• Kakan1976

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

GrukanGrace skrev 2014-11-23 22:21:44 följande:

Var på vul i fredags dag 7. Hade haft känningar i äggstockarna hela veckan och utgått ifrån att allt var bra. Men jävla skit min kropp hade inte svarat alls på nya medicinen ( inga över 10mm. Så nu komplett vi med maxdos 375 menopur. Bytt vul på onsdag.

Grät hela vägen från vul till jobbet. Sen nya tag. Detta är vårt 4 IVF. Tre första gav bra resultat men ingen graviditet. Så nu testade vi ny medicin.

Håll tummarna att vi får igång så att det blir några ägg. Denna gång ska jag också få trombyl eftersom min kropp kanske får/gör små blodproppar i livmodern och sabbar ev graviditeter.

Håll tummarna

Fasen vad trist! Men förhoppningsvis så funkar det efter att dosen ökats. Håller tummarna! Jag körde själv igång med sprutorna förra veckan, fick ju missfall i vecka 6 sist :(. 

Spännande med Trombyl. Hur märkte de att du haft proppar? Hur mkt Trombyl tar du?
  • Kakan1976
    Blomman808 skrev 2014-11-24 12:33:05 följande:

Tjejer.. Jag är på mitt första ivf försök och vet inte alls hur detta ska kännas. Vet ni?

De plockade 23st ägg i fredags, varav 17st var mogna.

11st (icsi) och 6 ägg gjorde man vanlig ivf på. Alla 11 blev befruktande och delade sig fint. Och ett av de 6ägg med vanlig ivf delade sig.

Nu sattes ett ägg in igår, ivf ägget. Det var tydligen "topp kvalité" och den var symmetrisk och fin.

Alla mina övriga 11ägg frystes ner och de var tydligen lika fina.

Säger läkaren detta "toppkvalitet" och skulle detta göra att ägget får lättare att fästa? Eller brukar man höra detta och ändå få missfall?

Efter äp har jag haft fruktansvärd värk i magen, kan knappt böja med fram å vaknar på nätterna med väldig värk.

Å nu med detta lilla ägg inom mig blir jag sååå orolig. (Sattes in igår) Kan min kropp redan komma att försöka stöta ut ägget?!

Eller varför har jag såhär ont?!

Hur ska man kunna jobba när man mår såhär?

Väntar samtal från kliniken men hoppas att nån av er vet om detta är normalt.. Att ha såhär ont. inte konstant, utan när jag rör mig mycket och står längre stunder. Då känna det som om äggledarna är extremt stora och ömma..

(Sorry för långt inlägg;)

Hej!

Vilket strålande resultat! Grattis! Härligt med så många ägg i frysen också.

Toppkvalitet innebär att, som du säger, delningen har skett som den ska och att det är symmetriskt. Det innebär dock inte att du garanterat inte kommer att få missfall för vad gäller missfall så är det mycket som spelar in. Däremot så är det ju större chans att det fäster om ägget ser bra ut :). 

Du fick ut ett rejält gäng med ägg så du har nog rätt svullna äggstockar och de har varit inne i livmodern med nålar så det är normalt att du har ont. Ta en Alvedon eller två, det brukar kännas bättre efter ett par dagar redan.

Lycka till!

• Kakan1976
    Blomman808 skrev 2014-11-24 12:57:45 följande:

Tack Kakan1976, ja jag ska väl sluta vara så överanalyserande och känslig.

För hjälp vad man tänker mycket när man är i en sån här process.

Av naturliga försök i nästan tre år, har lett till att man blir lätt "psykisksjuk" ????

Har varit skengravid så många gånger att detta känns som vår sista utväg.

Min man har "sega" spermier och det har inte funkat alls för oss och det har vi fått berättat för oss nu när vi startade vår utredning, att naturligt så kommer det inte att gå.

Vet inte hur jag ska klara dessa 2-3v till testdag.. Är såååå nyfiken och samtidigt otroligt rädd över att återigen bli besviken.

Man blir knäpp av den här karusellen. Jag hoppas verkligen att det tar sig för er så du slipper göra fler IVF-försök.

Jag är inne på mitt femte försök. Min sambo har också dålig spermakvalitet så vi kan inte heller bli gravida naturligt. Vi gör ICSI på alla och har fått tillbaka fina ägg och förra försöket blev jag gravid med fick dessvärre missfall i vecka 6. Så vi kämpar på. Jag har en blogg om du vill läsa mer om våra försök och om hur det har känts för mig? Kakan1976.blogspot.se

Kram

• Kakan1976
    Hanna31 skrev 2014-11-24 14:42:52 följande:

Tjoho! Äntligen ruvare! Tyvärr högst ett embryo till frysen (får besked imorgon) men det känns lite magiskt att ruva! Jag VET att det inte kan ramla ut men det känns ändå som att jag knapp vågar röra mig....

Härligt! Nu håller vi tummarna!
  • Kakan1976
    Linda8110 skrev 2014-11-26 08:28:08 följande:

Dag 12 (brukar ha ÄL senast dag 11) och fortfarande inte en skymt av ÄL... Är det någon av er som haft sen eller utebliven ÄL efter IVF?

Ja, min cykel är 5 dagar längre nu efter 4 försök. Den har blivit längre successivt sedan första försöket.
  • Kakan1976
    GrukanGrace skrev 2014-11-26 22:21:58 följande:

Idag hade jag vul 2. Förra gången, i fredags blev jag ledsen för inget hade hänt. Och enl nya medicinen borde mycket ha hänt. Så väldigt små chanser. Men döm av min förvåning!!!! Idag så hade de växt till sig!

äggplock på måndag

Återförande

alt 1) onsdag då icis och assisted hatching (de slipar embryots äggskal) sätter tillbaka 2 st om det finns.

Alt2) om vi har 4 eller fler på dag 3 odlar vi till blastosyst.

Hade ca 6-7 äggblåsor idag inte så stora runt 11-12mm

Men ändå så glad att det hänt något!

Vad bra! Heja heja!

Jag ska UL2 idag. Hade 7 stora blåsor sist, ca 16 cm. Antagligen uttag måndag men vet säkert efter UL.
  • Kakan1976
    Sjöblomman skrev 2014-11-27 10:28:01 följande:
    Ja, jag vet! Förra veckan ville jag testa hela tiden. Men då var det ju alldeles för tidigt. Nu har jag tappat det, vågar inte, är så rädd för negativt.
    Hur som helst bestämde jag för att testa imorn, det är min pappas namnsdag och han gick bort för drygt ett år sedan (två månader innan vårt bröllop). Vi stod varandra väldigt väldigt nära och jag känner att det är en speciell dag att testa på. Sen är det ju officiella testdagen på söndag och då är jag lite mer redo att ringa kliniken om det är negativt.
    Förstår känslan, jag har också tänkt så på mina försök. Kändes lättare att vänta på eventuell mens.

Vad fint med att testa på din pappas dag. <3
  • Kakan1976
    Heystella skrev 2014-11-27 13:46:22 följande:

Nu är jag ruvare!!! :) känns som om jag har väntat på den här dagen i evigheter!

Grattis! Håller tummarna!
  • Kakan1976
    smenskelling skrev 2014-11-29 12:41:27 följande:

Hej, Har följt er ett par dagar och känner att jag har "kommit i kapp" för att kunna vara med i gruppen smile1.gif Jag har äggplock på tisdag 2/12 . Sista kvällen med sprutor ikväll, glad att äntligen slippa dem .

Lite så här extra spännande nu inför jul om det visar sig positivt smile1.gif

Jag har också utplock på tisdag! Kul att följa varann.

Lycka till!
  • Kakan1976
    Sjöblomman skrev 2014-11-30 13:27:03 följande:

Jag fick mens igår. Lite lätt. Ska ringa kliniken imorn men antar att nästa försök inte blir förrän i slutet på januari.

Lycka till ni som ruvar och ni som snart ruvar!

Vad tråkigt. Vilken RD? Det kan inte vara nidblödning? Det fick jag RD 8 med tvådagars...
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa