starkare symptom innan första barnet?? Kan inte komma ihåg att det var så här starkt i början med sonen... 

Annars väntar vi med spänning på VUL nästa fredag! :D

• un poco
    Titt ut skrev 2014-09-22 19:44:44 följande:
    Jag är i vecka 8 och mår illa dygnet runt, är trött somnar nästan på lunchen på jobbet ibland. Men försöker se så pigg och glad ut jag bara kan för att ingen ska misstänka något.
    Jag känner mig skakig och matt i kroppen flera gånger om dagen. Väldigt svårt att koncentrera mig och orka på jobbet. Jag har ett fysiskt tungt jobb där jag också står upp hela dagen och rör mig hela tiden. Vilket i och för sig gör att jag inte känner av tröttheten lika mycket som när jag sätter mig ner.
    Jag är hungrig konstant, känns det som i alla fall, vet inte om det har med illamåendet att göra. Som ett sug i magen och under tungan samtidigt som illamåendet pågår. Ingen bra kombination. Illamåendet blir bara värre och värre ju längre jag håller mig vaken på kvällen och måste äta regelbundet. 
    Just nu känns det fruktansvärt jobbigt att vara illamående, det tar över allt, kan inte leva normalt, dagarna blir till en kamp mot illamåendet.

Hur känner du själv?
    Usch, vad jobbigt! Lider med dig! Vet hur det är att må illa. Mådde konstant illa med kräkningar från vecka 9 till 24. Hoppas slippa det denna gång!

Har du mått illa de tidigare gaviditeterna?

Idag fick jag göra ett vul pga en större blödning för 2 veckor sedan och sen för att se hur långt gången jag är (var väldigt osäker)

Allt såg bra ut hittills och är i vecka 6+1. känns otroligt skönt!
  • Madicken01
    Bullen11 skrev 2014-09-22 21:12:47 följande:

Gick in i v.7 idag. Mitt värsta symptom är ömma bröst, de har vuxit och gör såååå ont bara jag stöter emot dem lite grann - värst vid bröstvårtorna. Ibland gör det liksom ont att ligga på sidan för de kommer i kläm :P Och de är inte stora så är inte alls van vid att de är ivägen på det här sättet :P 

Min växtvärk har minskat lite men det känns nästan skönt, det var så extremt mkt förut att jag blev orolig pga det... nu är den inte lika ihållande och kommer och går lite. Ibland känns det även som träningsvärk i hela magen, antar att det är musklerna som förbereder sig för delning? 

Mår lite illa då och då, men för mig funkar det att äta... och idag kom den extrema hungern, skulle kunna äta hela kvällarna! :)

Ni som har barn sedan innan, upplever ni också starkare symptom innan första barnet?? Kan inte komma ihåg att det var så här starkt i början med sonen... 

Är bara i v.5 men än så länge precis som jag minns förra graviditeten. Endast defusa symptom med lite molande och lite yrsel. Tror illamåendet kom i typ v.7 eller 8 sist!? Men det var hanterbart så jag hoppas det blir liknande denna gången.

Lite osäker på när att runga mvc, är det lika bra att ringa eller ska man avvakta nån vecka?
  • Bullen11
    Madicken01 skrev 2014-09-22 21:24:53 följande:
    Är bara i v.5 men än så länge precis som jag minns förra graviditeten. Endast defusa symptom med lite molande och lite yrsel. Tror illamåendet kom i typ v.7 eller 8 sist!? Men det var hanterbart så jag hoppas det blir liknande denna gången.

Lite osäker på när att runga mvc, är det lika bra att ringa eller ska man avvakta nån vecka?
    Jo yrsel känner jag också av då och då...

Jag ringde MVC direkt, och har redan varit där för hälsosamtal. Så ring du så kan ni boka in en tid framöver :)
  • Nea12

Känner igen mig i allt du skriver:)

Känner allt denna gången.

Mår inte illa på morgonen men på dagarna kommer det o går hela tiden.. Äter o äter men har en "tom" känsla i magen ändå!

Ska på ul nästa torsdag:) längtar!!
  • Rockchaos

Jag känner allting mycket starkare med andra barnet! Mer illamående o mer växtvärk. Tror det är för att kroppen vet mera hur det ska kännas denna gången:p är inne i v 7 (6+2) är oxå konstant hungrig... o magen är redigt svullen! Kan redan ana en mage... livrädd för att kollegorna ska komma på mig.

Tror ni magen syns fortare på omföderskor?
Svar på tråden Bf Maj 2015