IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
Äntligen äggplock på onsdag redan. Det fanns 18 äggblåsor i olika växande storlekar. Nervös är jag. Hoppas att det går bra bara och inte gör allt för ont :)
Äntligen äggplock på onsdag redan. Det fanns 18 äggblåsor i olika växande storlekar. Nervös är jag. Hoppas att det går bra bara och inte gör allt för ont :)
Kan någon sätta in mig i listan.
Äggplock 3/12
Jag kan fixa det! :)
Jag hoppar gärna in i tråden även om jag kanske är lite i senaste laget för oktober/november. Hade sprutstart den 26/11 och vul+blodprov idag...visade inte mycket till svar på medecinering :( Trots att både blodprov och vul visar att jag inte svarar så ville inte läkarna ändra dosen...varför? Är orolig att jag slösar bort 1 vecka nu med onödiga stick bara för att få samma besked på nästa vul och blodprov på fredag. Någon fler som haft dessa erfarenheter? En sköterska lämnade beskedet på telefon att proverna inte ändras så jag fick inte veta från läkare VARFÖR vilket är mkt frustrerande och för mig både irriterad och orolig...eller så kanske det är normalt att inte svara så mycket på dag 6....men jag vet ju inte...
Ja precis! Det är väl det som är tanken med blodprov och vul...att de ska ändra dosen...och vi går väl på samma klinik också (har sett dig i Umeå-tråden). Men de ändrar den ju på fredag om inget händer iaf. Idag känner jag dock av mina äggstockar, känns som lite mensvärk typ, har även haft lite lätt illamående så då kanske de börjar växa till!
Ja men precis, de ska ju inte höja om allt funkar bra :) De kanske är oroliga för överstimulering och i så fall är det ju bra. Jaha, de ser det som en provomgång...varför sa inte gynläkaren det då istället för att låta som om något var fel ;) Ja, det är vårat första försök, extra nervöst när man inte vet riktigt vad som kommer hända och hur man kommer reagera om det inte skulle lyckas. Har du fått ha samma läkare? Vi har fått byta varje gång.
När ni fick avbryta, hur lång tid tog det innan ni fick starta upp igen? Har inte läst hela tråden så du kanske redan sagt det, men vad är orsaken till att ni gör ivf?
Inte 6 olika läkare väl? Finns bara 3 olika på hemsidan och sedan har jag haft 1 som bara hoppar in då och då, men det kanske finns flera som hoppar in ibland... Jag har haft 2 olika och nästa ul ska jag ha ytterligare en. Men förstår ju att de måste ta den som har ledig tid på rätt dag. Ganska fantastiskt att de lyckas få ihop det med alla tider med kort varsel.
Nu är äggplocket avklarat. Kändes men gjorde inte så ont som jag trodde. Men nu efteråt känns det. Så bara att införskaffa Alvedon hem och lägga sig på soffan. 10 st ägg fick dom ut
Ja det var värst efteråt för min del också, gör fortfarande lite ont men känns bättre idag. Man är inte det minsta sugen på att föra upp en Lutinus på kvällen, urk.
Grattis till 10 ägg! Själv fick jag ut 6 och sitter här och oroar mig över om några blir bra. De skulle ringa idag så jag sitter som på nålar här.
Härligt! Låter ju som en rikligt bra start på det hela :) När får du veta hur många som befruktats?