• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

EmyJ skrev 2014-11-08 01:30:10 följande:

Hmm.. Har inte somnat än.. Tankarna snurrar och det värker i äggstockarna och sticker till lite då och då. Jag är av den sorten som får ont i svanken vid ägglossning och mens, så även nu, men det sticker lite framåt i magen också.

Kul att det händer något även om det är lite obekvämt! Och precis som du sa Libra1 så har det satt igång mer på allvar idag, dag 3 :)

Jag hade så förra gången tidigt. Det beror nog mest på att där är många ägg. Vissa är mer känsliga än andra. Vilken dag har du VUL? Jag hade på sprutdag 7. Idag spänner det rejält så jag knappt kan sova. Det är obekvämt att sitta för länge också. Håll ut!!! :)

Jag brukar tänka att man har 2 stora vindruvsklasar som hänger där. Inte konstigt att det känns.
  • Libra1
    EmyJ skrev 2014-11-08 10:09:10 följande:
    Jag har ju PCOS så jag kan nog vara ganska lättstimulerad.. Jag har VUL på dag 8, på onsdag. Jag har inte molvärk konstant men det kommer och går och känns framförallt efter sprutan :)

Jobbigt med sittandet, men vad gör man inte :)
    Har du PCO så är det inte så konstigt att du känner av tidigt. Många får ut många ägg då. Hoppas det ser bra ut på onsdag. :)
  • Libra1
    Flygekorre skrev 2014-11-08 09:54:59 följande:

Någon här som fått blodpropp av (gonal-f?) jag vart jätteskraj igår, ena vaden syns blodådrorna på ganska tydligt och har ont i knät och höften, googlade lite men det blir man ju inet klokare på.... Det är inte svullet dock så avvaktar och ser (förhoppningsvis bara inbillning) men eftersom det är en av biverkningarna blir man ju lite orolig! Fick mig en tankeställare iom detta trots allt, det är ju inte riskfritt och det kanske finns något gott i att sjukvården är försiktiga och de första ivf-erna misslyckas för att man fått för låg dos m.m... Är ju verkligen ingen tröst men fick mig att tänka till vad jag faktiskt utsätter min kropp för...

Jag hade ringt och frågat. Hoppas det inte är någon fara.
  • Libra1
    Så vit skrev 2014-11-08 11:22:05 följande:

Har nu tagit 4 st sprutor. Dag 5 idag och ska börja med orgalutran idag. VUL på måndag. Jag känner typ ingenting. Jag är jätteorolig att de ger mig för låg dos, jag tar ju bara 112,5 Gonal-F vilket verkar vara hur lite som helst jämfört med er andra, så tänk om det inte blir nånting för att jag har för låg dos! Och imorse fick jag ägglossningsflytningar, så nu är jag också orolig för det.... Fast jag är på dag 7 på mensen, så det kan ju egentligen inte vara det. Tur att jag ska på VUL på måndag så att jag slipper oroa mig särskilt länge till!

Det beror ju helt på hur lättstimulerad man är. Jag tar 300 IE eftersom jag är lite äldre. De vet oftast vad de gör. Skönt att slippa så hög dos. :)
  • Libra1

Det finns en ny app för er som använder iPhone. Riktigt bra! Synd att det inte finns någon till på Google Play ännu.

• Libra1
    EmyJ skrev 2014-11-08 14:39:06 följande:

Kom på en sak... Vad gör man med alla gamla sprutor sen? Lämnar in på Apoteket? Har hört ryktas att dom inte alltid tar emot sånt längre...

Själva kanylerna ska man lägga i en speciell burk. Även engångssprutor. Förpackningarna lägger man i speciella påsar dem har. :)
  • Libra1

Ja precis! Tryck INTE ut luftbubblan. Då blir det en för liten dos!!! Man behöver hela dosen för att inte äggen ska släppa i förväg. Det är helt ok att trycka in den luften. Den ska vara i slutet av sprutan. Ibland kan det bubbla till i slutet och det är ingen fara.

Är det bara jag som vaknar tidigt och inte kan somna om? Gah!!!

• Libra1
    längtar14 skrev 2014-11-09 08:51:01 följande:

Hej! Hoppar gärna med här, ska göra vårt andra försök nu i november, ska börja med ägglossningstest den 11 nov. Sen hoppas jag att upptiningen går bra och dom klarar sig. 

Vi gjorde ett försök i mars som slutade i missfall i maj (10+2) så nu känner vi att vi har orken att göra ett nytt försök. Känner mig fruktansvärt nervös, då vi bara har två försök kvar...känns lite stressande....

Välkommen hit. Vad tråkigt att det blev missfall. Hoppas ni har bättre tur denna gången. Själv går jag privat nu. Det känns helt OK. Så försök inte känna stress över försöken. :)
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa