hokus pokus skrev 2014-12-09 18:04:31 följande:
Oj så öppna ni är om det! Själv har jag berättat lite för systrar och arbetskamrater (när vi får frågan). Men chefen vet inte om ivf (bara att jag inte kan få barn)...byter chef nästa vecka så känns inte som läge för det. Mina föräldrar vet att vi inte kan få barn på naturlig väg men inte att vi håller på med ivf, min mans föräldrar vet inget. Inte så mycket att det känns skamligt...jag har ju min endometrios att skylla på då många redan vet att jag opererat bort cystor pga det, MEN skulle jag berätta om ivf skulle jag känna så stor press, vill inte att folk ska fråga hur det går för oss.
Nu har jag iaf fått mitt datum för ÄP, det blir på fredag! Är så nervös...men också gladare än på länge! Nu känner jag mig bara orolig att alla ägg plötsligt ska släppa innan ;)
Jo, vi har blivit det nu på senare år. Vi har haft oskyddat sex i sju år. Men började försöka på allvar ett halvår innan vi gifte oss. Vilket är fem år nu, så för kanske två år sen släppte vi det med att hålla det hemligt. Känns bra att alla närmaste vet.
Nä, det är ju en nackdel om alla börjar fråga. Men vi har sagt att vi inte vill ha massa frågor utan ringer när det händer nå. Vilket funkar ingen stressar eller pressar oss :)
Åh spännande. Äntligen :)
Haha, precis som tankarna hade jag också. Men jag tror inte det är någon fara.
Lycka till ;)