• Kakan1976

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

GrukanGrace skrev 2015-01-17 23:10:51 följande:

Ni som ska fortsätta försöka kan väl komma med in i januaritråden?

Vi kyckades bli gravida på egen hand i väntan på att sätta tillbaka en bladtosyst nu i januari. Helt sjukt efter 4 ivf. Har gjort 4 gravtestet på 3 dagar. Idag V5 (4+5) fick jag blödning smile4.gif

Bara att ta nya tag. Någon som vet när testet visar ej gravid efter missfall?

Så jäkla tråkigt :(.

Vid mitt missfall sa dem att jag kunde testa en vecka efter att jag slutat blöda. Jag kände dock på mig att det var kört eftersom jag hade relativt kraftig molvärk och alla gravidsymptom försvann på en dag. Jag har å andra sidan läst många historier om märkliga blödningar där allt ändå gått bra.

Stor kram
  • Kakan1976
    maka011 skrev 2015-01-26 22:33:06 följande:

Slutsprutan tagen ikväll. :) Och förhoppningsvis den sista någonsin. Håller tummarna för många fina ägg som klarar sig. Onsdag, kära onsdag, kom! :)

Heja heja! Stort lycka till!
  • Kakan1976
    LadyMaria skrev 2015-01-30 15:55:16 följande:

Dag 5 idag med Blastis, fick ett yrselanfall vid lunch som höll i sig ca 10 sek o sen var allt som vanligt. Det är det enda annorlunda jag har känt, annars är allt väldigt vanligt.

Då hoppas vi att yrselattacker är positiva i sammanhanget tycker jag!
  • Kakan1976
    längtar14 skrev 2015-02-03 07:06:17 följande:

Här kom mensen på ruvardag 10 så det får bli ett nytt försök så fort kliniken ger klartecken.

Vad tråkigt!

Kram
  • Kakan1976
    längtar14 skrev 2015-02-03 20:52:20 följande:

Vi kommer göra ett försök redan den här menscykeln, så om bara ägglossningen funkar som den ska så blir det en ny fet i slutet av feb smile1.gif

Ok, då hoppas vi på bättre lycka nästa gång!

För oss har det varit en riktig pärs idag på ÄP. Först blev vi sena så det var stressigt som sjutton. Sen fick inte sköterskan till det med infarten så hon stack mig två gånger utan att lyckas så då fick en annan sköterska rycka in och lyckades tack och lov. Sen var det full fart in på operation utan att min sambo hunnit klart med sitt vilket också var stressigt. Till slut fick de fatt i honom men då kändes allt så jobbigt att jag började gråta.

Efter plocket som kändes mer än vanligt fick vi resultatet. 12 ägg! Bästa resultatet hittills!

Dessvärre var lyckan kortvarig då det visade sig finnas väldigt få spermier. Min sambo hade också känt sig stressad och det var så jobbigt att han skakade tydligen men lyckades få till ett prov men utan bra resultat. Han behövde dock inte göra om det på plats så vi åkte hem och styrde upp och nästa prov såg bättre ut tack och lov,

Vilken dag hittills! Hopp och förtvivlan om vartannat.
  • Kakan1976
    misame89 skrev 2015-02-04 08:47:08 följande:

Får jag fråga varför dom inte gjorde en icsi på er om han hade få spermier ?

Ja det får du :):Det gjorde dem men jag antar att de var så få att de inte hittade några bra spermier bland dem.
  • Kakan1976
    LadyMaria skrev 2015-02-08 16:57:35 följande:

Hjälp...
    Vad håller kroppen på med?

Vart är mensen? Negativt test, och när jag gjorde återföringen var slemhinnan fin. Nu är det 19 dagar sedan ägglossning och rd 13,  Så vart fasen är mensen? Har någon varit med om detta?

Jag har hört om någon där medicinen gjorde att mensen inte kom men kommer inte ihåg ifall det var Lutinus eller något annat. Vad tar du?

Håller dock tummarna för att testet visar plus snart och att du är låghormonare och att det är anledningen!
  • Kakan1976
    LadyMaria skrev 2015-02-08 22:48:29 följande:

Har gjort fet i naturlig cykel, så jag fick inga mediciner denna gången. Så det är såå konstigt.
    Ja hoppas att man är låghormonare... shit va dåligt man mår av detta alltså..
    Hur går det för er? Blev det infrysning av alla era ägg, eftersom det blev så med spermaprovet?
    kram

Ok. Märkligt! Hoppas hoppas!

Det har gått jättebra hittills! Vi fick tillbaka två fina embryon i torsdags. Ett 4-celligt och ett 6-celligt! Tre odlas vidare till idag så nu känns det nervöst att få reda på om det lyckats med odlingen eller inte.

Är på RD 4 och nu börjar det kännas riktigt nervöst det också.
  • Kakan1976
    LadyMaria skrev 2015-02-09 14:49:31 följande:

Härligt att få 2 st tillbaks iaf! Det ökar ju chanserna betydligt :D

Håller tummarna :)

Jag fick två tillbaka sist också utan resultat men de här såg verkligen bra ut så jag hoppas på dem. Det blev inget till frysen dessvärre...
  • Kakan1976
    GrukanGrace skrev 2015-02-18 06:24:19 följande:

Pratade med Pia på Nordic ivf i Malmö. Hon tyckte att vi skulle resa. Och så försöker vi själva då. Vi blev ju trots allt gravida själva i julas så det kan ju hända igen.

Så vi är pepp igen.

Kram alla

Ok. Ha en skön semester och njut!

Kram
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa