• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Sjöblomman skrev 2014-11-12 16:47:52 följande:
    Ja, jag har också på fredag.

Hur vet man om man får vatten i buken? Och vad gör man åt det?
    Man får väga sig varje morgon. Går man upp i vikt så får man höra av sig till kliniken. I värsta fall blir det ingen återföring för det är för farligt. Man får försöka tänka på sin hälsa i första hand.

Är det lite vätska så gör det mest bara ont. Blir det mer så kan man få svårt att andas. Så håll koll på det. Kliniken har bra koll också och säger till om det finns en risk.

Själv har jag bara blivit på gränsen till överstimulerad efter 14 ägg. Det gjorde ont när jag blev gravid sen. Öm i hela buken. Men det tar man gärna. :)
  • Libra1
    Tgj skrev 2014-11-12 16:54:55 följande:

Lycka till ni som plockat idag. Spännande!

Vi har äntligen fått tid på måndag :)

Nån mer som blivit rekommendera att ta bisolvon efter plock? Undra lite varför...

Det verkar vara nytt att vissa kliniker använder den här gamla metoden. Den har jag kört med själv flera gånger, men utan resultat när vi försökt själva. Bisolvon gör sekretet tunnare så spermierna lättare kan ta sig fram. Vid IVF vet jag inte riktigt. Någon som vet?
  • Libra1
    Sjöblomman skrev 2014-11-12 17:03:40 följande:
    Men jag har inte vägt mig alls!

Varför har de inte sagt nåt? Är det normalt att ha så här ont? Kan knappt röra mig alls...
    En överstimulering kommer först om några dagar oftast. Så det du känner nu är antagligen bara ömhet efter plocket. Det gör ont. Det är bra om man börjar väga sig efter äggplock. Du vägde väl dig på kliniken? I så fall har de koll.

Ta smärtstillande var 4:e timme idag. Det är mitt tips. :)

Efter mitt första äggplock kändes det som att jag fått en pinne i rumpan. Ha ha! Jag var sååå stel.
  • Libra1
    Sjöblomman skrev 2014-11-12 17:20:49 följande:

De vägde mig inte.

Ok... Var fjärde timme! Jag fick order om var 6e

Det är kanske annat med Citodon. Kolla vad det står om dem. Paracetamol får man ta var 4:e timme.
  • Libra1
    Söndermarken skrev 2014-11-12 17:09:13 följande:

hej, får man vara med här? Jag och min man är barnlösa och har försökt snart 4 år, vi är utredda och jag har PCOS, endometerios har haft flera x och opererat bort en äggledare samt har sammanväxningar på den andra.

Så då hamnar man ju här :)

Vi skall göra våran första IVF nu och jag har sprutat i 5 dagar nu och har ultraljud på fredag.

Välkommen hit och lycka till! :)
  • Libra1
    Pommac1 skrev 2014-11-12 17:44:47 följande:

Behöver mera hjälp nu. Har 100 (ml?) kvar i ena sprutan. Ska jag ta den dosen och sedan ta en till spruta med 100? Då min dos varje dag är 200. Eller ska jag börja på en ny? Men risken är väl kanske att det inte räcker då. Hur har ni gjort?

Där brukar vara lite mer i sprutan än vad det står. Det märkte jag. Är det Gonal-f så klickar du fram 200 IE. Sen tar du resterande som står i displayen med en ny spruta. Den stannar på ett nummer om den tar slut. Annars står det 0. Kika i bruksanvisningen om du är osäker.
  • Libra1

Äggplocket gick superbra!!! 9 ägg blev det. Känns ok. Hoppas på bra kvalitet nu bara. Vi kör ICSI på hälften i alla fall, ev på alla. Jag ska få tillbaka ett embryo på lördag och eventuellt en blastocyst på tisdag. Det beror lite på hur de ser ut. Våra brukar inte klara långtidsodling. De verkar helst vilja långtidsodla, men det gick jag inte med på. Vill inte stå utan på tisdag. Idag har jag börjat med Ovitrelle i små doser. Först varannan dag och sen var tredje. De dagar jag inte tar det så blir det Lutinus. Detta för att undvika tidiga spottings och mens. Spännande!!! :)

• Libra1
    snorklan skrev 2014-11-13 19:07:24 följande:

Vad roligt att det gick bra! Intressant upplägg med både ovitrelle och lutinus! Har ni fått någon förklaring till att de inte brukar klara långtidsodling? Menar du att du ev för göra två återföringar, både 2 dagars och blasto?

Jag vet inte vad som gör att de inte klarar långtidsodling. Men gravid kan jag bli i alla fall. De trivs väl bättre i mig. Ja eventuellt blir det 2 återföringar. Något nytt min klinik testar. :)
  • Libra1
    Så vit skrev 2014-11-13 19:32:16 följande:
    Hur kommer det sig att du tar ovitrelle fortfarande efter äggplocket? Jag trodde att det var den som gjorde att äggen mognar och lossnar, men det kanske inte är det den gör?
    Jo den gör det också. Ovitrellen innehåller graviditetshormonet Hcg. Det ska hålla borta tidiga spottings och mens. Jag har kort lutealfas.
  • Libra1
    Så vit skrev 2014-11-13 20:19:31 följande:
    Aha! Så då får du ta den så att inte mensen kommer för tidigt alltså?
    Ja precis. :)
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa